کد خبر: 967222
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
در مراسم اختتامیه پویش ماه بخشندگی مطرح شد
رئیس هیات مدیره موسسه خیریه حضرت رقیه (س) با تقدیر از خدمات و حمایت‌های مردمی و سپاه پاسداران گفت: خدمات اجتماعی بهتر است از سوی پایگاه‌های مذهبی و مساجد باشد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار اورعی در مراسم مراسم اختتامیه پویش ماه بخشندگی – ویژه هموطنان سیل زده کشور نیز با بیان اینکه انسان دوست دارد همواره کار خیر انجام دهد چرا که این عمل به فطرت و سرشت پاک آدمی نزدیکتر است اظهار داشت: وقتی که کار خیری شروع می‌شود اول خود فرد انجام دهنده از خیرات آن بهره ‌مند می‌شود و بعد دیگران را تشویق به کار خیر می‌کند.

وی با اشاره به سخنان معصومین و بویژه امام محمد باقر (ع) گفت: هنگامی که کسی کار خیری انجام می‌دهد باید این کار خیر بی منت و متداوم باشد.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه حضرت رقیه (س) تصریح کرد: همیشه آرزو داشتم که نقش کوچکی در خدمت رسانی به مردم داشته باشم و به عنوان یک برادر کوچک به شما نمایندگی‌های این موسسه در سراسر کشور توصیه می‌کنم که قدر این توفیق خدمت به مردم را بدانید و از آن بهره‌مند شوید.

سردار اورعی با بیان اینکه انگار خداوند شرایطی را برای عملی شدن نیت‌های پاک فراهم می‌کند و این سعادتی است گفت: این موسسه حدود ۱۲ سال قبل از جمع چند جوان در یک فضای ۶ متری داخل یک پارکینک یک فرد خیر شکل گرفت و، چون کاری با نیت صادقانه بود الحمدالله بست و گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ این موسسه، ۱۱۰ میلیارد تومان خدمات به مردم محروم داشته است و این نشان از محقق شدن وعده خداوند برای کسانی است که کار نیک انجام می‌دهند.

سردار اورعی با تقدیر از خدمات و حمایت‌های مردمی و سپاه پاسداران به این موسسه افزود: خدماتی که در پویش ماه بخشندگی صورت گرفت تنها جزئی از خدمات این موسسه است که خدا را بابت این همه عنایت شاکریم.

وی ادامه داد: همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید کار‌های خوب از همین هیات‌ها مذهبی آغاز شود خوشبختانه این کار در حال انجام است.

به گفته رئیس هیات مدیره موسسه خیریه رقیه (س)، باید حمایت‌ها تداوم داشته باشد تا تضمینی برای ادامه کار محسوب شود.

اورعی گفت: بی شک حرکت خدمت رسانی شروع شده و متوقف نخواهد شد و حتی روز به روز نیز وسعت خواهد گرفت.

حسین صمدیان مدیر عامل موسسه خیریه حضرت رقیه (س) نیز در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم الگوی محرومیت زدایی را در کنار هم انجام دهیم گفت: در این دو روز که در قالب برنامه توزیع د رخدمت ۵۰ نمایندگی در سراسر کشور بودیم امیدوارهستیم بتوانیم با کمک این نمایندگی ها، خدمات را به دست محرومین اصلی برسانیم.

وی با اشاره به همکاری و حمایت‌های مردمی، هیئات مذهبی، خیرین و سپاه پاسداران از پویش ماه بخشندگی که در ماه مبارک رمضان برگزار گردیده بود افزود: مشکل اصلی ما این است که ما هدف گذاری درستی تا زمانی که شما نمایندگی‌های استانی موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در کنار ما نباشید نخواهیم داشت.

مدیر عامل موسسه خیریه حضرت رقیه (س) با بیان اینکه می‌خواهیم توزیع خدمات در سراسر کشور به صورت عادلانه باشد اضافه کرد: خوشبختانه جریان تازه‌ای در هیات‌ها شکل گرفته و هیئات زیادی پای کار آمدند و ۶۰۰ میلیون تومان در ماه رمضان جمع آوری شد و ۲۰۰ میلیون هم موسسه حضرت رقیه (س) به آن اضافه کرد و ۱۰۰ پک کامل به استان‌ها درماه رمضان ارسال شد که امروز آخرین بخش آن است.

وی ادامه داد: با وجودی که سال گذشته از سوی موسسه ۲۰ هزار جهیزیه اهدا شد، اما مزه این ۶۰۰ میلیون تومان که از طرف کمک‌های مردمی و هیات‌ها بوده دلچسب‌تر است.

صمدیان تصریح کرد: اگر قرار است خدمات اجتماعی اهدا شود چه بهتر که از سوی پایگاه‌های مذهبی و مساجد باشد.

در بخش دیگری از این مراسم، حجه الاسلام احسان بی آزار با بیان اینکه ما باید برای ضعفا خادم باشیم افزود: هنگامی که انسان وارد عرصه کار‌های خیر می‌شود حتما دست خداوند و اولیا را خواهد دید و این موجب می‌شود تا بیشتر از قبل و با قوت افزونتری کار کند و گرنه گله‌ها و کارشکنی‌ها همواره وجود دارد. اگر اینجا این جمع، گردهم آمد ند فقط به عشق رهبری و تحت عنوان حضرت رقیه (س) بوده است.

وی ادامه داد: از زمانی که من همکاری خودم را با موسسه خیریه حضرت رقیه (س) آغاز کردم و به برکت این پیوست که یکسال و اندی بوده است، برکات مافوق تصوری نصیب من شده است و ما توانستیم حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غذا و دارو برای مردم محروم و بی پناه یمن ارسال کنیم که این خدمات از سوی شبکه ملی کشور یمن و به اسم موسسه خیریه حضرت رقیه (س) پخش شد.

حجه الاسلام بی آزار همچنان خبر داد که کمک‌های نقدی مردمی به این موسسه از یک هزار تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان بوده است و این موسسه علاوه بر اهدای کمک‌های مردمی توانسته است که در بحث اشتغالزایی نیز نقشی داشته باشد.

اهدای ۱۱۰ هزار پرس غذا برای مردم محروم سیستان نیز یکی دیگر از خدمات این موسسه بود که وی به آن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه موسسه خیریه حضرت رقیه (س) از لحاظ لجستیک بسیار فعال است و تمامی کمک‌های خیرخواهانه به سراسر کشور را حمایت می‌کند که کار بسیار مهمی است.

این استاد و سخنور مذهبی تاکید کرد: یقین دارم که امید مقام معظم رهبری به همین نوع روش‌های کمک و همین جوانان داخل هیئات است وگرنه با مکتب لیبرال ما به جایی جز زدو وبند و فساد؛ همچون فساد خودروسازی نمی‌رسیم این درحالی است که حرکت‌های جهادی بهترین حرکت است و می‌تواند غوغایی در کشور ایجاد کند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار