کد خبر: 966664
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
یکی از اعضای کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی لغو سفر دونالد ترامپ به دانمارک را توهین به متحدان آمریکا در ناتو دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ­جرالد کانولی، عضو کنگره آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: دونالد ترامپ با لغو سفر به دانمارک به متحدان آمریکا در ناتو بی‌احترامی کرده است.

کانولی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: چرا ترامپ سفر خود به دانمارک را لغو کرد. همانطور که می‌دانید دانمارک یکی از متحدان آمریکا در ناتو است. این موضوع تا چه اندازه به وجهه آمریکا در جهان آسیب وارد می‌کند، گفت: از نظر من این اقدام درستی نیست. این به موضوعی جدی بدل شده است. این به منزله بی احترامی و دشنام به متحدانمان در دانمارک است. این به منزله بی‌احترامی به مردم گرینلند است. گرینلند یک ملک شخصی برای فروش نیست بلکه این بخشی از یک کشور مستقل است. افرادی در آنجا زندگی می‌کنند و به فرهنگ و میراث و ملیت خود افتخار می‌کنند. ترامپ هیچ احترامی برای آن‌ها قائل نیست.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: شما عضوی از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان هستید، به نظر شما لغو سفر ترامپ به دانمارک در این برهه زمانی و تحولات اخیر چه آسیبی به جایگاه آمریکا و ترامپ در بین متحدان اروپایی آن وارد می‌کند، گفت: به نظرم این اقدام وی سبب می‌شود که اروپایی‌ها به وی همانند یک فرد خیالاتی بنگرند. این سبب کاهش نفوذ و اثرگذاری وی در بین متحدان می‌شود. این موضوع نفوذ آمریکا را کاهش می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد جلسه از پیش برنامه‌ریزی شده با نخست وزیر دانمارک را به دلیل اظهارات او در خصوص پیشنهاد خرید جزیره گرینلند را به تعویق انداخته است.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: دانمارک یک کشور خاص با مردم باورنکردنی است، اما با توجه به اظهارات نخست وزیر «مت فردریکسن» مبنی بر اینکه علاقه‌ای به بحث درباره معامله گرینلند ندارد، من جلسه خود را که قرار بود دو هفته دیگر برگزار شود، به تعویق می‌اندازم.

وی در توئیت دیگری ادامه داد: نخست وزیر قادر بود با اقدامات مستقیم، در هزینه و تلاش‌ها هر دو کشور آمریکا و دانمارک صرفه‌جویی کند. من از او تشکر می‌کنم و مشتاقانه منتظر هستم تا دیدار دیگری در آینده برنامه ریزی شود.

ترامپ در حالی چنین پیامی را در توئیتر منتشر کرده است که پیشتر نخست وزیر دانمارک در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص خرید جزیره گرینلند، آن را «پوچ» خوانده بود. او در جمع خبرنگاران گفته بود: «گرینلند فروشی نیست. گرینلند متعلق به دانمارک نیست و متعلق به گرینلند است. من قویا امیدوارم که این موضوع به طور جدی گفته نشده باشد.»

پیش از این اعلام شد، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا بزرگترین جزیره جهان را که محل زندگی بیش از ۵۰ هزار دانمارکی است خریداری کند. هرچند هنوز هیچ اقدام رسمی انجام نشده است. این جزیره یکی از مناطق غنی از معادن است با این حال به نظر می‌رسد برای آمریکا موقعیت استراتژیک آن حائز اهمیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار