کد خبر: 967492
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
محمود واعظی:
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات پیشِ‌رو، برداشت گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی دولت حتمی است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه نشست خبری امروز (چهارشنبه ۶ شهریور) هیئت دولت، گفت: اگر پیشرفتی در مذاکرات پیشِ‌رو صورت نگیرد، برداشت گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی دولت حتمی است.

واعظی درباره روند مذاکره ایران و اروپا گفت: رئیس‌جمهور، دولت و وزیر امور خارجه ما به دنبال آن هستند که از تمامی ابزار‌ها در هر شرایطی استفاده کنند تا تحریم‌ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی باید بتواند به نوعی تامین‌کننده نیازمندی‌های کشور باشد، اظهار داشت: آنچه با فرانسه در چند هفته گذشته به ویژه چند روز گذشته در پیش گرفته‌ایم، برای آن است که حقوق ایران در برجام محقق شود و تحریم‌های ظالمانه‌ای که از طرف آمریکا اعمال می‌شود، رفع شود که وزیر امور خارجه در سفر‌های اروپایی و آسیایی برای تحقق این هدف گام برمی‌دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: همواره گفته‌ایم ملاقات برای ملاقات مشکلی را حل نمی‌کند. تا وقتی در این رابطه اعتماد پیدا نکنیم، صحبت از ملاقات صحیح نیست.

واعظی شرط مذاکره ایران و آمریکا را بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای دانست و تصریح کرد: آمریکا باید به میز مذاکره ۱+۵ برگردد و به توافقات پایبند باشد تا مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران بتوانند از همه مزایایی که در برجام است، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا به دنبال روش دیگر است، ابتدا باید اشتباهی که در تحریم‌ها کرده را اصلاح کند و بعد وارد گفتگو شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار