کد خبر: 967112
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین وابسته به شستا، معتقد است یک هلدینگ اقتصادی در شرایط تحریم، در کنار نیاز به سودآوری باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز واقف باشد، از این رو این شرکت قیمت مواد اولیه را به منظور کاهش فشار‌ها بر جامعه، بالا نبرده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «جوان» غلامرضا سلیمانی در حاشیه مجمع سالانه تاصیکو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز باید بدانیم که اقتصاد ایران در شرایط عادی نیست و وقتی تحریم‌ها در حال وارد کردن فشار‌های جدید هستند، می‌توان برخی تصمیم‌ها را به تأخیر انداخت، برای مثال تاصیکو با وجود افزایش هزینه‌هایی که در تولید داشته، اما ترجیح داد قیمت مواد اولیه برخی کالا‌های مصرفی مانند مواد شوینده را افزایش ندهد، زیرا یک تغییر محدود در این نرخ نیز می‌تواند آنچه در نهایت به دست مردم می‌رسد را با یک افزایش جدی مواجه کند. وی با بیان اینکه این تصمیم‌ها به هیچ عنوان به معنی دور شدن از شفافیت نیست، گفت: در ماه‌های گذشته سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های جدید پیگیری شده و طرح توسعه در حوزه معدنی املاح، فرآورده‌های نسوز، پشم شیشه و معدن طلای کردستان از این موارد است. آنچه در کردستان وجود داشت با توجه به محدودیت‌های شکل گرفته کار را با چند ماه تأخیر همراه کرد، اما امیدواریم در سال آینده این طرح نیز به مرحله افتتاح برسد.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که ما عملاً ظرفیت آن را فراموش کرده بودیم، سیستان و بلوچستان است. این استان پهناور بهشت معادن است و امیدواریم در آینده نزدیک امکان بهره‌برداری بیشتر از آن‌ها فراهم شود تا در کنار سودآوری و حفظ بازار‌های صادراتی، به اشتغال‌زایی آن هم در مناطق محروم جنوب شرقی کشور کمک کند.

سلیمانی درباره آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های این هلدینگ در بورس نیز تصریح کرد: با توجه به شرایط تسهیل‌کننده‌ای که وجود داشت، ما برنامه‌ریزی کردیم دو شرکت سرام آرا و زغال‌سنگ طبس را در فرابورس عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از هزار شغل جدید به مجموعه شستا اضافه شده است، گفت: این کار با راه‌اندازی و فعال‌تر شدن زغال سنگ طبس و عمدتا در این منطقه بوده است.

شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین که در روز‌های پایانی سال ۹۷ در بورس پذیرفته و سهامش در اردیبهشت امسال عرضه شد، با ۱۲شرکت مدیریتی و ۱۳شرکت غیرمدیریتی به عنوان یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا فعالیت می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار