کد خبر: 965861
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷
لیگ‌های فوتبال اسپانیا و آلمان فردا شب شروع می‌شوند
با شروع لیگ‌های معتبر اروپایی، تب فوتبال دوباره بالا می‌رود. فرداشب رقابت‌های باشگاهی در اسپانیا و آلمان آغاز می‌شود و تیم‌های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی و نشان دادن شایستگی‌های خود با هم رقابت می‌کنند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دیدن چهره جدید تیم‌ها هیجان بازی‌ها را در آغاز فصل جدید لالیگا و بوندس‌لیگا افزایش داده است.

بدون مسی
مسابقات لالیگا با دیدار اتلتیکوبیلبائو – بارسلونا شروع می‌شود. دیدار افتتاحیه لالیگا در شرایطی برگزار می‌شود که آبی‌واناری‌ها یار کلیدی خود را در اختیار ندارند. تیم ارنستو والورده اردو‌های خوبی را قبل از آغاز بازی‌ها پشت سر گذاشته است؛ بارسلونا نیز مثل سایر تیم‌های شناخته شده قاره چندین بازی تدارکاتی در برنامه داشت که در این مسابقات هم آمادگی بازیکنان بالا رفت و هم درآمدی هنگفت نصیب باشگاه شد. جدا از بحث آماده‌سازی تیم، مدافع عنوان قهرمانی در پنجره تابستانی تلاش زیادی کرد که زوج قدیمی لیونل مسی را دوباره به نیوکمپ بازگرداند. نیمار، مهاجم برزیلی پاری‌سن‌ژرمن ناراضی‌تر از این حرف‌هاست که در پاریس بماند و دوباره در لوشامپیونه به میدان برود. به همین خاطر سران بارسا از هر طریقی که می‌توانستند با مدیران پاری‌سن‌ژرمن مذاکره کردند، اما این مذاکرات تا الان ثمری نداشته است. جالب اینکه سرمربی کاتالان‌ها در تمام مصاحبه‌هایش سعی کرد خودش را نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نشان دهد. بن‌بست در مذاکرات طرفین امید‌ها را برای بازگشت نیمار به بارسا کمرنگ کرده و این تیم قطعاً فصل را بدون نیمار آغاز خواهد کرد. با این حال گفته می‌شود امشب در لیورپول بارتومئو (رئیس باشگاه بارسلونا) و ناصر الخلیفی (رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن) با هم ملاقات می‌کنند و تکلیف انتقال نیمار روشن می‌شود. فردا شب، اما مسی نیز در ترکیب تیم محبوبش حضور ندارد. کشیدگی عضله ساق پا، لئو را مجبور به استراحت کرد و والورده مجبور است ترکیب تیمش در اولین بازی فصل را بدون مسی انتخاب کند. تیم والورده از پنج بازی تدارکاتی خود چهار پیروزی و یک شکست دشت کرد و تنها باخت آبی‌واناری‌ها هم مقابل چلسی رقم خورد.

رئال روی لبه تیغ
اوضاع دیگر مدعی لالیگا تعریفی ندارد. رئال‌مادرید که فصل پیش دستش از جام قهرمانی لالیگا کوتاه ماند پس از بازگرداندن زیدان به دنبال جبران گذشته است، ولی در اردو‌های پیش‌فصل کهکشانی‌ها متزلزل‌تر از چیزی که تصور می‌شد ظاهر شدند تا جایی که شکست‌های زیادی در بازی‌ها تدارکاتی متحمل شدند. کسب تنها دو پیروزی از هفت بازی تدارکاتی آمار وحشتناکی برای رئال محسوب می‌شود. شاگردان زیدان در پنج مسابقه دیگر خود مغلوب شدند و همه این‌ها زنگ خطری برای روخی بلانکو است. به همین خاطر آمار‌ها حاکی از این است که سفیدپوشان در بین ۲۰ تیم حاضر در لالیگا بدترین عملکرد را در بازی‌های دوستانه داشته‌اند!

به همه این مسائل باید اتفاقات حاشیه‌ای را نیز اضافه کرد. پرز و مشاورانش می‌کوشند تا از فرصت به دست آمده استفاده کنند و نیمار را از پاریس به پایتخت اسپانیا بیاورند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد این انتقال پیروزی بزرگی برای رئالی‌ها در برابر رقیب سنتی بارسا خواهد بود. علاوه بر این بازیکن ناراضی رئال هم برای خروج از برنابئو حاضر است هر کاری انجام دهد. گرت بیل مدت‌هاست که به باشگاه اعلام کرده خواهان جدایی و رفتن به تیم دیگری است، اما باشگاه حاضر به فروش بیل پرحاشیه نیست و همین مسئله خشم این بازیکن را به همراه داشته تا جایی که حتی سران باشگاه را تهدید به شکایت رسمی کرده است. ضمن اینکه بازی‌های ضعیف بازیکنان سرشناس کهکشانی‌ها هم کادر فنی را با بحران نتیجه‌گیری مواجه کرده است. با این شرایط فصلی سخت پیش‌روی زیدان خواهد بود. باید منتظر ماند و دید رئال با شروع بازی‌ها چه نتایجی را کسب خواهد کرد.

کم‌حاشیه مثل همیشه
بوندس‌لیگا معمولاً کمترین حاشیه را در بین لیگ‌های اروپایی دارد. شاید یک دلیلش این باشد که بایرن‌مونیخ قدرت اصلی ژرمن‌ها کارش را به خوبی و بی‌سروصدا پیش می‌برد. نیکو کواچ به خوبی توانسته بازیکنانش را مدیریت کند. همین چند روز پیش نیز باواریایی‌ها ایوان پرشیچ را از اینترمیلان به صورت قرضی به خدمت گرفتند تا در فصل شلوغ پیش‌رو مشکلی از بابت کمبود بازیکن نداشته باشند. گویا سرمربی نیز حساب ویژه‌ای روی پرشیچ باز کرده است. بایرن – هرتابرلین دیدار افتتاحیه لیگ فوتبال آلمان است که فردا شب در آلیانس آره‌نا برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار