کد خبر: 966312
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه ملی برند‌های برتر کفش، کیف و کالا‌های ورزشی از حضور خریداران خارجی و هیئت‌های عراقی و همچنین تأمین‌کنندگان مواد اولیه ترک در این نمایشگاه خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، علی اژدر‌کش رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی برند‌های برتر کفش، کیف و کالای ورزشی، از تاریخ ۵ تا ۸ شهریورماه در تهران اظهار کرد: این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاهی که قصد دارد طراحان مد و تولیدکنندگان کفش، کیف و کالا‌های ورزشی را در یک مجموعه نمایشگاهی در کنار هم جمع کند، در ابتدا با هماهنگی چهار اتحادیه کفش‌های ماشینی، سراجان، چرم و مواد اولیه و همچنین کالا‌های ورزشی برنامه‌ریزی شد و در ادامه این مسیر ۱۶ اتحادیه دیگر از قطب‌های تولیدی کشور در شهر‌هایی همچون تبریز، مشهد، اصفهان و قم به این مجموعه اضافه شدند.

وی در پاسخ به سؤال «جوان» که چه تعداد تولید‌کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت:‌حدود ۱۵۰ تولید‌کننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، اما حدود ۱۰ شرکت خارجی که عمدتاً ترک هستند نیز در بخش مواد اولیه محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت. در عین حال بازاریابان و خریداران کشور‌های مختلف که بخش بزرگی از آن‌ها هیئت‌های عراقی هستند، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مشکلی در تأمین مواد اولیه تولید کفش در داخل نداریم
حیاتی، رئیس اتحادیه چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش نیز گفت: هدف ما برقراری ارتباط بین تولیدکننده و شبکه توزیع‌کننده است؛ چراکه هر یک از این دو گروه به‌رغم اینکه کارشان مکمل یکدیگر است، ولی دارای تخصص مجزایی هستند.

وی با اشاره به اینکه تحریم از یک تهدید به فرصت برای تولیدکنندگان داخلی تبدیل شده‌است، خاطر نشان کرد: شاید در نگاه اول تولید یک کفش موضوع ساده‌ای به نظر برسد، ولی واقعیت آن است که برای تولید یک جفت کفش نیازمند ۳۶ تا ۴۰ قلم کالای واسطه‌ای و مواد اولیه هستیم و ما در یک سال گذشته با چالش‌های بسیاری مواجه بودیم که خوشبختانه این چالش‌ها مرتفع شد. به عنوان مثال در یک برهه زمانی همچون کاغذ ما با بحران چسب مواجه شدیم که این بحران باعث شد حتی در مقطعی تولیدات تعطیل شود، ولی خوشبختانه این مشکل برطرف شد و امروز شاهد صادرات چسب به خارج از کشور نیز هستیم.

به گفته وی خوشبختانه هیچ مشکلی در موضوع مواد اولیه برای تولید کفش وجود ندارد. همچنین در این نشست رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، وظیفه تخصصی اصناف است، گفت: برخی نمایشگاه‌ها محل فروش کالا شده در حالی‌که باید ارتقای دانش تولیدکنندگان را دنبال کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار