کد خبر: 967097
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
سید حسن نصـــرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را تحول بسیار خطرناکی عنوان کرد و گفت که حزب‌الله با همه امکاناتی که در دست دارد هرگز اجازه نخواهد داد اینگونه تجاوز‌ها تکرار شود و بعد از این، همه پهپاد‌های صهیونیستی را سرنگون خواهد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دبیرکل حزب‌الله به مناسبت دومین سالروز آزادسازی ارتفاعات شرقی لبنان از لوث تروریست‌ها، درباره تحولات منطقه و نقشه‌های شوم امریکا و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت سخنرانی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله با بیان اینکه باید پرسید چه کسانی از تروریست‌ها حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی کردند، اعلام کرد که نبرد مقاومت در سال‌های گذشته با هدف ممانعت از تقسیم و تجزیه کشور‌ها صورت گرفت. نصرالله گفت که تحولات جدید در لبنان و تعرض رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و ارسال پهپاد به درون لبنان «تحول بسیار، بسیار بسیار خطرناک است». او گفت که ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در پیروزی عملیات آزادسازی و پاکسازی شرق لبنان و جرود عرسال نقش مهم و غیرقابل انکاری داشتند و این در حالی بود که ارتش لبنان از تحرک ممنوع شده بود. دبیرکل حزب‌الله گفت که امروز باید به این پیروزی افتخار کرد، اگرچه زخم حضور تروریسم در لبنان و منطقه همچنان باز بوده و التیام نیافته است. نصراالله در ادامه سخنان خود به تحولات سوریه هم اشاره کرد و گفت: «همانگونه که ارتش این کشور طی سال‌های گذشته در نبرد با تروریست‌ها و دشمنان موفق بوده، با گام‌های استوار و ثابت خود به سوی پیروزی نهایی حرکت می‌کند و استان ادلب که در اشغال تروریست‌ها است، به‌زودی به آغوش سوریه باز خواهد گشت و آزاد خواهد شد و شرق فرات نیز این گونه خواهد بود». سید حسن نصرالله همچنین با تأکید بر نقشه‌های شوم امریکا در منطقه در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: «امریکایی‌ها بنا به گفته اطرافیان باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا از تروریست‌ها در منطقه حمایت کرده‌اند و هم‌اکنون نیز به دنبال احیای گروه تروریستی داعش هستند؛ چرا که کمیسیون‌های پارلمانی عراق به دنبال اخراج امریکایی‌ها از این کشور هستند». او گفت که در سالروز آزادسازی مناطق لبنان از تروریسم، باید از جمهوری اسلامی ایران و ارتش و ملت سوریه به دلیل فداکاری‌های آن‌ها و ایستادن در کنار لبنان قدردانی و تشکر کرد.

نصرالله در بخشی از سخنان خود به تجاوز پهپاد‌های اسرائیلی به خاک لبنان واکنش نشان داد و گفت: «آنچه اتفاق افتاد، خیلی خطرناک بود و کسی نمی‌تواند آن را دست کم بگیرد و مسخره کند. این حمله با پهپاد‌هایی صورت گرفت که نمی‌توان آن‌ها را خرید و استفاده کرد. پهپاد اولی هواپیمای شناسایی و غیر مسلح بود و حزب‌الله این پهپاد‌های متجاوز را ساقط نکرده است. برخی از جوانان می‌گویند با مشاهده این پرنده که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد، به سمت او سنگ پرتاب کردند و آن را ساقط کردند. بررسی این پهپاد نشان می‌دهد که به دلیل نقص فنی و اصابت سنگ سقوط کرده است». سیدحسن نصرالله گفت که پهپاد دومی، ولی مسلح و انتحاری بود و برای اجرای عملیات آمده بود. دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حمله با پهپاد انتحاری اولین حمله خصمانه رژیم صهیونیستی از ماه آگوست ۲۰۰۶ بود، اظهار داشت: حزب‌الله با همه امکاناتی که در دست دارد هرگز اجازه نخواهد داد این گونه تعرض‌ها و تجاوز‌ها تکرار شود. او همچنین گفت: «دیگر زمان ورود هواپیما‌های اسرائیل به لبنان و حمله به مناطق و مواضع این کشور به سر آمده است و حزب‌الله از این تاریخ به بعد هرگونه هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و سرنگون خواهد کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار