کد خبر: 967618
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی یکی از عوامل اصلی افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

بدر شکوهی در سمینار استانی تخصصی مداخلات موثر در بحران‌های اجتماعی که در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین گام اساسی برای مواجهه منطقی با آسیب‌های اجتماعی در هر مقطعی، کسب شناخت لازم از پدیده‌های پرخطر و شناسایی کانون‌ها و عوامل بحران‌ساز و ارائه شیوه مناسب برای مداخله موثر در فرآیند مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: با تمهید تدابیر به موقع به منظور پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، ارزیابی سطح خطرپذیری جامعه، کسب آمادگی‌های لازم، پرهیز از بخشی‌نگری صرف و موازی‌کاری توام با بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود جامعه می‌توان به طور قابل ملاحظه‌ای از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

بدرشکوهی با اشاره به لزوم شناسایی کانون‌های آسیب‌زا در جامعه، گفت: شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهرها عامل اصلی افزایش آسیب‌های اجتماعی است و اکثر آسیب‌های اجتماعی در این مناطق صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای مدیریت علمی و جامع آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های علمی مراکز دانشگاهی، حوزه‌های علمیه، پایگاه‌های بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد یک امر خطیر و ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تدوین نقشه راه و ترسیم چشم انداز روشن برای مدیریت جامع آسیب های اجتماعی، گفت: تنها با اتکا به اعتبارات، تشکیلات و ساختارسازی نمی توان مسایل و آسیب های اجتماعی را به درستی مدیریت کرد.

 وی با اشاره به ضرورت اصلاح رویکرد مدیریتی در حوزه مسایل اجتماعی، زمینه‌سازی برای ورود اصحاب اندیشه و دانشگاهیان و فعالان موثر اجتماعی و ارائه نظریات جامع و متناسب برای مدیریت صحیح مسایل اجتماعی بااهمیت برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر