کد خبر: 967290
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: با گذشت دو ماه از اجرای طرح تخصصی جمع آوری پسماند خشک در شهر اصفهان، میزان پسماند شهر اصفهان از 37 تن در خرداد ۹۸ به بیش از 75 تن افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان به  نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی دهنوی با اشاره به طرح تخصصی شدن جمع آوری پسماند خشک در شهر اصفهان که از دو ماه پیش در شهر اجرایی شده است، اظهار کرد: پیش از اجرای این طرح پسماند خشک و تر از سوی پیمانکاران مناطق با هم جمع آوری می شد و به دلیل حضور برخی گروه های غیرمجاز برای جمع آوری پسماند خشک در شهر، میزان پسماند به 37 تن در ماه خرداد سال جاری کاهش یافته بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از ابتدای تیرماه جمع آوری پسماند خشک در اختیار سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان قرار گرفت، با همکاری دادستانی اصفهان، نیروی محترم انتظامی و  نیز دادیار شعبه ویژه بهداشتی و زیست محیطی، با گروه های غیرمجازی که اقدام به جمع آوری پسماند خشک می کردند، برخورد و برخی کارگاه ها پلمپ شد و این کار با شدت در حال انجام و پیگیری است. در حال حاضر تنها در برخی مناطق حاشیه ای شهر هنوز فعالیت این گروه ها ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: برخی از این گروه ها با راه اندازی کارگاه های زیرزمینی غیرمجاز اقدام به تولید برخی اجناس و مواد از پسماندهای خشک می کردند که این اقدام بهداشت شهروندان را تهدید می کرد.

وی با اشاره به اینکه در طرح جدید جمع آوری پسماند، شهر اصفهان به دو ناحیه غربی و شرقی با محوریت چهارباغ عباسی، تقسیم شد، گفت: از زمان اجرایی شدن این طرح وزن پسماند جمع آوری شده در شهر از ۳۷ تن به تدریج به 75 تن افزایش یافته است.

افزایش نرخ بازیافت دریافتی از شهروندان در ایستگاه های بازیافت

دهنوی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، ایستگاه های بازیافت نیز در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت، تصریح کرد: پیش از این مردم در ازای تحویل بازیافت نمک دریافت می کردند اما در طرح جدید، هم نرخ مواد بازیافتی افزایش یافته و نیز در ازای تحویل، مردم هدایای غیر نقدی دریافت کرده و یا اصفهان کارت خود را شارژ می کنند.

وی بیان کرد: قبلا نرخ هر کیلو مواد بازیافتی در ایستگاه ها 100 تومان بود اما اکنون نرخ هر کیلو مواد بازیافتی با دریافت در منازل 200 تومان و در ایستگاه بازیافت 300 تومان است و اگر شهروندی در ازای تحویل قصد داشته باشد «اصفهان کارت» خود را شارژ کند، نرخ هر کیلو بازیافت 350 تومان برای وی محاسبه می شود.

جزء ویژه پسماند عادی اصفهان با جعبه های ایمن جداسازی می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند موظف به جمع آوری پسماندهای عادی است و جمع آوری و امحاء پسماند خطرناک و ویژه در اصفهان با مجوز محیط زیست و از سوی بخش خصوصی در حال انجام است، گفت: البته بخشی از پسماند عادی شهر هم جزء ویژه دارد که این بخش از پسماند با طرح توزیع جعبه های ایمن در مدارس و ایستگاه های بازیافت شهر اصفهان، در حال مدیریت و جمع آوری است.

وی ادامه داد: باطری موبایل و قلمی، سرنگ، تیغ جزء ویژه پسماند عادی به شمار می روند که شهروندان اصفهانی می توانند برای جداسازی آنها از پسماند عادی جعبه های ایمنی را از ایستگاه های بازیافت به صورت رایگان تحویل گرفته و پس از پر شدن، مجددا به ایستگاه ها تحویل دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر