کد خبر: 967025
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
فرماندار شهرستان اسلامشهرخبر داد:
مسعود مرسلپور گفت: هم‌زمان با هفته دولت بیش از ۵۰ طرح عمرانی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در شهرستان اسلامشهر به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدرضا عباسی

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در نشستی با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته دولت در اسلامشهر، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بیش از ۵۰ طرح عمرانی خدماتی و رفاهی با اعتباری بالغ‌بر ۷۵۰ میلیارد ریال در شهرستان اسلامشهر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که کشور دچار جنگ اقتصادی است، افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی در کشور هستند، یعنی مسئولین نظام می‌دانند که دشمنان این نظام و آمریکایی‌ها در حوزه دیپلماسی، استفاده از آشوب و حوزه‌های نظامی، شکست سختی از ملت ایران خورده اند، اما در حوزه اقتصاد و تحریم‌ها، فشارهای زیادی را به کشور وارد می‌شود، که برای مقابله با این مسئله می‌توان با حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید در این حوزه نیز به پیروزی رسید.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تشریح دستاوردهای یک‌ساله دولت در شهرستان اسلامشهر، بیان کرد: فعال کردن ۵۵ واحد نیمه فعال صنعتی در شهرستان، استفاده ۱۰۰ واحد صنعتی از مزایای بخشنامه بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی، رفع مشکلات ۶ واحد بحرانی و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها، تأمین مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان کفش ورزشی در شهرستان و اخذ مجوز ۴ شهرک صنفی صنعتی ازجمله اقدامات انجام‌شده در حوزه صنعت در این شهرستان بوده است.

مرسلپور تاکید کرد: با تشکیل جلسات مختلف و مستمر با صنعتگران و تولیدکنندگان که با حضور مسئولین استانی و کشوری و برگزاری نشستهای شورای عالی سرمایه‌گذاری در شهرستان که تاکنون ۶۲ درصد از مصوبات آن اجرایی شده، ضمن رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان، زمینه ایجاد فعالیت تولیدکنندگان، در عرصه‌های مختلف در این شهرستان فراهم‌شده است .

وی با بیان اینکه تاکنون زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان اسلامشهر فراهم‌شده تصریح کرد: با توجه به اینکه سیاست شهرستان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بحث اقتصاد مقاومتی و محور اصلی فعالیت‌های ایجاد اشتغال بوده، شهرستان اسلامشهر در زمینه ایجاد اشتغال رتبه نخست در سطح استان تهران را به دست آورده است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه بحث تأمین آب یکی از مشکلات منطقه است، اضافه کرد: با راه‌اندازی ۱۱ حلقه چاه جدید و افزایش ۲۰ درصدی سهمیه دبی آب ورودی از تهران، زمینه برطرف کردن مشکلات شهروندان وجلب رضایت مردم منطقه را به وجود آورده و با جذب اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌زودی عملیات جابجایی خطوط انتقال آب به اسلامشهر که در حریم راه‌آهن قرارگرفته، آغاز می‌شود.

مرسلپور افزود: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر تأمین مسکن اجتماعی، عملیات احداث تعداد ۱۶۵۰ واحد مسکونی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان فرمانداری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، برای تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد در شهرستان اسلامشهر به‌زودی آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص رفع بوی نامطبوع در مسیر فرودگاهی تهران به قم، تصریح کرد: با شناسایی ۲۸ واحد منشأ تولید بوی نامطبوع در محدوده شهرستان ،اقدامات لازم جهت رفع  این بو، انجام‌شده که تعدادی از این مراکز با حمایت‌های صورت گرفته، نسبت به رفع ایرادات اقدام کرده‌اند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تأکید بر جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه، گفت: بر اساس نقشه هوایی گوگل از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ تعداد ۱۷۷ واحد در خیابان زارع بخش چهاردانگه احداث‌شده که ضمن عدم برداشت حقوق حقه شهر، علی‌رغم سرمایه‌گذاری انجام‌شده، تولیدکنندگان و صنعت گران منطقه، از کمترین خدمات شهری برخوردار نبودند، که با تشکیل جلسات متعدد و پیگیری و بررسی مسائل مقرر شد با ارائه طرحی استانداری نسبت به رفع مشکلات این منطقه رسیدگی شود، که تاکنون نتایج خوبی به‌دست‌آمده است.

مرسلپور با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در شهرستان، تأکید کرد: خوشبختانه در حوزه امنیت شهرستان اسلامشهر ازنظر امنیت نسبی خوبی در سطح استان برخوردار است، که در حوزه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با کالای قاچاق و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، کنترل اراذل‌واوباش، از شهرستان‌های پیشرو در استان تهران هستیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگ علی‌رغم تمام کمبودها و مشکلات، خوشبختانه فعالیت‌های فرهنگی خوبی در شهرستان انجام‌شده، که فقط در هفته فرهنگی اسلامشهر بالا و ۹۰۰ برنامه فرهنگی اجرا درآمد و برای نخستین بار اسلامشهر میزبان جشنواره فیلم فجر شد و در روزهای اخیر هم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سطح استان تهران به میزبانی پردیس سینمایی فجر اسلامشهر برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری، تأکید کرد: پرهیز از افراط‌وتفریط در شهرستان یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد وحدت و کسب موفقیت در شهرستان است، خبرنگاران به‌عنوان سفیران سلامت  که در عمران و آبادانی منطقه و ایجاد نشاط سیاسی ،نقش اصلی را بر عهده‌دارند، باید به‌دوراز هرگونه تنش‌زایی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه فعالیت کنند، خوشبختانه با حمایت‌های انجام‌شده خبرنگاران از آزادی عمل بیشتری برخوردار شده‌اند.

مرسلپور در پایان با بیان اینکه با هرکسی که در هر پست و مقام و موقعیتی که قرار دارد، کار غیرقانونی در شهرستان انجام بدهد، برخورد قاطعانه خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: از خبرنگاران انتظار داریم که اخبار هفته دولت را به‌خوبی منعکس کنند، دولت جزئی از نظام بوده و انعکاس عملکرد دولت ،تبیین عملکرد نظام است، در شرایطی که آمریکایی‌ها - بر عملکرد ناکارآمد دولت تأکیددارند، نباید به اخبار گزینشی و سلیقه‌ای و مخرب از عملکرد دولت منعکس شود، البته انتقادات سازنده باعث رشد و پیشرفت می‌شود .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر