کد خبر: 967467
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: براساس ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی تا پایان سال زراعی 99 تمام محصولات جالیزی اعم از سبزی و صیفی‌جات باید در فضاهای بسته و گلخانه ای کشت شوند.

اکبر فتحی  در جلسه سند تدبیر توسعه استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اجرای پروژه های بخش کشاورزی سند تدبیر توسعه 2 استان بر پایه اجرای مناسب نظام بهره برداری از منابع آب و خاک استوار است، اظهار داشت: اجرای پروژه های سند تدبیر توسعه 2 استان در هفت پایاب مهم سدهای استان آذربایجان شرقی آغاز گردید.

وی افزود: در این زمینه افزایش ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی، دانش بنیان کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی، ایجاد شبکه‌های پایاب سدها و راهبری زنجیره تولید و ارزش محصولات غالب، استفاده از رهیافت استقرار کشاورزی پایدار با مشارکت جوامع محلی از اهداف عمده این پروژه‌ها است.

وی گفت: در سند تدبیر توسعه استان مقرر شده یک سری از پروژه‌ها شناسایی و اجرایی شوند که خارج از روند جاری هستند.

فتحی ادامه داد: تدوین و اجرای نظام بهره برداری مناسب از منابع در بخش کشاورزی و مدیریت پایدار زیست محیطی، دو هسته کلیدی بخش کشاورزی در سند تدبیر توسعه استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار نمود: کل اراضی کشاورزی استان بالغ بر یک میلیون و 200 هزار هکتار است که 400 هزار هکتار آبی بوده و از این میزان نیز 300 هزار هکتار در پایاب سدها قرار دارند، اجرای پروژه‌های سند تدبیر تنها در 44 هزارهکتار سطح پایاب های سدهای منتخب سند تدبیر توسعه کافی نبوده و لازم است اقدامات انجام شده در ذیل پروژه های هسته های کلیدی به همه اراضی آبی استان تعمیم داده شود، در این صورت است که می توان گرهی از مشکلات بخش کشاورزی استان باز کرد.

فتحی گفت: براساس ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی تا پایان سال زراعی 99 تمام محصولات جالیزی اعم از سبزی و صیفی‌جات باید در فضاهای بسته و گلخانه ای کشت شوند.

وی افزود: مهم‌ترین وا صلی‌ترین موضوع در اجرای سند تدبیرتوسعه استان، تحقق فعالیت‌های سند تدبیر و پروژه‌های آن است، در این راستا علاوه بر دستگاه‌های داخل مجموعه بخش کشاورزی، وظایف دستگاه‌های همکار خارج از مجموعه اعم از دانشگاه تبریز، سازمان آب منطقه‌ای استان وسازمان صمت نیز باید به صورت دقیق و شفاف مشخص گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: عملکرد مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان در اجرای اولین سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی به وضوح نشان می دهد که به هیچ عنوان به سند تدبیر به عنوان یک سند تزئینی نگاه نمی‌کنیم و خود را مکلف به انجام وظایف محوله از طرف وزارت جهادکشاورزی می‌دانیم از این رو برای انجام به موقع و صحیح رسالت قانونی باید وظایف سازمانهای همکار به صورت دقیق و شفاف مشخص و اعلام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر