کد خبر: 966583
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
تبریز هیچ آمادگی اولیه برای مواجهه با بلایای طبیعی ندارد
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز گفت: مدتهاست که موضوعات مرتبط با مدیریت بحران در حد حرف و سخن باقی مانده و عملکردی در این خصوص دیده نمی شود و در صورت وقوع هر اتفاق و یا بلایای طبیعی، هیچ آمادگی اولیه ای در مواجهه با این بلایا نداریم.

عبدالله تقی پور  در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با بررسی نامه استانداری در خصوص پدافند غیر عامل و احداث پارک بازیافت توسط شهرداری منطقه هفت با اشاره به اینکه  اقدامات شهرداری تبریز در خصوص مدیریت بحران وبلایای طبیعی باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: مدتهاست که موضوعات مرتبط با مدیریت بحران در حد حرف و سخن باقی مانده و عملکردی در این خصوص دیده نمی شود.

وی گفت: در صورت وقوع هر اتفاق و یا بلایای طبیعی، هیچ آمادگی اولیه ای در مواجهه با این بلایا نداریم.

تقی پور با بیان اینکه این قضایا باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود تاکید کرد: مشکلات ساختاری مدیریت بحران باید جمع آوری شده و چارت مشخصی از زیر مجموعه ی این مدیریت مشخص شود.

وی با اشاره به همایش ها و آموزش های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: این میزان از آموزش ها کافی نیست و بر اساس آمار اعلام شده بسیاری از مرگ میرهای ناشی از حوادث طبیعی از کمبود اطلاعات در برخورد با این بالایا اتفاق می افتد.

تقی پور تصریح کرد: نبود تیم آماده و سازمان دهی شده برای مقابله با بحران، کمبود تجهیزات و تعریف نشدن صحیح وظایف از جمله ی دیگر معضلات در زمینه مدیریت بحران است.

سعید نیکو خصلت عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه در زمان وقوع بحران به یاد تشکیل تیم و یا جلسات اضطراری می افتیم خاطر نشان کرد: تشکیل تیم های متشکل از افراد حرفه ای برای مقابله با شرایط اضطراری نباید منوط به روزهای خاص و بحرانی شود.

وی تاکید کرد: داشتن برنامه مشخص و هدفمند در زمان وقوع حوادث اصلی ترین راه برای مدیریت شرایط بحرانی است.

در پایان مقرر شد نامه مذکور با ارجاع به کمیته های مرتبط  بررسی شده و با ریشه یابی مشکلات فعلی، تصمیمات مقتضی توسط کمیسیون محیط زیست و خدمات اخذ شود.

در ادامه رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری ضمن انتقاد از شرایط فعلی پارک اوتیسم در بخشی از مجموعه تفریحی ائل گلی گفت: پارک اوتیسم با مقیاس های روز و بر اساس نیاز کودکان اوتیسم طراحی و ساخته شده بود.

تقی پور اظهار داشت: اما امروز شاهد تغییرات عمده و اساسی در طراحی و حضور شهروندان عادی در این پارک هستیم.

وی با اشاره به اینکه داشتن یک پارک متناسب با استانداردهای مخصوص این کودکان از جمله حقوق اولیه و طبیعی آنها است، گفت: با مطالعه در خصوص علایق کودکان اوتیسم، تمامی امکانات بر این اساس در این پارک طراحی و پیاده سازه شده بود.

تقی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایده ساخت پارک بازیافت توسط شهرداری منطقه هفت، گفت: این ایده یکی از نیازهای اساسی در بحث مدیریت پسماند است.

وی تاکید کرد: استفاده از شهرداران مدارس در بحث آموزش های شهروندی میتواند کمک بزرگی بشمار آمده و نتیجه ی مطلوبی را رقم بزند.

در پایان رییس کمیسسیون محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به وضعیت روشنایی پارک ها و گلایه شهروندان گفت: تجهیز پارکها به روشنایی بیشتر و هرس شاخه های خشک از جمله ی اقدامات ضروری است که باید توسط سازمان پارکها سریعا پیگیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر