کد خبر: 966154
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
باید به گونه‌ای عمل کنیم که مایه آرامش دل‌ها باشیم و مردم از شنیدن اسم وزارت اطلاعات احساس امنیت و آرامش و دشمنان احساس خطر و واهمه کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات روز گذشته در گردهمایی مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، فعالیت حراست‌ها در مراکز علمی را با توجه به ضرورت وجود آرامش در کنار امنیت افزود: در میان عناصر علمی اقدامات حراستی از ظرافت خاصی برخوردار است و باید بستر‌های جرم و خلاف را با تدبیر به حداقل برسانند و به جای مچ‌گیری، دست گیری کنند.

علوی اقدامات حراست‌ها را به منزله نقش اورژانس توصیف کرد و گفت: در کنار اطلاع‌رسانی موارد به دستگاه اطلاعاتی باید تدابیر لازم را برای رفع مسائل جزئی بیندیشند.

وزیراطلاعات تأکید کرد: مردم باید به گونه‌ای احساس کنند که در تأمین امنیت مشارکت کنند و در این فضای غیرامنیتی خلاقیت، نوآوری و ابداعات شکوفه خواهد زد. علوی گفت: اگر بخواهیم به کشور خدمت کنیم باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که فضا‌های علمی باز و مملو از آرامش و امنیت باشد چرا که در این شرایط افراد دچار عقده نمی‌شوند و جهت گیری مخرب پیدا نمی‌کنند. وزیر اطلاعات با بیان اینکه رفتار‌هایی موجب ایجاد عقده حقارت می‌شود گفت: مصونیت جامعه مستلزم حفظ کرامت انسان هاست و در این صورت شاهد فراز مغز‌ها نخواهیم بود. وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه آرامش جامعه حتی موجب ارتقای فرهنگ دینی می‌شود، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مایه آرامش دل‌ها باشیم و مردم از شنیدن اسم وزارت اطلاعات احساس امنیت و آرامش و دشمنان احساس خطر و واهمه کنند.

دکترعلوی اکثریت دانشجویان و جامعه علمی را همراه و همدل نظام اسلامی دانست و گفت: دانشجویان فرصت برای نظامند و باید هوشیارانه جلوی نفوذ دشمنان را برای تبدیل ظرفیت دانشجویان به تهدید علیه نظام بگیریم. وزیر اطلاعات دو قطبی کردن جامعه را یکی از اقدامات دشمنان اعلام کرد و گفت: توسعه چتر اطلاعاتی و رصد و اشراف اطلاعاتی و حفظ و صیانت از اساتید، دانشجویان و نخبگان در برابر نفوذ دشمنان از جمله اقدامات ضروری مجموعه‌های حراست دانشگاه هاست.

وزیر اطلاعات حراست‌ها را از ورود به دسته بندی‌های سیاسی منع کرد و گفت: امیال سیاسی و جناحی نباید در تصمیم گیری‌ها تأثیرگذار باشد و استقلال اقدامات اطلاعاتی به منزله نفی اصولگرایان یا اصلاح طلبان نیست بلکه در کنار احترام به همه جریانات سیاسی در اقدامات حرفه‌ای ذره‌ای این جناح بندی‌ها را دخالت نمی‌دهیم و به نفع یا علیه کسی اقدام نمی‌کنیم. علوی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب تودهنی زدن به ترامپ و هیئت حاکمه امریکا می‌شود گفت: باید از دو قطبی شدن فضای دانشگاه‌ها در دوران انتخابات و موج سواری دشمنان جلوگیری کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
اول از همه دکتر عباسی از شنیدن نام شماها احساس امنیت می کند و بعد دیگران!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار