کد خبر: 967672
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۷ شهر استان اصفهان "شهر سبز" شده‌اند،گفت: تا پایان امسال هیچ شهری در استان از نعمت گاز بی‌بهره نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان سید مصطفی علوی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان ،گفت: در حال حاضر از 110 شهر استان 107 شهر از نعمت گاز بهره مند شده وشبکه های گازرسانی در همه جای استان اصفهان گسترده و تمام روستاهای دارای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

 وی، با بیان اینکه این شرکت موفق به توزیع گاز به صورت مستمر در تمام ایام سال است بوده است، تصریح کرد: دو ویژگی استمرار گازرسانی و تحویل گاز ایمن همواره از اهداف اصلی و مورد توجه شرکت گاز استان اصفهان بوده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه سالانه این شرکت برای نگهداری شبکه و انشعابات گاز هزینه های زیادی پرداخت می کند، و به طور میانگین برای هر واحد مسکونی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان هزینه می شود، گفت: دستکاری کنتور، علمک و رگلاتورهای نصب شده در کوچه ها و معابر تحت هر شرایطی ممنوع است. علمک های گاز 40 ساله بازسازی می شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امسال و در برنامه‌ای پنج ساله به‌رغم هزینه های سنگین، بازسازی علمک‌های ۴۰ ساله در دستور کار قرار گرفته است و اعتبار مورد نیاز آن در قالب بودجه های تعمیراتی و نگهداری تامین می شود.

مهندس علوی، تاکید کرد: برای بازسازی علمک های گاز هیچ هزینه ای از شهروندان دریافت نخواهد شد، ضمن اینکه شهروندان محترم باید از علمک ها مراقبت لازم را انجام دهند.

علوی با اشاره به میزان هدررفت گاز گفت: میزان پرت گاز در استان دو درصد و این رقم از میزان استاندارد جهانی دور نیست، اما این شرکت برنامه دارد در قالب طرح اقتصاد مقاومتی این رقم را کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اعلام اینکه گاز ایمن چند ویژگی از جمله داشتن بو و فشار مناسب دارد، تاکید کرد: چنانچه شهروندان در کوچه و معابر بوی گاز استشمام کردند، شماره تلفن ۱۹۴ آماده برای دریافت گزارش این موارد و پیگیری آن است.

مهندس علوی، با بیان اینکه بیش از ۹۹.۵ درصد جمعیت استان در بخش خانگی از گاز استفاده می کنند، اظهار کرد: در بخش صنعت از مجموع ۱۰ هزار واحد صنعتی 8هزار و 600 واحد از نعمت گاز بهره مند شده‌اند و بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد، صنایعی که سوخت مایع مصرف می کنند، می‌توانند مشترک شرکت گاز استان شوند.

 وی افزود: بخش نیروگاهی و صنعت اصفهان ۷۰ درصد گاز وارده به استان که از شش خط سراسری وارد می شود را مصرف می‌کنند و در حال حاضر روزانه 7تا8 میلیون متر مکعب در صنعت فولاد مبارکه، 3 تا 4 میلیون متر مکعب در ذوب آهن اصفهان به مصرف می رسد و طی دو سال اخیر هیچ گونه قطعی گاز در بخش خانگی و صنعت بجز در مواقع تعمیرات شبکه گازرسانی ، نداشته ایم.

مهندس علوی، در خصوص هوشمندکردن کنتورهای گاز، گفت: بر اساس ابلاغ شرکت ملی گاز ایران بر مبنای یک پروژه ملی هوشمندسازی کنتورها اجرایی خواهد شد و در استان اصفهان این طرح به عنوان " قرائت آنی کنتور " به صورت آزمایشی در شهر بهارستان و نظنز کلید خورد به این صورت که مامور شرکت به درب منازل مراجعه، کنتور را قرائت و در همان لحظه میزان مصرف و هزینه آن را به مشترک اعلام می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به خسارات سیل نوروز امسال، گفت: سیل در سمیرم خط انتقال گاز را از بین برد و گازرسانی در پادنای علیا را دچار مشکل کرد، اما نیروهای شرکت گاز در کمتر از ۲۴ ساعت مشکل را برطرف کردند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۷۰ مانور برای آمادگی در برابر حوادث توسط شرکت گاز استان اصفهان برگزار می‌شود.

 

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر