کد خبر: 967393
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
با اضافه شدن بخش اربعین به این رویداد هنری
دغدغه دبیرخانه رشد هر ساله سوگواره بوده است، به همین دلیل امسال بخش تک‌عکس و مجموعه عکس را توسعه دادیم و در بخش جنبی، عکس اربعین را هم اضافه کردیم.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: دبیر جامعه ایمانی مشعر در نشست خبری هشتمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیئت و دومین فراخوان نشان هیئت که دیروز در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: اگر امروز این ضعف را داریم که از سبک‌ها و ملودی‌های غربی تقلید می‌شود باید آن را اصلاح و جبران کنیم، مانند قدیم که خوانندگان از سبک‌های مداحی گرته‌برداری می‌کردند. رحیم آبفروش عنوان کرد: ما برای نخستین بار برای اعلان هیئت هم جایزه در نظر گرفتیم تا زحمت هنرمند هیئتی هم دیده شود، چون کاری که او می‌کند، مردمی‌ترین هنر در انقلاب اسلامی است. وی افزود: چه بسیار عکس‌هایی از جلسات خالصانه سیدالشهدا (ع) مانند آیین گل‌مالی لرستان ثبت شد، اما رسانه‌های نامحرم و شبکه‌های اجتماعی آن را به عنوان یک انحراف و اتفاقی عقب‌افتاده ترسیم کردند، بنابراین شایسته بود که در قالب یک سوگواره، آثار عکاسان پاک‌چشم به رقابت گذاشته و در قالب کتاب چاپ شود. امیدواریم این اتفاق، سهم شایسته‌ای در ارتقای هنر هیئت داشته باشد که اگر هنر هیئت رشد کند، هنر اسلامی و شیعی ارتقا می‌یابد. دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهار داشت: دغدغه دبیرخانه رشد هرساله سوگواره بوده است، به همین دلیل امسال بخش تک‌عکس و مجموعه عکس را توسعه دادیم و در بخش جنبی، عکس اربعین را هم اضافه کردیم. ما سال‌های گذشته سوگواره عکس اربعین را حذف کردیم، چون همه سازمان‌ها و نهاد‌ها مشغول پرداختن به آن بودند، اما چون بدون برنامه و تداوم بود، دوباره آن بخش را احیا کردیم.

آبفروش گفت: همچنین یک بخش ویژه در سوگواره عکس داریم که «هیئت و خدمات اجتماعی» نام دارد؛ اتفاقی که چندسالی است رقم خورده، مانند حضور هیئت‌ها در زلزله کرمانشاه، بحران آب آبادان و سیل گلستان، لرستان و خوزستان.

دبیر جامعه ایمانی مشعر «فاطمیه، عیدانه و هفتگی» را سه بخش سوگواره پوستر اعلام کرد و افزود: شاید جلسات شادیانه هیئت شایسته است که به درستی انعکاس پیدا کند تا تصویر ناموزونی از هیئت منعکس نشود. یک بخش ویژه هم با عنوان «تبلیغات در فضای محیطی و مجازی» داریم. آبفروش درباره فراخوان نشان هیئت هم گفت: کتاب نشان‌های صنعتی و تجاری داشتیم، اما برای هیئت، کتاب نشان نداشتیم. در نخستین فراخوان همه نشان‌های هیئت را جمع‌آوری کردیم و حاصل آن (اعم از نشان اصلی و نشان اصلاح‌شده) در قالب کتاب نشان هیئت منتشر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار