کد خبر: 967553
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
گزارش مالی مؤسسه هنر و تجربه منتشر شد
مؤسسه «هنر و تجربه» سینمای ایرانیان، گزارش عملکرد مالی را منتشر کرد تا مشخص شود این مؤسسه چهار برابر درآمدش را هزینه اکران فیلم‌های بی‌مخاطب کرده است.
محمدرضا بیهقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مؤسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان زیرمجموعه سازمان سینمایی و متولی گروه هنر و تجربه، با انتشار گزارشی، عملکرد مالی چهار ماه نخست سال ۹۸ را منتشر کرد. در این فهرست اولین نکته‌ای که به چشم می‌خورد هزینه و درآمد «هنر و تجربه» است. بر این اساس جمع هزینه در بخش عملکرد مالی بیش از ۷۳۹ میلیون تومان بوده، اما درآمد هنر و تجربه چیزی حدود ۱۵۳ میلیون تومان بوده است. این رقم ناچیز در حالی است که هنر و تجربه بیش از ۳ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان سقف اعتبار داشته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، اطلاعات گزارش عملکرد مالی مؤسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان بر اساس آماده‌سازی مراحل فنی و DCP، تصویربرداری آیین دیدار فیلم، برگزاری جلسه نقد فیلم، تبلیغ، امور رسانه‌ای فیلم، بازبینی فیلم‌ها برای اکران، اعزام عوامل فیلم به شهرستان‌ها، تولید و انتشار برنامه نمایش اکران، محتوا برای سایت و نشر اخبار، اعطای جایزه به فیلم‌های برگزیده با ساختار هنری و تجربی، برگزاری هفته‌های فیلم کشور‌های خارجی، اجاره سالن نمایش و هزینه‌های پشتیبانی تنظیم شده است. اگرچه در این فهرست به صورت تفکیک شده، اکران فیلم‌ها در گروه هنر و تجربه منتشر شده است، ولی نکات مهمی همچون میزان سانس‌های اکران فیلم‌ها، میزان مخاطب هر فیلم، تعداد بلیت‌های فروخته شده و ضریب اشغال صندلی سینما‌ها که به برداشت صحیح‌تر از عملکرد هنر و تجربه کمک می‌کند، ذکر نشده است و مشخص نیست اکران‌ها چه میزان سود یا زبان به همراه داشته‌اند ولی آنچه به صورت کلی مشخص شده درآمد ناچیز ۱۵۳ میلیون تومانی است که نشانه‌ای از عدم استقبال از فیلم‌های هنر و تجربه است.

وجود یک گروه برای اکران فیلم‌های خاص و به اصطلاح تجربی در نوع خود نمی‌تواند قابل انتقاد باشد، اما اینکه به این نام عده‌ای دور هم جمع شده و محفلی ایجاد کرده و به نام آن از سازمان سینمایی بودجه دریافت کنند رویکرد کاملاً انتقادآمیزی است. گروه سینمایی موسوم به هنر و تجربه بیش از آنکه به لحاظ کیفی تاثیری مثبت بر سینمای ایران داشته باشد ترویج کننده سینمای غیرحرفه‌ای و بدون مخاطب است و به رغم اینکه از کمک‌های مالی و معنوی سازمان سینمایی برخوردار است به دلیل اینکه بیشتر جنبه محفلی به خود گرفته به لحاظ مالی و معنوی وجودش منفعتی برای سینما ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار