کد خبر: 967304
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: بدون آنکه آمریکا از تحریم‌ها دست بردارد، شاهد هیچ تحول مثبتی در رابطه ایران با آمریکا نخواهیم بود و کلید تحول در این زمینه در اختیار واشنگتن است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان چند طرح ملی در هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم از مسیر و راه مخلصانه آن دو شهید برای کشور و رفاه ملت مان استفاده و بهره‌برداری کنیم همچنانکه آن دو شهید این چنین بودند.

وی با اشاره به آشنایی خود با شهیدان رجایی و باهنر از قبل از نقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی این دو شهید نخست وزیری و ریاست جمهوری را بر عهده گردیدند در تواضع این‌ها یک سر سوزن تغییر نکردند و همان رجایی و باهنر قبل انقلاب بودند و این خیلی مهم است که در فراز و نشیب زندگی و در روز‌های سخت و در روز‌های راحت روح و قدرت و توانایی و اراده انسان و تواضع انسان در برابر مردم تغییر پیدا نکند.

رئیس جمهور با اشاره به خاطره‌ای از شهید رجایی اظهار داشت: صبح وقتی کارت حضور در محل کار را زدید برای خدمت به مردم وارد بروید و تا آن لحظه‌ای که توان داریم کارمان را ادامه دهید و افتخار کنیم خدمت به مردم افتخار است.

وی ادامه داد: تمام اعضای خانواده بشری را به عنوان جمع خانواده حق بدانیم و اگر همچنین روحیه‌ای داشته باشیم ما همه مشکلات مان را می‌توانیم حل کنیم. خداوند این قدرت، هوش و اراده را به ما داده است. ما اهل ایران هستیم با فرهنگ بزرگ و مسلمان هستیم با فرهنگ درخشان قرآن پیامبر و ائمه هدی.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با وحدت و یکپارچگی از مشکلات به خوبی می‌توانیم عبور کنیم، اظهار داشت: امیدواریم همان قولی که وزیر مسکن دادند بتوانیم ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام را تکمیل کنیم و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را بسازند و تحویل دهند و همه این‌ها تا پایان دولت دوازدهم محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت دوازدهم نسبت به روابط خارجی با دنیا تغییر نکرده است، ما از روز اول که آمدیم شعارمان تعامل سازنده با جهان بود چهار سال دولت یازدهم را با همین شعار طی کردیم و در این دو سال دولت دوازدهم هم با همین شعار پیش رفتیم و مقام معظم رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است. یعنی مقام معظم رهبری یک گام، فراتر از گام دولت فرمودند؛ ما می‌گفتیم تعامل سازنده و ایشان فرمودند تعامل گسترده با جهان.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه با این مبنا (تعامل گسترده) حرکت می‌کنیم، اظهار داشت: ما خواهان تنش با دنیا نیستیم، ما خواهان امنیت منطقه و جهان هستیم، ما خواهان همکاری با همه کشور‌های دوست که آماده همکاری با ما هستند، هستیم.

روحانی تصریح کرد: ما آماده ایم که به همه مقررات بین المللی در چارچوب منافع ملی و امنیت ملی حرکت کنیم به این دلیل ما مسیر را انتخاب کردیم که به نام «توانمند کردن ایران و قدرت ملی مان» است.

وی بیان داشت: هرچه قدرت ملی‌مان افزایش پیدا کند، امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می‌کند و هر چه قدرت ما خدای ناکرده فرسوده شود دشمنان امید بیشتر و طمع بیشتر نسبت به کشور خواهد داشت. اصل، برای ما امنیت ملی، منافع ملی و پیمودن آرمان‌های انقلاب است؛ لازم باشد با کسی حرف می‌زنیم لازم باشد در جایی بایستیم دفاع کنیم، دفاع می‌کنیم کسی بخواهد به ما زور بگوید در برابر زورگویی می‌ایستیم، اما هدف نهایی ما سرافرازی ایران و قدرت ایران اسلامی است.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد:، اما اگر کشور توانمندی از لحاظ دفاعی اقتصادی فرهنگی و امنیتی از لحاظ سیاسی، سیاست داخلی و سیاست خارجی باشیم کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد. این اساس منطق ما است منطقه ما عوض نمی‌شود و با همین منطق حرکت می‌کنیم آنچه در هفته‌های اخیر در رابطه با مذاکره با جهان انجام دادیم و امروز انجام می‌دهیم بر همین مبنا استوار است.

روحانی بیان داشت: قدرت ایران احقاق، حقوق مردم و ایستادگی در برابر بدخواهان برای دستیابی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، به همین دلیل همانطور که در سخنان دیروز تاکید کردم در راس کار تولید ملی ما است این اساس ما است. اگر رونق تولید در این کشور به وجود آمد و توانمند، ثروتمند و قدرت‌مند شدیم، می‌توانیم به راحتی از این پیچ و خم‌ها عبور کنیم یکی از قدرت‌های ما قدرت دیپلماسی و قدرت سیاسی ما است. ما با دیگران حرف میزنیم، صحبت می‌کنیم و مذاکره می‌کنیم تا منافع و حقوق مردم را تامین کنیم.

رئیس جمهور گفت:، اما آن‌هایی که تحریم را بر مردم ما روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند، هرگونه تحول در رفتار ما با آن‌ها از توبه آن‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: آن‌ها باید به تعهداتشان برگردند آن‌ها باید راه و مسیر خطای را که انتخاب کردند عوض کنند؛ بیایند در خدمت منافع و امنیت جهان؛ با احترام و تکریم متقابل انقلاب و نظام ما را و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و از خطا هایشان برگردند.

روحانی تصریح کرد: در رابطه ایران با آمریکا، بدون آنکه آمریکا از تحریم‌ها دست بردارد و روی این مسیر غلطی که انتخاب کرده است، خط بکشد، ما شاهد هیچ تحول مثبت نخواهیم بود و تحولات مثبت کلیدش در اختیار واشنگتن است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
ماشا الاه خودت که کلید دار بودی جناب روحانی!!!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار