کد خبر: 966758
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
سردار سلامی: سپاه هر جا نمادی از محرومیت دیده شود، حضور می‌یابد
در حالی هر سال نزدیک به ۲۵ میلیون زائر به شهر مشهد سفر می‌کنند و این منطقه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته می‌شود که هنوز سایه برخی از محرومیت‌‎ها روی سر آن سنگینی می‌کند.
فريبا كيانی
سرويس ايران جوان آنلاين: در حالی هر سال نزدیک به ۲۵ میلیون زائر به شهر مشهد سفر می‌کنند و این منطقه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته می‌شود که هنوز سایه برخی از محرومیت‌‎ها روی سر آن سنگینی می‌کند. از همین‌رو محرومیت‌زدایی، توسعه زیرساخت‌های شهری و گردشگری در برنامه متولیان قرار گرفته است که در همین راستا، پنج‌شنبه گذشته تعدادی از طرح‌های محرومیت‌زدایی و اقتصادی به بار نشست و با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان کشوری و استانی ۱۳ پروژه شامل ۱۲ بوستان و یک مجتمع آبی چندمنظوره به بهره‌برداری رسید.

هر سال حدود ۲۵ میلیون زائر به شهر مشهد سفر می‌کنند. اما این در حالی است که در حاشیه و اطراف این شهر هنوز هستند ساکنانی که با مجموعه‌ای از کمبود‌ها و محرومیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. از همین‌رو طی چند سال اخیر طرح‌های محرومیت‌زدایی در این منطقه در دستور کار قرار گرفته که نتیجه تعدادی از آن‌ها همین پنج‌شنبه گذشته با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار نظری فرمانده سپاه استان خراسان‌رضوی، رزم حسینی استاندار خراسان‌رضوی، محمدرضا کلائی شهردار مشهد و تعدادی از اعضای شورای شهر به بهره‌برداری رسید. اتفاق بزرگی که از آن به عنوان شروعی برای توسعه شهر مشهد یاد می‌شود و به طور حتم طی سال‌های آینده افتتاح‌هایی از این دست باز هم در مشهد اتفاق می‌افتد. گفتنی است ۱۳ پروژه جدید شهری در مشهد به بهره‌برداری رسیده است که شامل ۱۲ بوستان و یک مجتمع آبی چندمنظوره می‌شود. در این خصوص شهردار مشهد در آغاز عملیات اجرای دوربرگردان غیر هم سطح ابوطالب گفت: «تاکنون هیچ یک از پروژه‌های عمرانی آغاز شده از برنامه زمانبندی عقب نبوده‌اند و شهامت این را داشته‌ایم که هر زمانی که مناسب بوده است دست به شروع طرح بزنیم.» محمدرضا کلائی اضافه کرد: «در حال حاضر با تقسیم مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد به هشت پهنه، برنامه‎های متعددی را در قالب طرح نجات مناطق حاشیه‎ای شهر مشهد در نظر داریم. البته برای اجرای این طرح‌ها در دو پهنه با سپاه پاسداران و قرارگاه سپاه پاسداران در بلوار برونسی همکاری داریم؛ و تلاش ما این است که در همه پهنه‎ها با کیفیت عمل کنیم.»

اجرای ۸۵ طرح محرومیت‌زدایی

پروژه‌های جدید شهر مشهد در راستای افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد خاطرات مثبت در شهروندان اجرایی می‌شوند. در این خصوص کلائی شهردار مشهد با تأکید بر ایجاد برابری و عدالت، ادامه داد: «در حال حاضر ۸۵ پروژه توسط شهرداری در پهنه‌‎های مناطق کم‌برخوردار در حال اجراست که هرکدام از پروژه‎های تعریف شده برای مناطق حاشیه‎ای شهر شامل زیر پروژه‎هایی، چون بحث حمل و نقل هستند.» گفتنی است افتتاح مجموعه آبی گلشن در راستای توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر در انتهای بلوار شهید آوینی (گلشهر) منطقه پنج شهرداری مشهد با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، همچنین ۱۲ بوستان در سطح شهر مشهد با اعتبار ۹۶۰ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسیده که با این اتفاق ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع به سرانه فضای سبز مشهد اضافه شده است. در این خصوص استاندار خراسان‌رضوی نیز در آیین افتتاح مجتمع آبی چند منظوره گلشن اظهار کرد: «با این عملکرد و توان که شهرداری مشهد برای مدیریت شهر به کار می‌گیرد، امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در مناطق حاشیه‌ای باشیم و گام‌های ارزنده‌ای در مسیر ساماندهی حاشیه شهر برداشته شود.» علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به اینکه مهرماه آینده طرح نجات را کلید خواهیم زد، افزود: «۲۹ دستگاه اجرایی در هشت پهنه حاشیه شهر مسئولیت دارند تا طرح نجات را در مناطق حاشیه و کم برخوردار اجرا کنند.» وی با بیان اینکه مشهد باید الگوی همه شهر‌ها باشد خاطر نشان کرد: «امیدواریم هر هفته و هرماه شاهد این گونه مراسم باشیم، چون باعث رضایت و شادمانی شهروندان می‌شود.»

ضرورت محرومیت‌زدایی با جهاد اقتصادی

با اینکه مسئولان شهری مشهد در صدد رفع محرومیت‌ها برآمده‌اند و به نظر می‌رسد از تمام توانشان هم در این راستا بهره ببرند، اما همچون همیشه سپاه استان نیز به آن‌ها پیوسته تا هرچه سریع‌‎تر سایه محرومیت‌ها کنار رود و مشهد بهتر از سابق میزبان زائران و دلدادگان حرم امام هشتم باشد. در این راستا فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه مجتمع آبی گلشن و ۱۲ بوستان در سطح شهر مشهد ضمن حمایت قاطع از نماد‌های رفع محرومیت در مناطق کم‌برخوردار مشهد اظهار کرد: «سپاه هر جا نمادی از محرومیت و استضعاف دیده شود، حضور می‌یابد.» سردار سلامی ضمن حمایت و همکاری از پروژه‌های شهری گفت: «ممکن است به صورت مستقیم فعالیتی را شکل ندهیم، اما از این جنس فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم.» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جنگ اقتصادی جزو لاینفک سیاست‌های امروز دشمنان ما است، عنوان کرد: «نقشه آن‌ها برای تخریب شرایط اقتصادی کشور، فلج کردن نظام، درگیر کردن مردم با مشکلات معیشتی و قرار دادن مردم در مقابل نظام، سیاستی جدی و مرموزانه دشمنان است.» وی خاطرنشان کرد: «به تبع رسالتی که داریم، هر جا تهدیدی باشد حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنیم قبل از شکل‌گیری هر تهدیدی حضور یابیم و تهدیدات را خنثی کنیم. همگان سپاه را با مفهوم امنیت می‌شناسند و حضور در مراسم افتتاح این مجموعه ممکن است عجیب به نظر بیاید.» سردار سلامی با اشاره به اینکه در دروان دفاع مقدس بخش کوچکی از جامعه در جبهه‌ها حضور یافته و این حضور کافی بود، گفت: «اما امروز همه سرزمین ما میدان دفاع است. جهاد اقتصادی که در افق‌های بلند اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به عنوان اقتصاد مقاومتی تجلی یافته، عرصه اصلی جهاد ما در برابر دشمن است».
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
با سلام و ادب
اینجاب افسانه مردانپور دانشجوی ارشد مهندسی معماری دانشگاه مازندران با هدف زندگی عادلانه و عدم تبعیض در جامعه در راستای پاسخ دهی به نیازهای اولیه انسان با بررسی مسئله فقر و مسکن نیز شروع به طراحی مسکن ارزان قیمت با رویکرد معماری پایدار برای قشر کم درآمد و حاشیه نشین نیز پژوهش های لازم را شروع نموده و در راستای هدف نیاز به کمک خیرین مسکن ساز و ارگان های کمک به مصتضعفین برای بهبود بخشیدن به سبک زندگی همنوعانم نیازمند کمک و راهنمایی نیز می باشم.
با تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار