کد خبر: 967425
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
سخنگوی قوه‌قضائیه:
«به زودی در یکی از جلسات گزارش مبسوطی از ارقامی را که با پیگیری‌های قضایی به بیت‌المال برگشت داده شده، اعلام خواهیم کرد تا مردم ببینند اقدام یعنی چه.» این را سخنگوی قوه‌قضائیه در نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام و تأکید کرد: با اعلام فساد اعتماد ایجاد نمی‌شود، اما اقدام در مبارزه با فساد اعتمادآفرین است.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین:  مبارزه قاطعانه با یقه‌سفیدان و دانه‌درشت‌ها، ۳۰ سال حبس برای سه جاسوس امنیتی، توضیحات تکمیلی بازداشت دو نماینده مجلس، پرونده خودرویی و تأیید بازداشت رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست روز گذشته سخنگوی دستگاه قضایی کشور بود. البته اسماعیلی در مبارزه با فساد، قوای مجریه و مقننه را در کنار قوه‌قضائیه توصیف کرد. در کنار این مهم، در بخش دیگری از نشست روزگذشته، سخنگوی قوه‌قضائیه نسبت به شفافیت توضیحات مکتوب دولت در پرونده بانک مرکزی تأکید کرد و گفت: توضیحات مکتوب دولت را در این زمینه می‌خواهیم و از آن استقبال می‌کنیم.

غلامحسین اسماعیلی در نهمین نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور حکم حبس برای سه عنصر نفوذی خبر داد و گفت: ارس امیری به واسطه ارتباط با انگلیس و نفوذ فرهنگی از طریق جامعه هنری و اقدامات براندازانه شناسایی و به ۱۰ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شده است. علی جوهری، به علت ارتباط با موساد و جاسوسی برای اسرائیل به ۱۰ سال حبس و برای تحصیل مال نامشروع به استرداد اموال و دو سال حبس محکوم شده، این فرد مقدماتی برای اخذ تابعیت از رژیم غاصب هم داشته و مأموریت در حوزه عمرانی و قرارگاه خاتم‌الانبیا داشته است.

اسماعیلی به پرونده یک جاسوس دیگر اشاره کرد و افزود: انوشه آشوری فرد دو تابعیتی است که تابعیت انگلیس را هم دارد و با سرویس جاسوسی موساد در ارتباط بوده و امکانات فراوانی را از آن‌ها گرفته و اطلاعات زیادی را از کشور به این سرویس منتقل کرده است. این فرد بابت جاسوسی به ۱۰ سال حبس و دو سال حبس برای تحصیل اموال نامشروع از موساد و استرداد اموال به نفع دولت جمهوری اسلامی محکوم شده است.

وجوه بازگشت شده به بیت‌المال
مبارزه با یقه‌سفیدان و دانه‌درشت‌ها بخشی از موضوعات مورد اشاره سخنگوی قوه بود که در این‌باره گفت: آنچه موجب اطمینان و اعتماد مردم می‌شود، اقدام در مبارزه با مفاسد و نه اعلام وجود فساد است. اگر به دنبال ایجاد اعتماد هستیم، اجازه بدهید قوه قضائیه کار خود را انجام دهد و برخورد کند و به زودی در یکی از جلسات گزارش مبسوطی از ارقامی که با پیگیری‌های قضایی به بیت‌المال برگشت داده شده را اعلام خواهیم کرد تا مردم ببینند اقدام یعنی چه!

توضیحات خودرویی
وضعیت پرونده‌های مافیای خودرو و بازداشت مدیرعامل ایران‌خودرو و دو نماینده مجلس در این رابطه از دیگر محور‌های نشست خبری روزگذشته سخنگوی دستگاه قضا بود. طبق آنچه اسماعیلی بیان کرد: این پرونده (ایران‌خودرو) پنج متهم دارد که سه نفر بازداشت هستند. وی تأکید کرد: در این پرونده هنوز رأی صادر نشده و در فرآیند رسیدگی بوده و دادگاه یک جلسه برگزار کرده است. به استناد اظهارات اسماعیلی پرونده مدیرعامل ایران‌خودرو نیز در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسراست.

درخواست از دولت
اسماعیلی درباره پرونده بانک مرکزی نیز گفت: در ارتباط با پرونده بانک مرکزی توضیحات دولت در شفاف‌شدن این پرونده اثرگذار است و به دنبال این هستیم، در این پرونده توضیحات مکتوب دولت را داشته باشیم و استقبال می‌کنیم البته نه از مجرای رسانه بلکه در دادگاه؛ اینکه دولت به معنای عام و رئیس‌جمهور به معنای خاص مطالبی را بگوید، استقبال می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص ماجرای آزادی مازیار ابراهیمی، از متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: این فرد بعد از آزادی مدت‌ها ایران بوده و به خارج رفته و برگشته است. اگر این فرد شکایتی از ضابطین داشته باشد، قوه‌قضائیه برابر ضوابط به شکایات رسیدگی می‌کند. البته اسماعیلی تأکید کرد: وزیر اطلاعات قول داده در این رابطه اطلاع‌رسانی کند.

پرونده خصوصی‌سازی
اسماعیلی توضیحاتی هم در باره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی و اعلام شکایت دادستان ایلام در رابطه با رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرد و گفت: با فرد یا شخص کاری نداریم، اما به طور کلی در رابطه با فرآیند خصوصی‌سازی قوانین لازم‌الاجرا وجود دارد و تأکید می‌کنیم، خصوصی‌سازی طبق مقررات باید انجام شود و دولت از حوزه تصدی‌گری در این رابطه به حمایت از بخش خصوصی مبدل شود.

بازداشت ۱۵ نفر در پرونده بازداشت یکی از مسئولان سابق دستگاه قضا، سفر بعدی ریاست دستگاه قضا به استان زنجان، تأیید بازداشت رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر در رابطه با واردات دارو و تشریح آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای آسمان طی روز‌های آتی، ورود سازمان بازرسی به واگذاری اردوگاه باهنر و بازداشت متخلفان در پرونده گندم‌های آلوده از دیگر موضوعات مورد سؤال خبرنگاران بود که اسماعیلی به صورت مبسوط به آن‌ها پاسخ داد.

البته سخنگوی دستگاه قضایی به علت تکریم هفته دولت از پاسخ به سؤالی در باره وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهوری نیز امتناع کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
0
ارقامی هم که برنگشته را اعلام کنید تا متوجه بشیم کدام سنگینتر است هرجند ارقام برنگشته مانند یک تریلی سنگین است و ارقام برگشته مانند یک دوجرخه سبک
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار