کد خبر: 966950
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
فرمانده کل سپاه:
امنیت در خلیج فارس با حضور مسلط نیرو‌های مسلح ایران برقرار و در ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش سپاه نیوز، سردار سلامی دیروز در حاشیه همایش سالانه استادان بسیجی در جمع خبرنگاران با تأکید بر قدرت امنیت‌ساز جمهوری اسلامی ایران برای منطقه و به ویژه خلیج فارس گفت: دشمنان نخواهند توانست خدشه‌ای به این امنیت وارد کنند.

وی افزود: دشمنان نخواهند توانست خدشه‌ای به این امنیت وارد کنند. وی اضافه کرد: کشور ایران همیشه عرصه آزمایش انواع سیستم‌های دفاعی و راهبردی است و این اقدامات، حرکتی است بدون توقف در امتداد رشد و توسعه قدرت بازدارندگی و دفاعی که هرگز متوقف نمی‌شود. فرمانده کل سپاه گفت: مردم، رکن اساسی مقاومت انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان بوده و هستند و امروز نقش مردم بیش از هر زمان دیگری تعیین‌کننده است و نقشی که امروز مردم با اتصال به رهبری فرزانه انقلاب و تبعیت از رهنمود‌های ایشان و همراهی همه نهاد‌های انقلابی، اجرایی، تقنینی و قضایی کشور دارند برجسته‌تر از هر زمان دیگری است. سردار سلامی افزود: از همین رو نقطه تمرکز فشار دشمن هم روی مردم است و امروز مردم را هدف قرار داده ولی ملت ایران می‌تواند مانند گذشته با شکیبایی، صبر انقلابی، حضور در صحنه، حمایت از نظام و تبعیت از رهبری پاسخ‌های ناامیدکننده به دشمن بدهند و آن‌ها را در سیاست‌های مخربش نا امید و شکست خورده کنند تا دشمن بداند نمی‌تواند در هیچ شرایطی در ایران نفوذ کند.

همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در دومین همایش استادان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های قم، تهران، خراسان رضوی و اصفهان در مشهد، با بیان اینکه تمدن غرب درحال غروب است، گفت: ما شاهد زوال تدریجی، اما آشکار و محسوس تمدن غرب و در عین حال شاهد طلوع و درخشش خورشید اسلام هستیم؛ این واقعیت میدان اصلی تحول در عالم امروز است.

وی با اشاره به اینکه امروز قلب‌های ما به نصرت الهی مطمئن است، گفت: ما در میدان هستیم و با محاسبات سرکار داریم. قدرت دشمن را برآورد می‌کنیم و به قدرت خود نیز واقفیم و این از برکت حکمت، وحی، قوه تدبیر، میدان تأثیر ولایت و جاذبه امامت است که سبب می‌شود دشمن بی‌رقیب تاریخ بشر را ظرف ۴۰ سال در یک میدان وسیع جنگ پیوسته متوقف کرد، شکست داده و به زوال کشاند. سلامی با بیان اینکه ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که دارای قدرت، اما فاقد حکمت است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما خود می‌گویند که رهبران امریکا فاقد حکمت هستند. درواقع منطق و تکیه‌گاه آن‌ها قدرت و فلسفه آن‌ها ظلم و بردگی انسان‌ها در عالم برای موقعیت‌یابی امریکا در جهان است و این فلسفه بدون حکمت، قدرت را به فرسایش و زوال می‌کشاند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمنان ما می‌گویند بزرگ‌ترین ضعف امریکا نبود یک رهبری روحانی و کاریزماتیک است چرا که در غرب هرگز رهبرانی طلوع نکرده‌اند که به سعادت انسان‌ها بیندیشند و برای نجات انسان‌ها از ظلم و بی‌عدالتی تلاش کنند. تمام فلسفه سیاسی آن‌ها ظلم بوده که این فلسفه‌ای دشمن‌ساز است نه قدرت‌آفرین.

اسلام در حال تغییر سیمای جهان
سرلشکر سلامی تصریح کرد: در سوی دیگر ماجرا می‌بینید که یک فلسفه سیاسی عمیق و ژرف حرکات ما در میدان را رهبری می‌کند و عمل نظامی ما تحت تأثیر منطق و فلسفه معنوی و الهی هدایت می‌شود بنابراین عضلات و جوارح ما تابع ذهنی است که آیات الهی را مبدأ و مبدع حرکت ما قرار می‌دهد و این فلسفه‌ای است که قدرت و تدبیر می‌آفریند و دل‌ها را جذب می‌کند. سلامی با بیان اینکه در این ۴۰ سال تمام جنگ‌های بزرگ در منطقه جهان اسلام اتفاق افتاده است، گفت: اسلام در حال تغییر سیمای جهان امروزین بشریت است و جنگ‌ها نیز معمولاً در نقطه تولد قدرت‌ها انجام می‌گیرد؛ وقتی این قدرت ظهور کرد همه علیه قلب تحول آن یعنی ایران اسلامی و ام القرای جهان اسلام متحد شدند. وی افزود: در فضای آرمان‌های دشمن شکست ما یک آرزو بود و تصور می‌کردند به سادگی امکان‌پذیر است، اما امروز تقریباً در پهنه وسیع جهان اسلام قدرت سازی شده است و در اکثر بلاد مهم اسلامی قدرت اسلام را لمس کرده و می‌بینید که در حال تعقیب دشمن هستند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: یمن چگونه خود را از زیر آوار‌ها بیرون آورد درحالی که تمام قضاوت‌ها و تصورات جهانی می‌گفت این ملت در برابر شدیدترین تهاجمات از بین می‌رود، اما امروز امارات و عربستان و امریکا را عاجز کرده است و تمام فرودگاه‌های سعودی زیر سیطره پهپاد و موشک‌های یمنی قرار گرفته است.

سازش راه‌حل مشکلات ما نیست
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هرچه دشمن کرد علیه خود آن‌ها تمام شد، گفت: می‌خواستند با توطئه‌های جنگ‌های نیابتی و تکفیری حلقه مقاومت را بشکنند و نفوذ ما را از بین ببرند، اما امروز اگر ما بخواهیم هم نفوذ انقلاب را کم کنیم نمی‌توانیم. وی با بیان اینکه آنچه امروز به ما ثبات بخشیده دل‌های مستحکم است، گفت: ما امروز می‌دانیم امید بستن به دشمنان برای حل مسائل ما ساده‌اندیشی است و فقط باید به خدا تکیه کنیم زیرا دشمن هرگز در مذاکره به خواسته‌های ما تن نمی‌دهد. وی خاطرنشان کرد: وقتی از منطق مقاومت به مذاکره روی آورید نشانه ضعف است و وقتی دشمن ما را در موضع ضعف ببیند فشار‌ها را بیشتر می‌کند پس نسخه مذاکره و سازش اصلأ راه‌حل مشکلات ما نیست و هیچ مسئله‌ای از ما را حل نمی‌کند.

سرلشکر سلامی افزود: وقتی ما ایستادگی می‌کنیم که بدانیم راه حل مسائل ما مقاومت است؛ مقاومتی که به معنای ایستادن و پذیرش فشار نیست بلکه به معنای حرکت به سمت رونق تولید، محرومیت‌زدایی، تلاش شبانه روزی و بسیج تمام ظرفیت‌ها و منابع است. وی با اشاره به اینکه مقاومت یعنی تقویت ارکان قدرت ملی ما، بیان کرد: این مقاومت هرچه ادامه یابد قدرت ما را افزایش می‌دهد بنابراین ما امروز بیش از هر زمان دیگری به مردم برای پیروزی بر دشمنان نیاز داریم؛ ما تا پیروزی فاصله‌ای نداریم و من قسم می‌خورم ما راه کوتاهی تا صبح بیشتر نداریم و این آخرین فراز نبرد ما است. بنابراین، کافی است تصمیم بگیریم، اراده کنیم و سست نشویم چرا که قرآن، وحی جاری و برای همیشه زندگی بشریت است و همه راه‌ها را به ما یاد داده است. بنابراین، تحقق این امر، سخت نیست؛ اگر همه با هم متحد شویم، از دشمن دل بکنیم و به رحمت خداوند امیدوار باشیم.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: بین برداشتن تحریم و برداشتن اثر آن زمین تا آسمان فاصله است؛ برداشتن تحریم یعنی دلبسته به دشمن شدن که تأثیری ندارد، چون اروپا نمی‌تواند و امریکا اراده‌ای برای برداشتن تحریم ندارد؛ بنابراین باید سیاست حذف تأثیر تحریم‌ها را دنبال کنیم. درواقع تحریم‌ها فرصت هستند و ما در فضای تحریم به چنین پیشرفتی در علوم و فناوری دست یافتیم بنابراین باید بدانیم که سختی‌ها زودگذر هستند و کافی است محکم باشیم. وی با بیان اینکه رهبری، مردم و اسلام سه عنصر تفاضل حقیقی قدرت ما با دشمن است، گفت: «ما تا آخر ایستاده‌ایم» این پیام امام (ره) است که امروز به عنوان دستور کار انقلاب از جانب امام خامنه‌ای نیز مورد تأکید قرار گرفته است و ما هرگز به میدان مذاکره نمی‌آییم چرا که قدرتمندتر از هر زمان دیگری هستیم و دشمن، اراده، قدرت، پیشرفت، حرف متکی بر عمل و عمل متکی بر ایمان ما را دیده است. فرمانده کل سپاه افزود: ما سختی‌های تحریم را هم پشت سر گذاشتیم و آموخته‌ایم چگونه بدون تأثیر آن زندگی کنیم. بنابراین، تدریجاً کاری می‌کنیم که تمام آن‌ها به ما محتاج باشند زیرا ما کاملاً توانایی حفظ و بسط استقلال کشور را در همه ابعاد داریم امروز دشمن درباره ما به اشباع تحریم رسیده و بیش از این قدرتی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار