کد خبر: 967060
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
باز هم یک مهر دیگر در آستانه فرا رسیدن است و حالا بسیجیان عضو سازمان بسیج اصناف استان خراسان جنوبی همچون استان‌های دیگر با مهر به سراغ دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار می‌روند. آن‌ها با تأمین ملزومات تحصیل ازجمله لوازم‌التحریر و کیف مدرسه، شرایط تحصیل را بهبود می‌بخشند
مينا محمدی
سرویس ایران جوان آنلاین: باز هم یک مهر دیگر در آستانه فرا رسیدن است و حالا بسیجیان عضو سازمان بسیج اصناف استان خراسان جنوبی همچون استان‌های دیگر با مهر به سراغ دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار می‌روند. آن‌ها با تأمین ملزومات تحصیل ازجمله لوازم‌التحریر و کیف مدرسه، شرایط تحصیل را بهبود می‌بخشند تا در آینده همین نسل دانش‌آموز سطح علمی کشور را بالا ببرند. سرمایه‌گذاری بلندمدتی که اکنون برای آن ۶ هزار بسیجی در استان ساماندهی شده‌اند و ثمره آن در آینده به بار می‌نشیند و ایران را از واردات تجهیزات و حتی دانش علمی برای صنایع مختلف بی‌نیاز می‌کند. گفتنی است در کنار اقدامات سازمان بسیج اصناف، سازمان بسیج صنعت در استان‌های مختلف با اعزام نیرو‌های متخصص به واحد‌های صنعتی درصدد عارضه‌یابی و رفع مشکلات واحد‌های مختلف تولیدی برآمده است.

باز هم یک سال تحصیلی دیگر در آستانه آغاز قرار گرفته است و بسیجیان عضو سازمان بسیج اصناف همچون سال‌های گذشته طرح یک کاسب، یک دانش‌آموز را اجرایی و به دانش‌آموزان مناطق محروم کمک‌رسانی می‌کنند. برای این کار در حال حاضر به گفته مسئول بسیج اصناف استان خراسان جنوبی ۶ هزار بسیجی بسیج اصناف در استان ساماندهی‌شده‌اند. عبدالرضا حیدری در این باره می‌افزاید: «اصناف بازوان انقلاب هستند و ۸۹ شهید خراسان جنوبی ما از شهدای اصناف هستند.» مسئول بسیج اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه در بسیج اصناف اهدافی را دنبال می‌کنیم، ادامه می‌دهد: «ارتقای سطح فرهنگی و معنوی اصناف و تلاش برای ایجاد بازار تراز انقلاب اسلامی، فرهنگ‌سازی کالای ایرانی، توانمندسازی و کادر‌سازی در مجموعه بسیج اصناف، ایجاد فرصت‌های شغلی و تعامل با سازمان‌ها برای رفع موانع تولید ازجمله این اهداف است.» مضاف بر این فعالیت‌ها چند سالی است که طرح یک کاسب، یک دانش‌آموز نیز اجرایی می‌شود که حیدری درباره آن، بیان می‌کند: «طرح یک کاسب، یک دانش‌آموز سال گذشته در دو مرحله انجام شد و با کمک ۱۰۰ میلیون تومانی خیران بسته‌های لوازم‌التحریر در بین ۶۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت توزیع شد.» به‌رغم اینکه اجرای این طرح در سال گذشته بسیار چشمگیر بود، اما با توجه به توسعه سازمان در استان پیش‌بینی می‌شود امسال دانش‌آموزان بیشتری از این محبت برخوردار شوند. اقداماتی که نتیجه آن در سال‌های آتی و درست زمانی که این دانش‌آموزان مرحله دانشگاه را هم پشت سر می‌گذارند و با مدارک سطح بالا فارغ‌التحصیل می‌شوند دیده می‌شود. از همین رو می‌توان به این کمک‌رسانی‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کرد که ایران را در آینده از واردات تجهیزات خارجی و دانش علمی بی‌نیاز می‌کند. در این‌باره مسئول بسیج اصناف خراسان جنوبی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و تأکید می‌کند: «بن‌بستی در کشور برای حل مشکلات نیست و با مقاومت می‌توانیم زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشیم.»

بسیج اصناف و صنعت همگام

علاوه بر طرح پرمزیت یک کاسب، یک دانش‌آموز که اکنون پیش از همه استان‌ها در خراسان جنوبی آغاز شده است، طرح مهم دیگری که این روز‌ها در بسیج در جریان است، توسط سازمان بسیج صنعت اجرایی می‌شود تا به رونق تولید بینجامد. در این راستا اعضای سازمان بسیج صنعت در استان ضمن بازدید از واحد‌های تولیدی درصدد عارضه‌یابی آن‌ها برمی‌آیند و موانع توسعه اقتصادی را کنار می‌زنند. در این خصوص رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی می‌گوید: «طی سال گذشته حدود ۲۰۰ واحد صنعتی استان توسط مهندسان سازمان بسیج صنعت خراسان جنوبی عارضه‌یابی و برای حل مشکلات آن‌ها اقدام شده است.» مجتبی تنها اضافه می‌کند: «مشکلات ۴۰ واحد از این تعداد با مشورت و راهنمایی برطرف و مشکلات ۲۰ واحد نیز به ستاد پایش سپاه امام رضا (ع) منعکس شد.» وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با ۲۲ هزار کارگر که خارج از مجموعه شهرک‌های صنعتی استان قرار داشتند مورد بازدید قرار گرفتند بیان می‌کند: «این واحد‌ها به دلیل قرار نداشتن در شهرک‌های صنعتی با مشکلاتی مواجه بودند که مشکلات آن‌ها با مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته شده است.» گفتنی است سازمان بسیج صنعت برای سال جاری در نظر دارد برای ارتباط مؤثر و هدفمند با دانشگاه‌ها هر دانشگاه معین یک شهرک صنعتی شود تا از ظرفیت بسیج استادان، دانشجویی، کارگری و کارخانجات هم برای رفع موانع تولید بهره گرفته شود. رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی ادامه می‌دهد: «۷ هزار نفر از مهندسان خراسان رضوی عضو بسیج مهندسین صنعت استان هستند و می‌توان از این ظرفیت در راستای رونق تولید و توسعه اقتصادی استان بهره برد.»

گام بلند بسیج مهندسان صنعت برای رونق تولید

البته همانطور که گفته شد بسیج صنعت تنها در استان خراسان‌جنوبی فعالیت نمی‌کند و این نیرو‌های بسیجی در نقاط دیگر کشور هم فعال هستند. گفتنی است در راستای اجرای طرح اعتلای صنعت یار در استان گلستان، عارضه‌یابی بیش از ۱۰۰ واحد از صنایع کوچک و متوسط استان توسط گروه‌های جهادی مهندس از مدتی پیش آغاز شده است. به دنبال این ماجرا تیم‌هایی از کارشناسان بسیج مهندسین و واحد‌های صنعتی مستقر در شهرستان‌های گنبد، گرگان و علی آباد حضور یافتند و واحد‌های صنعتی سفال آشیانه، صنایع غذایی کامنوش، صنایع غذایی مایان گلستان، واحد سویابین، واحد‌های آرد ایراندشت گنبد، کشتارگاه صنعتی مهاجر و آرد طلوع فجر را مورد عارضه‌یابی قرار دادند. علاوه بر اجرای این طرح گفتنی است که طرح صنعت یارا و جهاد روشنایی نیز توسط بسیج مهندسان صنعتی در حال اجرا است. در این خصوص مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور می‌گوید: «این دو طرح با مشارکت و همکاری دولت برای تولید انرژی و کمک به رونق واحد‌های تولیدی اجرا می‌شود.» علی‌اصغر شهبازی اضافه می‌کند: «ایران جزو کشور‌های برخوردار از انرژی خورشیدی است و ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت در مترمربع نور خورشید بر سرزمین ایران ساطع می‌شود.» وی ادامه می‌دهد: «با آموزش جهادگران در احداث نیروگاه و نصب سلول‌های خورشیدی می‌توان از این طریق ضمن کمک به تولید انرژی برای افراد کم‌درآمد و کم‌برخوردار هم درآمدزایی کرد.» علیخانی، مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استان هم روحیه جهادی را راه‌حل مشکلات صنعت می‌داند و تأکید می‌کند: «تن‌ها با کمک سازمان بسیج مهندسین در سال رونق تولید است که می‌توانیم قدم‌های محکم‌تری برداریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار