کد خبر: 965934
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
گفت و گو با کارشناس والیبال در پی ناکامی در مسابقات روسیه
تیم ملی والیبال کشورمان در حالی خودش را می‌بایست برای مسابقات والیبال قهرمنی مردان آسیا آماده کند که هفته گذشته در تورنمنت روسیه شانس کسب سهمیه را از دست داد و حالا فقط در یک شرایط و آن قهرمانی در مسابقات قاره‌ای می‌تواند جواز حضور در المپیک ژاپن را کسب کند.
جبار قوچان نژاد مربی و کارشناس والیبال درباره علل ناکامی والیبالیست‌ها در تورنمنت روسیه گفت:صحبت‌های امروز من همان صحبت‌های قبلی در مسابقات لیگ جهانی است. متاسفانه کولاکوویچ در این دوره هم مثل سابق نتوانست بازی را مدیریت کند و اقتدار لازم را داشته باشد. در بازی‌هایی که برابر کوبا و مکزیک و بخصوص فرانسه داشتیم اینکه بسیار مشهود بود. در بازی با کوبا عملا در ست اول علی رغم اینکه ما بسیار به لحاظ بالاتر بودیم، اما ست را واگذارکردیم. درست دوم هم هر چند نتیجه پایایای بود اام عدم جسارت کافی کولاکوویچ باععث شد تا آن ست هم واگذار شود. در بازی با مکزیک که اصلا نباید صحبت کرد، چون مکزک در حد و اندازه تیم دوم ایران هم نبود. اما مهمترین بحث در بازی با روسیه بود که ما نباید سه بر صفر نتیجه را واگذار می‌کردیم.
قوچان نژاد: کولاکوویچ جسارت کافی در مسابقات بزرگ را ندارد
وی در ادامه افزود: اولا اینکه یک مربی باید یک روانشناس خوب هم باشد قبل از بازی‌ها این مربی اعلام کرد که ما شرایط لازم برای این مسابقات را نداریم و معلوم نیست دلیل آن چه بود. مگر می‌شود به مسابقاتی که ماحصل آن کسب سهیمه المپیک است رویم و آماده نباشیم. مگر تیم قبلش به حال خود رها بود پس چرا مربی باید خودزنی کند و از عدم آمادگی تیم صحبت کند. در واقع سرمربی تیم ملی قبل از بازی برابر روسیه اشتباه بزرگی کرد و اعتماد به نفس بازیکنان را گرفت.
قوچان نژاد در ادامه درباره جوان گرایی تیم ملی هم خاطر نشان کرد: آنچه ما از روحیات این مربی مطلع هستیم که او کاملا نتیجه گراست موضوعی که خود فدراسیون هم خواهان ان است. جوانان ما تا به امروز بهترو بیشترمی توانستند در خدمت تیم ملی باشند، اما چون موضوع نتیجه گرایی وسط می‌آید عملا با ۷ بازیکن در تمام بازی‌ها به میدان می‌رویم و همین هم باعث خستگی بازیکانن با تجربه ما می‌شود و هم اعتماد به نفس بازیکنان جوان ما را می‌گیرد. قطعا این روند فرسایشی هیچ سودی برای ما ندارد و فقط باعث آسیب پذیر‌تر شدن تیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیا با این روند می‌توانیم به المپیک صعود کنیم هاطر نشان کرد: ببینید با وجود نتایجی که چین و استرالیا در مسابقات گرفته اند کار راحتی نخواهیم داشت البته ما باید در تهران مسابقات قهرمانی مردان آسیا را پشت سر بگذاریم و شش تیم اول، دی ما در چین با هم به رقابت بپردازند و در آنجا قهرمان مستقیما راهی المپیک شود. ملی پوشان ما با انگیزه، قدرت مثال زدنی و پر تلاش برابر حریفان ظاهر می‌شوند پس نباید قبل از مسابقات روحیه آن‌ها را تضعیف کنیم و اعتماد به نفس آن‌ها را پایین بیاوریم. امیدوارم در مسابقات آسیایی به دور از مشکل بتوانیم صعود و مشکلی رخ ندهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار