کد خبر: 965985
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰
این روز‌ها فضای مجازی پر شده از یک ویدئوی جالب توجه، ویدئویی از سه کودک اهل قاینات استان خراسان جنوبی که با کمترین امکانات در حال بازی والیبال هستند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دو نفر دو طرف زمین و یک نفر هم به عنوان تور دروازه وسط ایستاده است. این ویدئو آنقدر قابل تأمل بود که فدراسیون جهانی والیبال هم آن را با تیتر «دوستی حقیقی» در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داد تا بازی والیبال این کودکان جهانی شود و هزاران نفر در سراسر دنیا نسبت به آن واکنش نشان دهند.

مهرداد زارع، داور والیبال اهل قاینات که برای اولین بار این ویدئو را منتشر کرده است. او در گفتگو با «جوان» ماجرای آن را این طور روایت می‌کند: «با توجه به اینکه با بچه‌های والیبالیست سروکار دارم، از علاقه بچه‌های شهرمان به این رشته مطلع هستم، اما دیدن چنین صحنه‌ای واقعاً برایم جالب بود و حیرت‌زده‌ام کرد، به طوری که از بازی‌شان که در عین سادگی با تمام وجود بود، فیلم تهیه کردم. واقعاً برایم عجیب بود که چطور این بچه‌ها به این فکر رسیدند که یک نفرشان نقش تور را برای دو دوست دیگرش بازی کند. این مسئله هم عشق و علاقه این بچه‌ها به والیبال را نشان می‌داد و هم بیانگر معصومیت آن‌ها بود که با توجه به رابطه عمیق دوستی که با هم دارند، اینطور فداکارانه برای هم فرصت انجام ورزشی را که به آن علاقه دارند فراهم کرده‌اند.»

زارع در ادامه می‌گوید فکر نمی‌کرده که پخش این ویدئو در فضای مجازی اینقدر بازتاب داشته باشد: «فکر نمی‌کردم این ویدئو اینقدر دیده و جهانی شود، اما این حرکت بچه‌ها که در عین سادگی با تمام وجود بود، معنی دوستی حقیقی را که فدراسیون جهانی والیبال برای توصیف آن به کار برده، نشان داد و این چیزی است که با توجه به کاهش روابط آدم‌ها، خیلی تأثیرگذار بود و معتقدم که همین مسئله سبب شد تا این ویدئو اینقدر بازتاب داشته باشد.» جواد قناد، رئیس هیئت والیبال قاینات هم در گفتگو با «جوان» معتقد است که ورزش والیبال با توجه به موفقیت‌هایی که در سال‌های اخیر داشته به دورترین شهر‌های ایران بیشتر از قبل نفوذ کرده و علاقه‌مند پیدا کرده است: «تا قبل از این بیشتر تصاویری که از بازی‌های کودکانه در ذهنمان نقش بسته بود، گل‌کوچک و بازی فوتبال در زمین خاکی‌ها بود. پیشرفت والیبال کشورمان، اما سبب شده که این رشته ورزشی بیشتر از قبل پایش به کوچه‌ها و بازی بچه‌ها باز شود. الان در هر جای ایران می‌توانید تصاویری مشابه آن چیزی را که در قاین اتفاق افتاد، ببینید.» قناد گسترش علاقه به والیبال را سبب کشف استعداد‌های این رشته در کشورمان می‌داند و از فدراسیون والیبال می‌خواهد به گسترش امکانات ورزشی در شهر‌های محروم هم توجه ویژه‌ای شود: «در قاین هم مانند سایر شهر‌های کشورمان، بچه‌های مستعد زیادی در والیبال داریم و ویدئویی که منتشر شده به خوبی این علاقه را منعکس می‌کند. مشکل اصلی‌مان کمبود امکانات است و از وزارت ورزش و فدراسیون والیبال می‌خواهیم با افزایش بودجه هیئت‌های استانی و با توجه به چنین ظرفیتی که وجود دارد به شهر‌هایی مانند قاین توجه داشته باشند و با دادن امکانات به فرآیند کشف استعداد‌ها و همچنین ایجاد نشاط در شهر‌های محروم سرعت بخشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار