کد خبر: 967657
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
شهردار اصفهان در اختتامیه جشنواره هنری “قصه‌ آدم و هوا “ مطرح نمود :
با برگزاری مراسمی رسمی، از برگزیدگان جشنواره کارتن حمل و نقل و ترافیک (ترافیکاتور) تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های هنری قصه آدم و هوا ( ترافیکاتور) و (تراطنز) با حضور شرکت کنندگان، برگزیدگان و مسئولان شهری در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره کارتن حمل و نقل و ترافیک (ترافیکاتور) تجلیل شد.

برگزیدگان جشنواره ترافیکاتور به شرح زیر معرفی شدند:

بخش اصفهان، شهر دوچرخه‌ها

رتبه اول مشترک: آیت نادری و منصوره دهقانی

رتبه دوم: نگین نقیه

رتبه سوم مشترک: جمال الدین اعتباریان و حمید قالیجاری

 بخش کلاه ایمنی، سرزندگی

رتبه اول: محمدحسین اکبری

رتبه دوم: مطهره ناسخیان

رتبه سوم مشترک: محمودرضا صنعتی، امید سلامی

 بخش نه به خودروی تک سرنشین

رتبه اول: هیئت داوران اثری را شایسته این رتبه ندانست

رتبه دوم: هیئت داوران اثری را شایسته این رتبه ندانست

رتبه سوم: سعید بنازاده

برگزیدگان جشنواره تراطنز معرفی شدند + اسامی

 با برگزاری مراسمی رسمی، از برگزیدگان جشنواره شعر حمل و نقل و ترافیک (تراطنز) تجلیل شد.

آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های هنری قصه آدم و هوا ( ترافیکاتور) و (تراطنز) با حضور شرکت کنندگان، برگزیدگان و مسئولان شهری در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره شعر حمل و نقل و ترافیک (تراطنز) تجلیل شد.

برگزیدگان جشنواره تراطنز به شرح زیر معرفی شدند:

بخش اصفهان، شهر دوچرخه‌ها

رتبه اول: محمدرسول باباصفری رهنانی

رتبه دوم: علی یعقوبی

رتبه سوم: محمد پوررشیدی

 

بخش نه به خودروی تک سرنشین

رتبه اول: فرشته قائمی

رتبه دوم: زهرا موسی‌ئی

رتبه سوم مشترک: ملوک عابدی، بهار نژند

 بخش کلاه ایمنی، سرزندگی

رتبه اول: هیئت داوران اثری را شایسته این رتبه ندانست

رتبه دوم: علی سلیمیان

رتبه سوم مشترک: بشیر اسماعیلی

 همکاری با هنرمندان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر

شهردار اصفهان در آیین اختتامیه جشنواره هنری آدم و هوا گفت: هنر قدرتمندترین ابزار برای حل مشکلات فرهنگی شهر است.

به گزارش ترافیکال، قدرت‌الله نوروزی در اختتامیه جشنواره های هنری قصه‌ آدم و هوا به تاثیر هنر بر حل مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: دروازه‌های شهرداری بر هنرمندان شهر باز شده و آنها می‌توانند با زبان هنر به توسعه شهر خود کمک کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهد آیین اختتامیه جشنواره ای هستیم که نشان دهنده انجام درست رسالت اجتماعی مدیریت شهری برای حل مشکلات شهر است.

شهردار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود از اشتباهات در ارائه راهکار‌های حل مسائل شهری گفت و اظهار داشت:  متاسفانه در پاره ای از مواقع راهکار‌هایی ارائه می‌شود که درک درستی از مشکل در آن نیست در حالیکه برای حل مشکل ابتدا باید مشکل شناخته شود. برای مشکلاتی که با فرهنگ حل شدنی است، بهترین و پاسخگوترین راهکار استفاده از هنر است

وی از جایگاه هنر در جامعه گفت و افزود: بسیاری از هنرمندان و ادیبان دنیا در طول تاریخ به این نکته اذعان داشتند که هنر برای هنر است. این بدان معناست که هنرمندان باید با تمام وجود از هنر پاسداری کنند و اگر هنر برای حل مسائل استفاده شود، زیبایی و جذبه خود را از دست می‌دهد.

نوروزی ادامه داد: معتقدم توانمندترین انسان کسی است که هنر را وسیله‌ای برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان همواره از هنر و هنرمندان قدردانی می‌کند افزود: از دو سال پیش و با شروع طرح اصفهان فردا که ارتباط مستقیمی با هنرمندان برقرار کرد و چشمه‌هایی از هنرهای آنان را به عرصه نمایش گذاشت و در ادامه با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها که آدم و هوا نمونه‌ای از آن است، به دنبال آن بودیم تا با استفاده از هنر به عنوان یک ابزار توانمند در جهت فرهنگ سازی گام‌های مهمی برداریم.

نوروزی در ادامه از هنرمندان خواست با مدیران شهری همکاری کنند تا مشکلات فرهنگی شهر کاسته شود و اضافه کرد: اراده قوی‌ای در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان وجود دارد تا با تعامل با هنرمندان شهر، بر مشکلات فرهنگی فائق آید و روز به روز خدمت رسانی به همشهریان افزایش یافته و به توسعه زیست پذیری شهر خاتمه یابد.

قصه آدم و هوا، قصه نیازهای مدیریت شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید به شهروندان این فرصت داده شود تا با زبان هنر به رفع مشکلات بپردازند.

علیرضا نصر اصفهانی در رابطه با چگونگی برگزاری جشنواره قصه آدم و هوا اظهار داشت: این جشنواره با تلاش معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان و با انتشار فراخوان‌هایی در سطح شهر آغاز شد و در نهایت پس از برگزاری چندین رویداد هنری و فرهنگی، آیین اختتامیه آن برگزار و به نفرات برتر این جشنواره جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

وی از استقبال خوب مردم گفت و ادامه داد: چه در آغاز قصه آدم و هوا و چه در پایان آن، با استقبالی کم نظیر از سوی مردم مواجه شدیم که این نشان می‌دهد اگر ما به شهروندان بها دهیم و از آنها مطالباتی داشته باشیم، به خوبی پاسخگو هستند.

رئیس شورای شهر اصفهان در رابطه با ماهیت جشنواره اظهار کرد: جشنواره قصه آدم و هوا هم باعث تزریق نشاط در سطح جامعه و هم حامل پیام‌های آموزشی است. برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان دهنده نیازهای مدیریت شهری است بنابراین امیدواریم تنها به ارائه آموزش بسنده نشود بلکه باید تاثیر این آموزش‌ها را در جامعه ببینیم.

وی با اشاره به لزوم تلفیق هنر و مسائل اجتماعی ادامه داد: اگر مفاهیم و مشکلات شهروندی با زبان هنر بیان شود، می‌توانیم گامی محکم در جهت پیشبرد اهداف بزرگ شهری برداریم اما برای برداشتن گام‌های بزرگتر باید این دغدغه هنری استمرار پیدا کند. اگر با هنر بتوانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم و آموزش‌های لازم را ارائه دهیم، ماندگاری بیشتری در بین شهروندان دارد و در نهایت زیست پذیری شهر رو به بهبود قدم می‌گذارد.

توسعه زیرساخت‌های شهری، با قصه‌های آدم و هوا

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برگزاری این جشنواره باعث توسعه زیرساخت‌های شهری اصفهان شد.

علیرضا صلواتی در اختتامیه جشنواره های هنری قصه آدم و هوا اظهار داشت: جشنواره قصه‌های آدم و هوا با تاکید بر حفظ پاکی هوا به مدت ۳۳ روز از ۲۶ آذر تا ۲۹ دی ماه سال ۹۷ برگزار شد. در طول این جشنواره ۱۰۰ رویداد اتفاق افتاد که با توجه به مدت ۳۳ روزه این جشنواره در نوع خود بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: جشنواره قصه‌های آدم و هوا به توسعه زیرساخت‌ها در زمینه‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی، قطار شهری کمک‌های شایانی کرد. همچنین در بخش‌های مختلف شهرداری به خصوص در مرکز کنترل ترافیک، آموزش و فرهنگسازی شهری و پویش‌های مختلف شهرداری تحولاتی را ایجاد کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان در رابطه با جشنواره‌های هنری قصه‌های آدم و هوا اظهار کرد: آیین اختتامیه بخشی از جشنواره‌های هنری از جمله جشنواره ترافیلم همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شد و امروز شاهد آیین اختتامیه جشنواره تراطنز و ترافیکاتور هستیم.

وی برای جشنواره قصه‌های آدم و هوای سال ۹۸ ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امیدواریم جشنواره امسال که از آذرماه شروع خواهد شد بهتر و کامل‌تر از سال گذشته برگزار شود. در نهایت از همه دست اندر کاران این جشنواره که تمام توان خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر جشنواره به کار بستند تشکر میکنم.

طنز، راهکاری برای نشان دادن مشکلات جامعه

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به استفاده از طنز برای نشان دادن مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: طنز به معنای درک و ارسال پیامی هنرمندانه و زیبا و غیرمتناسب در فضایی به ظاهر متناسب است.

محمد عیدی در آیین اختتامیه جشنواره هنری قصه آدم و هوا پیرامون مباحث هنر و انسان شناسی شهری اظهار داشت: به هر میزان که خلاقبت هنری در یک شهر افزایش یابد، به همین میزان از حجم ترافیک شهر کاسته می شود. این امر نشان می دهد هرچقدر بتوانیم از خلاقیت های هنری در سطح شهر استفاده کنیم، شهروندان میل بیشتری برای محبوس نکردن خود در خودروهایشان پیدا می کنند.

وی در ادامه به استفاده از طنز برای نشان دادن مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: طنز به معنای درک و ارسال پیامی هنرمندانه و زیبا و غیرمتناسب در فضایی به ظاهر متناسب است. یعنی ما زمانیکه گمان می کنیم همه امور به درستی و صحیح در حال انجام است، فرد طناز با بیان شیوا و خردمندانه خود، تضادها و تناقض ها را نمایان می کند و ما را متوجه امری بسیار تلخ می کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: طنز ظاهری لطیف اما باطنی بسیار پیچیده دارد که ذهن آدمی  را درگیر خود می کند. طنز گاه مسائل اجتماعی بسیار تلخی را بیان می کند که موجب واکنش مسئولان مربوطه می شود. بنابراین هرچقدر در جامعه ای طنز پروری بالا رود، مسئولیت شهروندی و تفکر نقادانه افراد جامعه نیز بالاتر می رود. این تفکر طنازانه جامعه را به آشوب ذهنی فرا می خواند و فرد را منتقد بار می آورد.

وی طنز و تفکر طنازانه را بومی اصفهان خواند و گفت: اصفهان در سراسر کشور به طنزپردازی مشهور است چرا که اصفهان همواره مروج تفکر تجربه اندیش بوده است. بنابراین اگر ظرفیت طنز را در خود بالا ببریم، مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را به گونه ای ملاطفت آمیز بیان شده و جامعه را با این مسائل پیچیده آشنا می کند. بنابراین ذهن شهروندان درگیرشده و با همکاری عموم مردم به دنبال راهکاری برای حل مشکلات خواهیم بود.

قصه آدم و هوا فرهنگ ترافیک را آموزش می‌دهد

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهبود وضعیت ترافیکی شهر در گرو آموزش صحیح به شهروندان است.

امیر احمد زندآور در آیین اختتامیه جشنواره هنری قصه آدم و هوا اظهار داشت: قصه آدم و هوا قصه‌ای طولانی بود که در تمام محافل و مناسبت‌ها بازگو شد و دردهای جامعه را می‌گفت و درمان را از مسئولین و شهروندان می‌خواست.

وی ادامه داد: با اینکه اختتامیه این جشنواره برگزار شد اما قصه آدم و هوا به همین جا ختم نمی‌شود. آلودگی هوا، مشکلات ترافیکی و توسعه حمل و نقل همگانی شهر همچنان پابرجاست. چنین جشنواره‌هایی باید برگزار شود تا ما مدیران شهری خود را آماده رفع چالش‌های موجود کنیم و در مقابل مردم هم با وظایف شهروندی خود آشنا شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مثلث اصول سه‌گانه انسان، جاده و وسیله نقلیه در شهرهای مختلف باعث برهم خوردن آرامش خاطر شهروندان آن می‌شود افزود: اگر امروزه آسیبی به زیست پذیری شهرها از طریق این مثلث وارد شده، ناشی از عدم آموزش صحیح و درک نامتعارف این مثلث است. با برگزاری چنین جشنواره‌هایی است که ما می‌توانیم به سمت تغییر و توسعه مثلث اصول سه‌گانه رویم و آموزش‌های صحیح را به شهروندان بدهیم تا روز به روز شاهد آسیب‌های کمتر از هر یک از اضلاع این مثلث باشیم.

وی اضافه کرد: امید است آن آموزش‌هایی که مربوط به ضلع اصلی مثلث یعنی انسان است را عموم مردم به خوبی دریافت کرده باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر ما به اصلاح خود نپردازیم نمی‌توانیم انتظار کاهش حوادث جبران ناپذیر را داشته باشیم.

قصه آدم و هوا از موثرترین رویدادهای فرهنگی اصفهان بود

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: قصه آدم و هوا سطح بسیار بالایی داشت و یکی از بهترین رویدادهای فرهنگی اصفهان بود.

مهدی احمدی فر، اظهار داشت: منتظر بودیم تا جشنواره هنری آدم و هوا به منزل آخر برسد و بتوانیم به جمع بندی مناسبی برسیم.

وی افزود: با وجود آنکه سطح جشنواره را در حد استان پیش بینی کرده بودیم، اما از نقاط دیگر کشور نیز آثاری ارسال شده بود.

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره تاثیرات این جشنواره گفت: برای اینکه قصه آدم و هوا بتواند تاثیرات مناسبی در مباحث ترافیکی داشته باشد، باید به طور مستمر برگزار شود و اگر این مسئله ادامه دار نباشد، تاثیر آن به صورت مقطعی خواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه موظف به انجام کارهای مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستیم؛ اما در زمینه حمل و نقل و ترافیک نیز با همکاری شهرداری اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک و رسانه اصفهان امروز کارهای مفیدی را انجام داده ایم، از جمله برنامه ریزی وسیع و گسترده در رابطه با گردهم آوردن هنرمندان در خانه کاریکاتور که باید گفت، حمایت بسیاری از این موضوع صورت گرفته است.

احمدی فر در رابطه با تاثیر ابزار هنری در حوزه حمل و نقل و ترافیک مطرح کرد: هنر، تاثیرات بسیار شگرف و عمیقی در مخاطب های اختصاصی و عمومی دارد، مانند تاثیر فیلم، شعر، داستان، هنرهای تجسمی و... بر روی جامعه و ماندگاری بلند مدت آن، در حالی که حتی اگر به شکل گذرا از متدهای هنری استفاده کنیم، تاثیر آن را خواهیم دید.

آثارهنری، از ارکان اصلی تاثیر گذاری بر افکار مردم است

دبیر هنری جشنواره ترافیکاتور گفت:جشنواره ها عمدتا با اهداف مختلفی برگزار میشوند و جشنواره هنری ترافیکاتور نیز با اهداف کشف استعداد و کمک به خلق آثار هنری و کمک به فرهنگ سازی در عرصه اجتماعی شهر تعریف و برگزار شد.

پیام پورفلاح، مطرح کرد: یکی از مهمترین موضوعات در مسائل مربوط به فرهنگ سازی و ایده پردازی،آثار هنری هستند.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی در مسائل فرهنگ سازی و ایده پردازی،آثار هنری هستند.به این دلیل که آثار هنری ارتباط بهتری با مردم برقرار خواهند کرد و دارای تاثیر بیشتری در افکار مردم جامعه هستند.

پورفلاح با اشاره به سطح کیفی جشنواره ترافیکاتور اظهار داشت: سطح کیفی جشنواره بسیار خوب بود و بخش زیادی از آثار، به نوبه خود قابل قبول بودند. نگاه هنری و خلاقیت در بعضی از آثار به خوبی قابل مشاهده بود؛ اما انتخاب ما بر اساس ارتباط بیشتر با موضوع بود و به همین دلیل، گزینه های داوران برای تخصیص جوایز مقداری محدود تر شدند.

وی در رابطه با فرایند انتخاب آثار برگزیده جشنواره ترافیکاتور گفت: در بهمن ماه سال ۹۷، فراخوان عمومی جشنواره منتشر شد و داوری آن در اواخر سال گذشته صورت گرفت.تعداد ۲۰۹ اثر از ۸۰ هنرمند در این جشنواره شرکت داشتند و از بین این آثار در فروردین ماه امسال آثار برگزیده داوران انتخاب شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار