کد خبر: 965947
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
ایرج عرب مطرح کرد:
مدیرعامل باشگاه پرسپپولیس با اشاره به رفتن برانکو ایوانکوویچ از این تیم گفت: وزیر ورزش پیگیر ماندن برانکو بود، خود او هم می‌توانست این کار را انجام دهد، اما نمی‌خواست.
ایرج عرب ضمن بیان اینکه پرسپولیس را در نیم فصل گذشته تحویل گرفت، با ارائه گزارشی به بررسی وضعیت این تیم پرداخت.

مشکلات مالی در آغاز ورود به باشگاه
وی گفت: بعد از تحویل گرفتن تیم، نقل و انتقالات لازم را انجام دادیم. یک مرحله اردو در قطر داشتیم که خوب بود و اینگونه وارد نیم فصل دوم مسابقات شدیم. ضمن اینکه در آغاز ورود به باشگاه متوجه مشکلات مالی بازیکنان شدیم که و به همین دلیل در همان آغاز ورود مبالغی را پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه باید پاداش‌هایی هم بابت بازی‌های آسیایی پرداخت می‌شد، خاطرنشان کرد: البته برای انتقال وجه به باشگاه روز‌های سختی را تحمل کردیم. ۷۰ درصد این پول با پایین آمدن نرخ ارز صرف پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان شد.

رفتن برانکو پیچیده نبود، اما آن را پیچیده کردند
مدیرعامل پرسپولیس با بیان اینکه بعد از قهرمانی در جام حذفی با موضوعات مرتبط با رفتن برانکو مواجه شدیم، ادامه داد: باید در این مورد به صورت مفصل توضیح دهم. رفتن برانکو پیچیده نبود، اما آن را پیچیده کردند. روزی در هتل برانکو دیدم. او در پاسخ به سوال من که پرسیدم چه برنامه‌ای دارید گفت که می‌مانم، ما پیش از آن ۵۰۰ هزار یورو به برانکو داده بودیم و حتما این موضوع را می‌دانید.

برانکو پیش پرداخت می‌خواست درحالیکه وسایلش را از ایران برده بود

وی با بیان اینکه بخش عمده مطالبات برانکو بعد از قهرمانی‌های آخر به دست آمده بود، تصریح کرد: درست یک روز بعد از رفتن برانکو، وکیل او در نامه‌ای اعلام کرد که باید ۲۲۰ هزار دلار پیش پرداخت فصل بعد را پرداخت کنیم ضمن آنکه گفته شده بود برانکو پاداش هایش را هم می‌خواهد. ما هم پول را تامین کردیم، حتی بلیط برگشت برانکو را هم تهیه کردیم. در این میان به برانکو هم اعلام کردیم پول شما به صورت نقدی آماده است و باید در امارات تحویلدهیم.
عرب در این رابطه افزود: با همه این‌ها برانکو ۲ روز پیش مهلتی که تعیین کرده بود (۱۸ ژوئن) در نامه‌ای اعلام کرد که من فسخ یکطرفه می‌خواهم. ما نیاز خود به ادامه همکاری با برانکو را اعلام کردیم و اینکه باید بماند، اما او ۲ ماه قبل وسایلش را برده بود! ما از این موضوع بی اطلاع بودیم. نمی‌دانیم چرا با وجود این کار خواسته بود که پیش پرداخت بگیرد.

وزیر ورزش هم پیگیر ماندن برانکو بود، اما خودش نمی‌خواست
وی با اشاره به پیگیری‌های وزیر ورزش در این زمینه و اینکه می‌خواست برانکو در پرسپولیس بماند، ادامه داد: جلسات زیادی در این زمینه برگزار شد. حتی فدراسیون فوتبال هم پیگیری‌هایی داشت، اما برانکو نمی‌خواست بماند. در حالیکه پول او آماده بود و می‌توانست بماند.

به دنبال شکایت نیستیم
عرب در ادامه با بیان اینکه به هیچ وجه دنبال شکایت نیستیم و دنبال حل این موضوع هستیم، گفت: در آینده باید جوابگوی نهاد‌های نظارتی باشیم به همین دلیل طلب او را ندادیم. میگویند درون باشگاه مسائلی است که اینگونه موضوعات را بپوشاند، اما درست نیست. موضوع اصلی اینجاست که فرصت زیادی نداشتیم چراکه همزمان با فصل نقل و انتقالات درگیر موضوعات مرتبط با برانکو و رفتنش شدیم.

در جریان مذاکره با گزینه‌های مربیگری، رنگ نو و آفتاب ترکیه را ندیدیم
وی با یادآوری اینکه در ادامه هم درگیر انتخاب سرمربی جدید برای باشگاه شدیم و در سفر ۴۸ ساعته به استانبول مذارکرات لازم در این زمینه را انجام دادیم، یادآور شد: مذاکرات در ترکیه به گونه‌ای بود که اصلا رنگ نور و آفتاب را ندیدیم چراکه مدام در حال رایزنی و مذاکره با مربیان خارجی بودیم.

وزیر دخالتی در مسائل باشگاه ندارد
«وزیر ورزش در تصمیمات و اتفاقات مرتبط با باشگاه پرسپولیس دخالتی دارد؟»، وی در پاسخ به این پرسش با یادآوری اینکه سلطانی فر رئیس مجمع باشگاه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یا متأسفانه بسیاری افراد وزیر را پاسخگوی مسائل می‌دانند، اما او دخالتی در مسائل ریز و کلان ندارد. البته نظر وزیر در مورد برانکو و ماندنش مثبت بود و حتی رایزنی بین‌المللی هم با سفارت ایران در کرواسی انجام داد.

حفظ برخی بازیکنان به خاطر بندی در قراردادشان راحت نبود

مدیرعامل پرسپولیس که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد در بخشی از صحبت‌های خود حفظ بازیکنانی که در قهرمانی این تیم نقش داشتند را کاری با ارزش عنوان کرد و گفت: البته انجام این کار راحت نبود به خصوص که در قراردادشان بندی وجود داشت ضمن اینکه زمان هم کم داشتیم.

وی در همین رابطه یادآور شد که باشگاه پرسپولیس دو بازیکن ملی پوش و چهار بازیکن جوان به فهرست نفرات خود اضافه کرده است.

جدایی مصلح و رفیعی با نظرِ مکتوب سرمربی تیم انجام شد

جدایی شایان مصلح و سروش رفیعی از فهرست بازیکنان پرسپولیس موضوع دیگری بود که عرب در رابطه با آن گفت: کالدرون در مورد این دو بازیکن و نخواستن آن‌ها به ما نامه نوشت. این موضوع را در نشست خبری هم عنوان کرد که نخواستن این دو بازیکن نظر خودش بوده است. در مقابل البته پرسپولیس دو بازیکن ملی پوش و چهار بازیکن جوان به فهرست نفرات خود اضافه کرده است. احمدزاده و امیری از جمله نفراتی هستند که با نظر کالدرون جذب شدند.

عدم بازی‌های تدارکاتی خوب در ترکیه را جبران کردیم

عرب با اشاره به اردوی پرسپولیس در ترکیه و همچنین پرداخت مطالبات بازیکنان تصریح کرد: برای انتخاب محل برگزاری اردوی تدارکاتی زمان زیادی در اختیار نداشتیم و در نهایت ترکیه را انتخاب کردیم. شرایط آب و هوایی ترکیه هر لحظه در حال تغییر بود. بازی‌های تدارکاتی خوبی هم در ترکیه انجام ندادیم، اما این موضوع در تهران به خوبی جبران شد.

بازیکن برزیلی پرسپولیس یکشنبه وارد تهران می‌شود

مدیرعامل پرسپولیس با بیان اینکه برای جذب بازیکن خارجی اقدامات لازم صورت گرفته است، گفت: بازیکن برزیلی موردنظر کادر فنی یکشنبه به تهران سفر می‌کند. وی یک روز بعد تست پزشکی می‌دهد. این بازیکن در شرایط مسابقه قرارد دارد و بعد از گذراندن تست‌های پزشکی می‌تواند به میدان رود.

شایعه استعفایم عجیب است

عرب با بیان اینکه پرسپولیس این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت هوادارانش است تا بتواند با آرامش فصل را شروع کند، خاطرنشان کرد: شایعه استعفای من هم خیلی عجیب است. اینکه می‌گویند من اعلام استعفا کرده ام و وزیر هم موافقت کرده است در حالیکه در دو روز گذشته من اصلا به وزارت ورزش نرفته ام. اصلا برخی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کارشان این است که هر روز با یک خبر نادرست آرامش پرسپولیس را مختل کنند. به‌هم بزنند.

نمی‌توانیم هر روز تکذیبیه بدهیم

وی افزود: یکی از هوادار از آمریکا پیام داده که چرا پرسپولیس در زمین نامناسب تمرین می‌کند، اما این‌طور نیست. ما به خاطر ترمیم زمین ورزشگاه شهیدکاظمی برای مدتی کوتاه زمین دیگری را اجازه کردیم که چمن مصنوعی ندارد و کیفیت چمنش هم خوب است. این را گفتم که بگویم اخبار نادرست باعث اینگونه واکنش‌ها از طرف هواداران می‌شود. همانطور که شایعه شده بود که وزیر مخالف اردوی پرسپولیس در ترکیه است، سرمربی تیم باید ارزان باشد، تیم نباید بازیکن خارجی جذب کند و ...، هیچ یک از این‌ها حقیقت نداشت، اما قرار هم نیست ما هر روز مقابل شایعه‌ها واکنش داشته و تکذیبیه دهیم.

دو دسته افراد شایعه استعفای من را مطرح کردند

«چه کسانی باعث مطرح شدن شایعه استعفای مدیرعامل پرسپولیس بوده اند؟»، عرب در پاسخ به این پرسش کفت: این افراد کسانی هستند که میزطلبند یا منافعی در باشگاه داشته‌اند؛ اینگوه صحبت‌ها نشات گرفته از ذهن‌های بیمار است. من که شخصا فضای مجازی را کنار گذاشته‌ام چراکه رسانه دارم و نیازی به آن‌ها نمی‌بینم.

۵۰ درصد وقت وزیر برای سرخابی‌ها است

باید تکلیف پرسپولیس و استقلال در مورد دولتی یا خصوصی بودن آن‌ها مشخص شود، عرب با بیان این جمله گفت: سرخابی‌ها نباید ۵۰ درصد زمان وزیر را بگیرند. این دو باشگاه اهمیت زیادی دارند که این بزرگی به خاطر هواداران دو تیم است، اما ظرف کوچکی دارند. اگر دو باشگاه دولتی هستند باید بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

پرسپولیس ساختمان درست و حسابی ندارد

عرب به صحبت کاشانی مبنی بر اینکه پرسپولیس یک تیم است اشاره کرد و گفت: ما در حوزه دیگری فعالیت نداریم و حتی ساختمان درست و حسابی هم نداریم. یکبار در هواپیما به کابین خلبان رفتم و با او هم صحبت می‌شود. این خلبان می‌گفت که کاری به حواشی نداشته باشید، کار‌ها خوب پیش می‌رود. البته که طی سال‌های گذشته در باشگاه نظم و چارچوب بهتری به لحاظ مالی ایجاد شده که دلیل آن اسپانسر‌ها هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار