کد خبر: 967338
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
وزیر خارجه ایران گفت: دیداری بین رئیس جمهور ایران و ترامپ قابل تصور نیست تا زمانی که آمریکا به جمع ۱+۵ بپیوندد و برجام را اجرا کند و در آن زمان هم گفتگوی دوجانبه‌ای نخواهیم داشت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) پیش از ترک پکن در جمع خبرنگاران درباره اظهارات ماکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه آمادگی میزبانی از ترامپ و روحانی برای گفتگو‌های دوجانبه را دارد، گفت: ما کاملا مشخص کردیم که دولت آمریکا و آقای ترامپ توافق‌هایی که به دنبال گفتگو‌های بسیار طولانی بین دو کشور بوده را زیر پا گذاشتند و آنچه الان ضرورت دارد انجام شود اجرای توافقات گذشته است.

ظریف بیان کرد: در این زمینه هنوز نشانه قابل توجهی از دولت آمریکا ندیدیم.

اینکه مسئولان فرانسوی با آمریکایی‌ها چه گفتگو‌هایی داشتند به خودشان ارتباط پیدا می‌کند

وی افزود: بحثی که بنده در بیاریتز و قبلا در پاریس داشتم در باره این بود که چگونه می‌توان با اجرای تعهدات طرفین، برجام را حفظ کرد و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته تمامی تعهداتش را در برجام اجرا کرده و بعد از خروج غیرقانونی آمریکا و یک سال بی عملی اتحادیه اروپا به مواردی که در ماده ۳۶ برجام هم قابل اجرا بوده، اقدام کرده است، چگونه می‌شود شرایط را به قبل برگرداند.

وزیر خارجه همچنین گفت: درباره تعهداتی که اروپا باید اجرا کند صحبت کردیم و گفتگو‌های خوبی داشتیم.

ظریف ادامه داد: متاسفانه اروپایی‌ها برای اینکه اقدامات خود را انجام دهند نیاز به برخی مجوز‌ها از آمریکا دارند که از نظر ما این شرایط خوبی را برای آینده روابط بین‌الملل نشان نمی‌دهد که کشور‌های مستقل برای انجام اقدامات قانونی نیاز داشته باشند از سایر کشور‌ها اجازه بگیرند.

وزیر خارجه بیان کرد: اینکه مسئولان فرانسوی با آمریکایی‌ها چه گفتگو‌هایی داشتند به خودشان ارتباط پیدا می‌کند. در سفرم رسما اعلام کردیم که دیدار با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد همینطور گفتیم دیداری بین رئیس جمهور ایران و ترامپ قابل تصور نیست تا زمانی که آمریکا به جمع ۱+۵ بپیوندد و برجام را اجرا کند و در آن زمان هم گفتگوی دوجانبه‌ای نخواهیم داشت.


منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
نگران نباش جناب ظریف انهم محقق خواهد شد و برنامه برجامی شما تکمیل تر . نگران نباش بابا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار