کد خبر: 966611
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
رقابت‌های جهانی والیبال زیر ۱۹ سال
شانزدهمین دوره رقابت های جهانی والیبال زیر ۱۹ سال در حالی از فردا به میزبانی تونس آغاز خواهد شد که تیم ملی والیبال کشورمان در دوره گذشته توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و حالا برای کسب دومین قهرمانی پیاپی یکی از مدعیان اصلی این مسابقات بشمار می رود.در این دوره تیم والیبال نوجوانان کشورمان در گروه B مسابقات با تیم های بلغارستان، کلمبیا، جمهوری چک و ایتالیا همگروه شده است و فردا در نخستین گام از ساعت ۱۶.۳۰ مقابل بلغارستان صف آرایی می کند .
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری : محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره این دوره از رقابت‌ها گفت: امسال تعداد تیم‌های که شانس اینکه در بین ۸ تیم پایانی قرار بگیرند بسیار زیاد است. قبلا در دوره‌های قبل سطح کیفی و بازیکنان بسیار زیاد بود و تقریبا مشخص بود چه تیم‌هایی در مرحله پایانی قرار خواهند گرفت، اما در این دوره با توجه به آنالیزی که داشتیم واقعا این کار سخت است و هیچ چیز از قبل تعیین شده نیست.
 
وکیلی : ایران پتانسیل دومین قهرمانی پیاپی جهان را دارد
وی افزود: تیم‌هایی مثل برزیل، روسیه، کوبا، ابتالیا و ایران و حتی ژاپن تیم‌های فدر این دوره هستند، اما نمی‌تواند از کنار تیم هایی، چون بلاروس و بلغارستان و حتی جمهوری چک به راحتی گذشت. امروز همه تیم‌ها با انگیزه زیاد پا به میدان می‌گذارنند و بسیار توانمند و با قدرت ظاهر می‌شوند.
سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه استعدادیابی خوبی تیم‌ها انجام می‌دهند خاطر نشان کرد: امروزه در دنیا چه صاحب نام و غیر صاحب نام از تیم‌های پایه شروع می‌کنند. یعنی ابتدا در بحث استعدادیابی تمرکز می‌کنند و با سرمایه گذاری در تیم‌های پایه و با برنامه ریزی دراز مدت سعی می‌کنند تیم‌های قدرتمندی را روانه مسابقات جهانی کنند.
وکیلی در ادامه با اشاره به اینکه ایران هم در بحث استعدادیابی اقدامات موثری برداشته اظهار داشت: خدا را شکر فدراسیون والیبال هم درچند سال اخیر اقدامات بسیار تاثیرگذاری در بحث سرمایه گذاری روی جوانان و استعدادیابی داشته که ماحصل آن قهرمانی در ۲۰۱۷ جهان بود. البته یک نکته مهم که خیلی باید حواس مان به آن باشد اینکه در سال ۲۰۱۵ زمانی که ایران بر سکوی سومی ایستاد، لهستان توانست قهرمان جهان شود، اما در ۲۰۱۷ که ما قهرمان جهان شدیم حتی لهستان نتوانست در بین ۱۶ تیم هم قرار بگیرد و این نشان دهنده این است که ما چه روند رو به پیشرفتی را داشته ایم و در این دوره هم باید خیلی با هواس جمع و هوشیاری هرچه تمام کار را به نحوه احسن پیش ببریم.
وی با اشاره به اینکه نباید در باد قهرمانی دوره قبل خوابیم افزود: یکی از نکاتی که همواره به بچه‌ها متذکر می‌شوم این است که اولا نباید غرور داشته باشند و در باد قهرمانی دوره قبل بخوابند چرا که آن قهرمانی با بازیکنان دیگری بدست آمد و بیشتر تیم‌ها بازیکنان جدید اضافه کرده اند و دوما اینکه قطعا در این دوره دیگر تیم‌ها بیکار ننشسته اند تا ما آن‌ها را شکست دهیم و قهرمان شویم. این احتمال خیلی وجود دارد که تیمی که اصلا تصورش را نمی‌کردیم در این دوره قهرمان شود پس باید بسیار باهوش و بازی به بازی پیش رویم.
سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه هنوز شانس قهرمانی هستیم خاطر نشان کرد: ما برای این مسابقات زحمت زیادی کشیده ایم و با شناختی که از بچه‌ها سراغ دارم هنوز شانس اول قهرمانی هستیم. تیم ما پتانسیل دومین قهرمانی پیاپی را دارد و بازی با آنالیز خوب و هوشیاری کامل بازی به بازی پیش رویم تا انشاله به هدف صالی که قهرمانی است برسیم.
وی در مورد اضافه شدن نبی زاده در لحظات آخر به اردوی تیم ملی گفت: ما در چند بازی تدارکاتی که داشتیم احساس کردم نبی زاده تا توجه به توپ برگشتی و نحوه پاس دادنش می‌تواند به تیم ملی خیلی کمک کند و از آنجه که هنوز می‌توانستیم تا لحظه آخر از هر فرصتی برای تعویض بازیکنان استفاده کنم ترجیح دادم هر چه سریعتر نبی زاده به تیم ملی ملحق شود.
وکیلی با اشاره به بازی فردا برابر بلغارستان گفت: به هر حال تیم‌هایی که پا به این مسابقات می‌گذارنند از قابلیت‌هایی برخوردار هستند که بلغارستان هم یکی از آنهاست، اما کادر فنی با آنالیزی که از بازی‌های بلغارستان داشته تصور نمی‌کنم این تیم بتواند برای ما در بازی اول دردسرساز باشد. همان طور که گفتم ٨ تیم شانس دارند که روی سکو بروند و ایران هم یکی از آن‌ها است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار