کد خبر: 967307
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری حسینی در استان خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار و با پیشنهاد ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اجرا می‌شود.
رسول تقی پور  در خصوص این طرح، اظهار کرد: اخیرا طی جلسه‌‌ی مشترک هیئت امنای ستاد دیه با سرپرستان هیئت‌های حسینی و مادحان در آستانه‌ی ماه محرم، مقرر شد، زمینه‌ی آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از طریق کمک‌های مردمی توسط هیئت‌ها فراهم شود. 
  
وی ادامه داد: با توجه به این‌که که صاحبان هیئت‌ها دارای شخصیت کاریزماتیک بوده و از آنجایی که عزاداران حسینی زیادی در این هیئت‌ها شرکت می‌کنند، فرصت مناسبی جهت کمک برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم می‌شود. 
  
وی با بیان این‌که تاکنون هیئت‌های حسینی زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند تا بخشی از هزینه‌های احسان هیئت‌ها‌ و مردم را در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دهند، گفت: هر هیئت در ایام ماه محرم، آزادی یک زندانی را تقبل می‌کند، در این راستا هیئت موکب ولی الله تبریز به عنوان اعلام آمادگی کرد و بدهی پنج نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را پرداخت کرد. 
   
تقی پور با اشاره به آزادی 201 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری در استان، گفت: امسال 100 نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان تبریز و 101 نفر نیز از زندان‌های استان آزاد شدند، ستاد دیه‌ی استان دو میلیارد بصورت بلاعوض و کمک ویژه ستاد و یک میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد را برای آزادی این زندانیان پرداخت کرده است. 
 
وی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان را 465 نفر زندانی عنوان کرد و گفت: مجموع مبلغ بدهی این زندانیان، 145 میلیارد تومان است در صورتی که بتوانیم شش میلیارد و 500 میلیون به طور نقدی و بلاعوض پرداخت و مابقی آن را نیز از طریق اعسار به تقسیط ، گذشت رضایتمندانه‌ی شکاک و تسهیلات تامین کنیم، زمینه‌ی آزادی این زندانیان فراهم خواهد شد.
     
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی بیان کرد: انسان‌های معزا و خیر که در عزاداری‌های ماه محرم شرکت می‌کنند، می‌توانند کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به شماره حساب‌های ستاد دیه بانک سپه 880081، بانک تجارت 880081 و شماره کارت بانک ملی 6037991899510956 واریز کنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر