کد خبر: 967625
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
محمدحسن زدا
قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای اجرای افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در سال جاری به ۳۶۰ میلیارد تومان نیاز است که این بودجه هنوز تأمین نشده است، بنابراین مرخصی زایمان تا همان ۶ ماه است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محمدحسن زدا درباره کمک هزینه زایمان اظهار داشت: حدود ۲۰ درصد از بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی خانم‌ها هستند و در ماده ۵۹ قانون این سازمان به کمک هزینه زایمان و ایام بارداری اشاره شده است.

وی افزود: اگر بیمه شده خانم یکسال سابقه بیمه داشته باشد می‌تواند از ۶ ماه مرخصی بارداری استفاده کند و تامین اجتماعی دو سوم حقوق آن را در این مدت پرداخت خواهد کرد.

زدا گفت: سازمان‌هایی که هزینه‌های لازم را تامین کرده‌اند می‌توانند بیمه شدگان خانم که به مرخصی زایمان رفته‌اند تا ۹ ماه این مرخصی را استفاده کنند، ولی سازمان‌هایی که منابع آن را تامین نکرده‌اند ۶ ماه مرخصی زایمان اجرایی می‌شود.

قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این سازمان مکاتباتی را انجام داده ایم تا بتوانیم بار مالی آن را تامین کنیم و همه بیمه شدگان خانم تا ۹ ماه مرخصی زایمان بروند، ولی تاکنون این بار مالی تامین نشده است.

وی افزود: براساس پیش بینی‌ها در سال ۹۸، ۳۶۰ میلیارد تومان بار مالی برای افزایش مرخصی زایمان نیاز است که تاکنون این مبلغ تامین نشده است و در قانون نیز آمده تا هنگامی که بار مالی یک قانون تامین نشود تامین اجتماعی حق اجرای آن را ندارد و ما مجبور هستیم همان ۶ ماه را اجرای کنهیم در صورتی که منابع لازم تامین شود مرخصی زایمان را به ۹ ماه افزایش می‌دهیم.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر حدود ۳ میلیون نفر از این قانون استفاده می‌کنند.

کمک هزینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کفن و دفن

وی در خصوص کمک هزینه کفن و دفن نیز اظهار داشت: هر بیمه شده اصلی که فوت کند معادل یک ماده حقوق و دستمزد به بازماندگان آن به عنوان کمک هزینه کفن و دفن پرداخت می‌شود که برای سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

زدا خاطرنشان کرد: خدمات تامین اجتماعی از قبل از فوت تا بعد از فوت برای بیمه شدگان ادامه دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار