کد خبر: 967541
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
سرويس ايران جوان آنلاين: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آبیاری ۲۰ درصد فضای سبز این شهر از طریق پساب‌ها خبر داد.
فروغ مرتضایی‌نژاد مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در گذشته اصلاً از پساب استفاده نمی‌شد، اما تاکنون توانسته‌ایم ۲۰ درصد از آبیاری فضای سبز را از طریق پساب انجام دهیم. وی در مورد ثمره بارندگی‎های امسال، اظهار کرد: این بارش‌ها عاملی برای جاری ماندن طولانی‌تر زاینده رود و ذخیره آب بیشتر پشت سد شد. به گونه‌ای که در سال جاری حدود ۳ تا ۴ برابر سال گذشته آب پشت سد ذخیره و تداوم در جاری بودن رودخانه باعث آبگیری چاه‌های نزدیک به حریم رودخانه شد.
این مسئول ادامه داد: چاه‌های نزدیک به حریم رودخانه نسبت به چاه‌های دورتر میزان آبگیری بیشتری داشتند و مردم این مناطق نیاز آبی خود را از طریق استفاده از چاه رفع می‌کنند؛ بنابر این مجبوریم آب را از طریق شبکه‌های توزیع به مناطق دورتر منتقل کنیم.
مرتضایی‌نژاد در رابطه با «استفاده ۴۰ درصدی از چا‌ه‌ها» گفت: پس از تکمیل شبکه پساب با اطمینان از این عدد استفاده می‌کنیم، اما در حال حاضر ۷۰ درصد از آب چاه استفاده می‌شود. منبع آبرسانی فضای سبز آب‌های سطحی، آب‌های زیرزمینی و پساب هستند که در گذشته به هیچ عنوان از آن استفاده نمی‌شد، اما الان یک پنجم فضای سبز را از طریق پساب‌ها آبیاری می‌کنیم. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: طبق اطلاعات ارائه شده توسط مشاور سازمان فضای سبز در بازدید میدانی از چاه‌ها، ۲۱ درصد در احیای چاه‌ها بهبود داشتیم که این مقدار در شهر پراکنده شده و تمام چاه‌های حریمی آبگیری شده‌اند، اما هر چه از مرکز شهر فاصله می‌گیریم وضعیت بدتر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار