کد خبر: 966964
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان :
با حضور استانداراصفهان،نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استن اصفهان و مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان اجرای بزرگترین تاسیسات فاضلاب در روستاهای شهرستان فلاورجان اصفهان با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان و سرمایه پذیری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان آغازشد

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر عامل شرکت  آب و فاضلاب استان اصفهان  با بیان اینکه  در آستانه هفته دولت و با تاكيد مديريت استان در شرايط خاص اقتصادي كشور پروژه ها به نحوه احسن به مردم معرفي  می شوند تا نشاط و اميد به مردم هدیه شود اعلام کرد:برای اولین بار در کشور با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد تومان ایجاد  تاسیسات شبکه فاضلاب در روستاهای فلاورجان عملیاتی می شود 

وي تاكيد كرد ما بايد بار اجراي پروره هاي فاضلاب را در قالب تبصره ١٩ و ورود بخش خصوصي از دوش دولت كم كنيم

مهندس امینی گفت:این طرح در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 16 هزار نفر را شامل میشود و برای افق طرح در سال 1420 پیش بینی شده جمعیتی بیش از 21450 نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرارگیرند

وی افزود:در این طرح 93 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با سرمایه گذاری 910 میلیارد تومانی شرکت ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل عملیاتی شده استکه بدنبال اجرای این طرح در طی 20 سال 46 میلیون مترمکعب پساب از سوی شرکت آب و فاضلاب در اختیار ذوب آهن اصفهان قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  با بيان اينكه در استان اصفهان١٢ پروژه سرمايه گذاري به روش بيع متقابل در حوزه فاضلاب  با 1108 میلیارد تومان در حال اجرا است،گفت : شركت ذوب آهن اصفهان  قرارداد الحاقيه با اعتباري ٩١ ميليارد تومان به قرارداد 210 میلیارد تومانی پیرامون  اجرای تاسیسات فاضلاب شهرهای ایمانشهر و فولاد شهر را منعقد نمود تا طی 26 ماه عملیات اجرایی تاسیسات فاضلاب این شهرها عملیاتی گردد

مهندس هاشم امینی  اظهار كرد: با عقد قرارداد بيع متقابل با فولاد مباركه و ذوب آهن بار هزينه هاي اجراي شبكه. فاضلاب از دوش دولت برداشته شده است چرا که  از سال ٧٣ تا ٩٢ در حدود ٧٠ كيلومترشبكه فاضلاب در شهرستان مبارکه اجرا شده در حالیکه  از سال 9٣ و طي چهار سال درقراردادی  با شركت فولاد مباركه ٣٣٤ كيلومتر شبكه فاضلاب را دراین شهرستان اجرا كرده ايم

وي ادامه داد: از نيمه فروردين ٩٧ عملیات اجرای تاسیسات  فاضلاب ايمانشهر با شركت ذوب آهن منعقد شده و تا پايان امسال  اجرای اين پروژه به اتمام مي رسد

در ادامه مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت:شرکت ذوب آهن اصفهان به حدود یک متر مکعب آب برای تولیدات  خود نیاز دارد که در سالهای اخیر با سرمایه گذاری در استفاده از پساب به جای آب تازه این رقم را هم اکنون به 4 دهم کاهش دادیم.

یزدی زاده اعلام کرد: بیش از هزار میلیارد تومان برای استفاده از پساب به جای آب تازه سرمایه گذاری کردیم تا آب تازه جاری در زاینده رود  در بخش شرب و کشاورزی به مصرف برسد.

وی یادآور شد:شرکت ذوب آهن اصفهان  بعنوان نخستین واحد صنعتی استان برای اولین بار به میزان 60 لیتر در ثانیه از پساب زرین شهر استفاده کرد و بهره مندی از پساب را در  فرایندتولیدات خود باید توسعه دهیم.

در ادامه مسعود خشایي معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم آغاز عمليات بزرگترين پروژه اجراي تاسيسات فاضلاب روستايي كشور در شهرستان فلاورجان اظهار كرد:

دولت منابع كافي براي اجراي طرح هاي  فاضلاب ندارد،: به همين منظور از توانمندي بخش خصوصياستفاده می نمائیم.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي شركت آب و فاضلاب كشور گفت: طي ١٥ سال گذشته ضريب پوشش فاضلاب كشور از ٥٠ درصد عبور كرده و با توجه به هدفگذاري آن ضرورت پروژه هاي فاضلاب در حوزه بهداشت و محيط زيست احساس مي شود.

خشایي افزود: در كشور ٣٢ طرح فاضلاب به روش بيع متقابل و با برنامه ریزی  به ارزش هفت هزار ميليارد تومان در حال اجرا است.

 سپس استاندار اصفهان  در پایان این جلسه  با اشاره به اینکه تحرك افراد در زندگی روزمره كم شده و زندگي ها ماشيني شده است، اظهار كرد: امروز تحرك لازم است و رمز سلامتي نیز همین افزایش تحرک است. هر چه در حوزه فاضلاب كار كنيم، در حوزه بيمارستان کمتر دچار مشكل مي شويم.

 دکتر عباس رضایی افزود: امروز به دنبال بهداشت، احداث بيمارستان و ايجاد تخت هستیم. باید بدانیم که هزينه ايجاد يك تخت ٢٥ ميليارد تومان است در حالیکه سرمایه گذاری 91 میلیارد تومانی در مقابل این هزینه سنگین درمانی ناچیز است .

استاندار اصفهان با بیان اینکه ارزش سلامتي از هر چیزی بالاتر است، اظهار کرد: استان اصفهان با بي آبي مواجه است و امسال به لطف خدا و به یمن بارش ها، ميزان بارندگي خوبي داشتيم که باید با مصرف بهينه آب شکرگزار این نعمت باشیم..

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: استاندار خدمات زيادي به ويژه در بحث آب داشته و اينكه امسال در آب شرب كمتر مشكل داريم ناشي از پيگيري مديريت استان است.

سید ناصر موسوي لارگاني افزود: جمع آوري فاضلاب روستاها  با حمايت مديريت استان و آقاي يزدي زاده و شركت آبفا و ... انجام مي شود که کمک بزرگی است.

وی ادامه داد: وظيفه صنايع در كشور این است که از ميزان مصرف آب كم کنند و مصوبه شوراي عالي آب، صنعت بايد برنامه ريزي كند كه از پساب بجاي آب استفاده شود و اميدواريم با جديت اين كار انجام شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر