کد خبر: 966615
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
لاریجانی:
سرويس سياسی جوان آنلاين: رئیس مجلس شورای اسلامی هر گونه مذاکره بین ایران و امریکا را بی‌اساس عنوان کرد و گفت: ایران راهبرد مستقل خود را در مقابل سیاست تهاجمی دولت ترامپ دارد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از گفت و گوی خود با شبکه خبری NBC در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر زندگی ایرانیان گفت: قطعا تحریم‌ها تأثیر داشته است، اما باید به نکته‌ای توجه کرد و آن اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه که در مجلس تصویب شد ما باید تا پایان مدت برنامه، بودجه اداره کشور را از نفت جدا می‌کردیم. حالا این کار دو سال جلو افتاد، البته کمی سختی دارد، اما می‌توانیم به جایی که در قانون برنامه در نظر گرفته بودیم، برسیم. مشکلاتی نیز در زمینه اقتصادی باید حل و بودجه کشورمان نباید متکی بر نفت تدوین می‌شد که حالا تحریم‌ها دستیابی به این هدف را نیز جلو انداخت.

وی افزود: نکته دوم اینکه در ایران ظرفیت‌های مهمی از نظر نیروی انسانی متخصص وجود دارد و وقتی مشکلاتی به وجود می‌آید به اقتصاد درونی بیشتر توجه می‌کنیم و به دنبال آن زمینه‌های تولید بیشتری هم فراهم می‌شود. وقتی واردات ما کاهش پیدا کند، مجبور می‌شویم نیاز‌های خود را در داخل تولید کنیم، لذا ما به این زمان نیاز داشتیم.
نکته سوم اینکه کشوری را که دارای مرز‌های آبی و خاکی بسیاری است، نمی‌توان به سادگی تحریم کرد.
لاریجانی در پاسخ به اینکه گزارش‌ها حاکی از ارتباطات پشت پرده برای مذاکره ایران و امریکاست، گفت: تأیید نمی‌کنم. موضوع پشت پرده‌ای نیست.
لاریجانی در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص احتمال جنگ میان ایران و امریکا گفت: ما هیچ وقت دنبال جنگ نبوده‌ایم.

آن زمانی که امریکایی‌ها صدام را برای جنگ علیه ایران تحریک کردند هم دنبال جنگ نبودیم. در این ۴۰ سال حتی یک تجاوز به کشوری نداشته‌ایم.
استراتژی جمهوری اسلامی جنگ نیست، اما اگر کسی تعرضی کند به صورت جدی دفاع کرده و رهایش نمی‌کنیم که نمونه آن نیز صدام است. موضع دولت ترامپ و طرح موضوع جنگ با ایران به این علت است که ایران از گروه‌هایی در منطقه مثل حزب الله و حماس برای حضور در جنگ‌های نیابتی استفاده می‌کند.
وی افزود: امریکایی‌ها دیگر نباید از این حرف‌ها بزنند. همین آقای ترامپ در تبلیغات خود ایراداتی به تیم اوباما گرفت و گفت شما داعش را به وجود آوردید که راست می‌گفت، چون آن‌ها به وجود آوردند و خانم کلینتون نیز آن را تأیید کرد. نیرو‌های دیگری نیز در جا‌هایی دیگر دارند که وارد آن نمی‌شویم، لذا امریکا در چنین اقداماتی در منطقه بسیار بدسابقه شده است. امریکا گروه‌هایی در افغانستان ایجاد کرد که از جانب آن‌ها اقداماتی داشته باشد، اما ما نیازی به چنین کار‌هایی نداریم. چرا حزب الله به وجود آمد.

واقعیت تاریخی آن چه بود؟ زمانی که اسرائیلی‌ها به لبنان حمله کرده و تا بیروت آمدند، جریان مقاومت شکل گرفت. مدت مدیدی بیروت در دست آن‌ها بود. شما اگر به جای یک لبنانی باشرف بودید، مقاومت نمی‌کردید؟ این نتیجه رفتار آن‌ها بود که حزب‌الله به وجود آمد. قضیه فلسطین هم به همین شکل بود.
اسرائیل به کدام یک از توافقات صلح پایبند بود؟ یاسر عرفات با آن‌ها توافق کرد که البته از نظر ما کار اشتباهی بود، اما بالاخره توافق کرد، اما اسرائیل به آن پایبند نبود که در نهایت باعث شد جریان مقاومت در آنجا شکل بگیرد.
وقتی ملتی را آواره می‌کنند، چاره‌ای جز این برای آن‌ها باقی نمی‌ماند. این موضوع نباید برای ملت امریکا افتخار باشد که ملت فلسطین را از سرزمین خود آواره کرده است. آقای ترامپ می‌خواهد موضوع را به صورت تجاری حل کند، لذا می‌گوید به فلسطینیان پول می‌دهیم که در کشور‌های دیگر بمانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار