کد خبر: 967204
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
در بیست و هفتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری دانشگاه فنی وحرفه ای
بیست و هفتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای با محوریت قرآن و عترت با حضور آیت الله علم الهدی ، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ، حداد سبزوار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی به همراه هیئت همراه و 464دانشجوی دختر و پسر منتخب از سراسر کشور در مشهد برگزار گردید.
فریبا کیانی

حداد سبزوار در گفتگو با خبرنگار جوان اظهار داشت : دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره در 28 رشته درقالب پنج بخش شامل آوایی،معارف،هنری ،ادبی و پژوهش و فناوری با یکدیگر رقابت می کنند .جشنواره در سه مرحله مقدماتی ،نیمه نهایی و نهایی برگزار می شود که در نهایت 464دانشجوی دختر و پسر منتخبین مرحله نهایی در جشنواره شرکت می کنند و نتایج مسابقات  توسط 52 داور متخصص و بین المللی اعلام می گردد .

ابراهیم صالحی در ادامه بیان کرد:یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره با محوریت قرآن وعترت آشنایی دانشجویان با قرآن و عترت و آموزه های دینی در کنار آموزش های مهارتی می باشد ،که به رشد شخصیت ، نگرش و ارزش ها در دانشجویان کمک می کند .  

صالحی ضمن اشاره به توزیع دانش آموزان در گروه های آموزشی کنکور عنوان کرد :در بعضی از گروه های آموزشی نظیر علوم تجربی حدود460 هزار نفر داوطلب که نزدیک به 70هزار نفر از آنها فرصت تحصیل را ازدست می دهند و در بعضی دیگر از گروه های آموزشی ظرفیت شرکت کننده وجود دارد لذا دانش آموزان داوطلب نمی شوند و این خود نشان از ضعف هدایت تحصیلی میباشد .

وی ادامه داد: کشوری که می خواهد در مسیر توسعه گام بردارد باید توجه به رشته های مهارتی اساس کارباشد.برای رسیدن به توسعه فرهنگی و اجتماعی، بسیاری از سیستم های آموزشی  دنیا 70تا80 درصد دانش آموزان وارد رشته های فنی و مهارتی می شوند.

در پایان مراسم جشنواره سراسری فرهنگی و هنری دانشگاه فنی وحرفه ای رونمایی از نسخه کامل نفیس قرآن دست دوزی شده توسط دانشجویان دانشگاه الزهرا (ص)  با حضور آیت الله علم الهدی وصالحی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای  انجام شد.

محدث رئیس دانشگاه الزاهر(ص)اظهار داشت : دوخت کل قرآن کریم توسط 879 نفردانشجو سوزن دوزی شده است .برای دوخت هر صفحه 200ساعت که 18000ساعت زمان طی شده است . از اهداف  انجام آن ایجاد وحدت بین دانشجویان ،استفاده از کار و هنر سوزندوزی در امور معنوی ،احیا دوختهای سنتی ،کارآفرینی و اشتغال زایی می باشد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار