کد خبر: 967275
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
داور جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان
داور جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: یکی از مباحثی که جشنواره مریوان را نسبت به سایر جشنواره‌ها متمایز کرده است، حضور تماشاگرانی است که با شور و شوق بسیار نمایش‌ها را دنبال می‌کنند.

مهرداد رایانی‌مخصوص در حاشیه برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت‌وگو با خبرنگار جوان در مریوان اظهار کرد: بعضی از کارهایی که در جشنواره تئاتر خیابانی حضور دارند کارهای خوبی است.

وی تصریح کرد: برخی از کارهایی که در بخش داخل و بخش بین‌الملل دیدیم، بسیار شگفت‌انگیز بود و از اینکه به عنوان فردی که علاقمند تئاتر هستم با این آثار مواجه شدم خیلی خوشحال هستم.

رایانی‌مخصوص اذعان داشت: مثل همه جشنواره‌ برخی کارها نیز چنگی به دل نمی‌زند و از سطح کیفی خوبی برخوردار نیست، یکی از مباحثی که جشنواره مریوان را نسبت به سایر جشنواره‌ها متمایز کرده حضور تماشاگرانی است که با شور و شوق بسیار نمایش‌ها را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گاهی اجراها تا پاسی از شب ادامه دارد تماشاگران با اشتیاق و رغبت هرچه تمام پای کار هستند و همین موجب رونق هرچه بیشتر این جشنواره و در کل تئاتر خیابانی شده است.

وی اضافه کرد: این پای کار بودن تماشاگر حسن خیلی خوبی است و امیدواریم این جشنواره که چهاردهمین گام خود را طی می‌کند بتواند به یک جایگاه و ویژگی خاص برسد که بتواند مخاطب بین‌المللی هم پیدا کند.

رایانی‌مخصوص افزود: یکی از چیزهایی که یک جشنواره می‌تواند موفق باشد جذب انواع و اقسام مخاطبان است و برای رسیدن به این جایگاه باید انواع و اقسام تولیدات را داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای تمام مخاطبین باشد.

وی در مورد تبدیل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان نقطه ختم تمام جشنواره‌های تئاتر خیابانی کشور هم عنوان کرد: مریوان و جشنواره تئاتر خیابانی در این شهر این ظرفیت و پتانسیل را دارد که برگزیده سایر جشنواره‌ها به این جشنواره بیاید.

وی خاطرنشان کرد: سه تا از آثار که برگزیده سایر جشنواره هستند و به این جشنواره راه پیدا کرده‌اند را تا این لحظه دیده‌ایم که دو اثر از آنها واقعا درخشان بوده‌اند.

وی در مورد اوضاع و احوال تئاتر خیابانی کشور هم عنوان کرد: حال تئاتر خیابانی در کشور خوب و رو به جلو در حال حرکت است.

مهرداد رایانی‌مخصوص دارای مدرک دکترای تئاتر از دانشگاه منچستر علاوه بر سابقه هنری به عنوان نویسنده، کارگردان، مترجم و منتقد، تاکنون درعرصه مدیریت هنری نیز مسئولیت‌های مختلفی داشته است. 

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر