کد خبر: 966182
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:
قبوض کاغذی تا آخر شهریورماه صادر شده و از ابتدای مهرماه کلیه قبوض کاغذی حذف می‌شود و از طریق پیامک صورتحساب برای مشترکان ارسال می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه طرح ملی قبض سبز الکترونیک از 25 خرداد در کل کشور اجرایی شد، عنوان کرد: در این طرح درصدد هستیم کلیه قبوض کاغذی حذف شود؛ کل مشترکان دیماندی حدود 11 هزار نفر هستند که تلفن همراه آن‌ها دریافت شده است و قرائت به‌صورت کاملاً مکانیزه انجام گرفته است.

مهرداد جنتیان در رابطه با روش‌های دریافت تلفن همراه جهت ارسال قبض الکترونیکی برق، خاطرنشان کرد: ارسال رمز رایانه برق به شماره 2000121 به‌صورت (رمز رایانه*)، ثبت تلفن همراه در سایت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به نشانی eepdc.ir، تماس با شماره تلفن مرکز سمیع به شماره 38121 و تکمیل فرم مشخصات و ارائه آن به مأمور از روش‌های ثبت تلفن همراه مشترکان است.

وی اذعان کرد: با اجرای این طرح توجه ویژه‌ای به رعایت مسائل زیست‌محیطی شده و از قطع شدن حداقل 400 اصله درخت در سال جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: از 25 خرداد تاکنون 750 هزار مشترک اصفهانی اطلاعات خود را برای حذف قبوض کاغذی وارد سامانه شرکت توزیع برق کردند.

در ادامه این نشست: سارا صالحی مدیر دفتر بازار برق با تأکید بر اینکه حوزه انرژی خورشیدی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در حوزه مولد محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر درآمد حاصل از این سرمایه‌گذاری و نرخ برگشت سرمایه مطلوب است، توصیه می‌شود که بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به توسعه برق خورشیدی عنوان کرد: نخستین رویداد شهر خورشیدی اصفهان حدود یک ماه پیش با همکاری شرکت توزیع برق اصفهان و شهرداری اصفهان برگزار شد و شرکت توزیع برق هم به‌عنوان بازوی اجرایی، حمایتی و تسهیلگری وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: ذیل این رویداد همچنین الزام ساختمان‌های بزرگ گروه «ج» و «د» به توسعه و نصب سامانه‌های برق خورشیدی بود که اهرم اجرایی مهمی است برای اینکه شاهد باشیم در ساخت‌وسازهای جدید پیمانکاران و نظام‌مهندسی ملزم هستند در کنار بقیه الزامات در حوزه ساختمان نسبت به تجهیز مجموعه به پنل‌های برق خورشیدی و تولید برق خورشیدی اقدام کنند.

صالحی با اشاره به اینکه این اقدام قدمی برای حرکت به سمت توسعه پایدار سامانه‌های خورشیدی است، عنوان کرد: استفاده از پتانسیل قراردادهای خرید تضمینی برای ایجاد درآمد و معیشت پایدار برای اقشار ضعیف جامعه است که در این راستا با کمیته امداد هم از سال گذشته همکاری‌های لازم شروع شده است که به دلیل تغییرات ارزی وارد فاز اجرایی نشدیم، اما امسال این پروژه اجرایی می‌شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در ادامه مطرح کرد در توسعه سامانه‌های خورشیدی برای اقشار کم‌درآمد در شرق اصفهان نیز سازوکارهای لازم دیده‌شده به‌طوری‌که بیشترین رویکرد به سمت کشاورزانی است که به‌واسطه شرایط حاکم چند سال گذشته محدودیت‌هایی در تأمین معیشت داشته‌اند و برای بهره بردن مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز راهکاری برای ایجاد درآمد پایدار بلندمدت نیز انجام می‌گیرد.

صالحی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان پیشرو در توسعه سامانه‌های خورشیدی است، اذعان کرد: جزو تعهدات سازمانی ادارات دولتی است که 20 درصد از مصارف خود را از محل منابع تجدید پذیر تأمین کنند، سازمان آبفا نیز ورود خوبی در این قضیه داشته و سازمان بهزیستی نیز تعهد 20 درصدی خود را عملیاتی کرده است، اما برای مجموعه اداری 22 بهمن به جهت ساختار و مشکلات فنی امکان اجرای این طرح وجود نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه همه‌جا حضور شرکت توزیع برق نظارتی و در راستای کمک به سرمایه‌گذار به‌خصوص در ظرفیت‌های پایین است، گفت: شناسایی پیمانکاران و ارزیابی اولیه، نظارت و کنترل بر روند عملکرد پیمانکار، نظارت بر تجهیزات، اجرا و بهره‌برداری و نظارت بر بهره‌برداری کاری است که شرکت توزیع برق انجام می‌شود.

مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه سال 97 با خاموشی‌های متعدد مواجه شدیم که مشکلات متعددی ایجاد می‌کرد، اظهار کرد: امسال با همراهی مردم و مدیریت مصرف انرژی خاموشی نداشتیم و امید داریم فرهنگ مدیریت مصرف در بین مردم اصفهان نهادینه شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار تفاهم‌نامه داشتیم و امسال هم 5 هزار مورد تفاهم‌نامه با مشترکان دیماندی داشتیم، اضافه کرد: امسال در اصلاح تعرفه‌ها شاخصه‌هایی است که اگر مشترکان دیماندی نسبت به سال قبل به آن توجه کنند و کاهش مصرف داشته باشند تشویق می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل پیک مصرف برق هزار و 112 مگاوات در تاریخ 3 مرداد ساعت 13 بوده است، اما امسال پیک مصرف برق هزار و 206 مگاوات و در تاریخ 25 تیر 98 ساعت 13 است.

صالحی با اشاره به اینکه ساعت پیک مصرف برق اصفهان ساعت 11 تا 15 است، گفت: 40 درصد مصرف در اصفهان فقط برای سرمایش است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به بررسی عملکرد مصرف برق توسط سامانه مدیریت بار کشور توضیح داد: 11 هزار کنتور کارخانه‌های هوشمند شده است، همچنین همه کنتورهای ادارات نیز این فرایند را پشت سر گذاشته‌اند.

 

.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر