کد خبر: 967366
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
همه ما به سهم خود زیبا هستیم
تمام انسان‌ها زیبا بوده و هر یک جذابیتی خاص دارند. تفاوت میان چهره‌ها خود نوعی زیبایی است. بهتر است کمال‌گرایی را در ذات و اخلاق‌مان به وجود آوریم و زیبایی درون‌مان را بهبود ببخشیم. البته اگر مشکل و نقصی بزرگ در ما هست باید آن را رفع کنیم
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: میل و گرایش به داشتن زیبایی بی‌عیب و نقص در میان جوانان رو به افزایش و عمل‌های جراحی زیبایی و انجام آن باعث شباهت تعداد زیادی از افراد به همدیگر شده است. انگار متخصصان زیبایی سری‌دوزی انسان‌های زیبا را زده‌اند. بینی‌های مشابه، پروتز گونه، بوتاکس، تزریق ژل، ساکشن، ابدومینوپلاستی، بلفارو و... که همه را شبیه هم کرده است. کلینیک‌های زیبایی پر شده از مراجعینی که هر یک عروسک باربی دوران کودکی یا عکسی خاص در دست دارند.

جراحان ما استاد شده‌اند!
حتماً نام مرد باربی به گوش‌تان خورده است. مردی که دوست دارد شبیه عروسک‌های باربی مرد شود و به همین دلیل چند وقت یک بار برای انجام یک عمل زیبایی به ایران می‌آید. چون معتقد است ایران به دلیل داشتن آمار بالای جراحی‌های زیبایی دارای متخصصان بسیار خوبی است که البته همین طور هم هست. بالا رفتن آمار جراحی‌های زیبایی در ایران باعث شده متخصصان زیبایی ما جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کنند و به قول معروف هر یک در کار خود استاد شوند و البته درآمد‌های نجومی کسب کنند.

تب باربی در میان زن و مرد
امروزه عده بسیاری، اعم از زن و مرد، دختر و پسر، دچار تب باربی شدن هستند. آن‌ها ظاهر خود را نمی‌پسندند و دوست دارند شبیه عروسک‌های باربی شوند. این افراد علاوه بر پرداخت هزینه‌های میلیونی عوارض جدی جسمی را نیز متحمل شده و دچار وسواس فکری می‌شوند. دست از غذا می‌کشند و رژیم‌های بسیار سخت و غیراصولی را اجرا می‌کنند. چند ماه یک بار برای ساکشن به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کرده و بدون در نظر گرفتن عواقب این عمل تن به آن می‌دهند. آن‌ها هر کاری می‌کنند تا مانند عروسک‌شان شوند.

چشم گربه‌ای و گوش الاغی برای جلب توجه
عده‌ای نیز زیبایی ملاک‌شان نیست و می‌خواهند فقط خاص و در مرکز توجه باشند. چشمان‌شان را گربه‌ای کرده و حتی رنگ آن را هم تغییر می‌دهند. گوش‌های الاغی را می‌پسندند و نوک زبان‌شان را همچون نیش مار دو تیکه می‌کنند و واقعاً هم در مرکز توجه هستند. نه از شدت زیبایی یا خاص بودن بلکه به دلیل عجیب و غریب بودن!

دوست دارم شبیه این عکس شوم
گسترش فضای مجازی نیز در این الگوگیری غلط بی‌تأثیر نبوده. افراد به خصوص جوانان با دیدن هنرمندان، خواننده‌ها، شخصیت‌های کارتونی، مدل‌ها و کلاً سلبریتی‌ها دوست دارند شبیه آن‌ها شوند. بسیاری از مراجعه‌کنندگان کلینیک‌های زیبایی با داشتن عکسی از شخصیت مورد علاقه‌شان از پزشکان درخواست می‌کنند به هر قیمتی شده آن‌ها را شبیه آن عکس کنند و برای تحقق آرزویشان تن به ده‌ها عمل می‌دهند.
در فضای مجازی رقابت برای زیبایی و خاص بودن داغ شده است. کم نیستند اشخاصی که از خود عکس و فیلم به اشتراک می‌گذارند تا به همه ثابت کنند چقدر زیبا یا خاص هستند و عده‌ای نیز تحت تأثیر آن‌ها قرار گرفته و تب باربی شدن وجودشان را فرامی‌گیرد.

شاید هم نوعی بیماری روحی است
بسیاری از افراد از انواع بیماری روحی و روانی در رنج هستند. شدت بیماری نیز بسته به نوع آن و مدت مبتلا شدن به بیماری کم و زیاد می‌شود. بی‌شک مراجعه به روانپزشک کمک شایانی به آن‌ها کرده و به مرور زمان خود گمشده‌شان را پیدا می‌کنند. در این زمینه حمایت عاطفی خانواده و به خصوص والدین بسیار تأثیر‌گذار بوده و کمک به بهبود بیماری می‌کند. نوع اختلال عصبی و روانی توسط پزشک معالج مخصوص شناسایی شده و به سرعت بهبود حاصل می‌شود. کافی است خودتان بخواهید. بار دیگر خود را در آینه بنگرید و با عکس‌های قدیمی مقایسه کنید. به راحتی متوجه می‌شوید چند فرسنگ از خود فاصله گرفته‌اید.

باور کنید همه ما زیبا هستیم
فراموش نکنیم تمام انسان‌ها زیبا بوده و هر یک جذابیتی خاص دارند و البته تفاوت میان چهره‌ها خود نوعی زیبایی است. بهتر است کمال‌گرایی را در ذات و اخلاق‌مان به وجود آوریم و زیبایی درون‌مان را بهبود ببخشیم. البته اگر مشکل و نقصی بزرگ در ما هست باید آن را رفع کنیم، اما حواس‌مان باشد که هر شخصی را الگوی خود قرار ندهیم و از هر کسی پیروی نکرده و به خصوص فرزندان‌مان را در فضای مجازی تنها رها نکنیم. همه ما صاحب عقل و خرد هستیم و خوب می‌دانیم تصمیم درست چیست. جسم ما امانت است و باید از آن محافظت کنیم. مهم نیست ظاهر شما چه شکلی است و شبیه کدام بازیگر و سلبریتی هستید. هر چه که هستید خود را عاشقانه دوست داشته باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار