کد خبر: 965857
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
نگاهی به حکم جنجالی مهدی تاج برای عضویت مدیر چندشغله فدراسیون فوتبال در کمیته فنی فوتسال
حکم مهدی تاج برای محمدرضا ساکت ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال برای عضویت در کمیته فنی فوتسال واکنش‌های منفی زیادی را به همراه داشته است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: یار غار مهدی تاج و همه‌کاره این روز‌های فدراسیون فوتبال، این تصویری است که از محمدرضا ساکت این روز‌ها شکل گرفته است. ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال که خوردن یک حکم دیگر به نامش، او را دوباره به صدر خبر‌ها برده است. مدیر ۵۰ ساله فوتبال ایران که پس از آمدن مهدی تاج به فدراسیون به یکی از پرنفوذترین مدیران این مجموعه تبدیل شده است، طوری که می‌گویند تنها معتمد رئیس فدراسیون فوتبال است و همین سبب شده ردپای ساکت در چند سال اخیر در خیلی از مناصب پررنگ باشد.

پست پشت پست
محمدرضا ساکت یکی از مرموزترین مدیران فوتبال است، مدیری که نامش با مدیرعاملی باشگاه سپاهان سر زبان‌ها افتاد و در یک دهه اخیر با نقل مکان از اصفهان به تهران در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پست‌های مختلفی را تجربه کرده است. نزدیکان مهدی تاج می‌گویند رئیس فدراسیون فوتبال هر تصمیمی را با ساکت هماهنگ می‌کند و بدون نظر همشهری‌اش حکمی را امضا نمی‌کند، چه آن روز‌ها که تاج رئیس سازمان لیگ بود و محمدرضا ساکت رئیس کمیته اقتصادی این سازمان و چه امروز که ساکت با حضور تاج در فدراسیون فوتبال به یکی از مدیران پرنفوذ ساختمان فدراسیون در کوچه دوم خیابان سئول جنوبی تهران تبدل شده است.

ساکت تابستان ۹۶ پس از ماجرای اختلاف اسدی و کی‌روش، به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا به صورت رسمی تبدیل به بازوی اجرایی مهدی تاج شود، اما قانون مجلس در منع به‌کارگیری بازنشستگان سبب شد او در نهایت سال گذشته مجبور به کناره‌گیری از سمتش شود. البته تاج پس از استعفای ساکت، او را به عنوان مشاور ارشد رئیس فدراسیون فوتبال منصوب کرد تا جای پای ساکت همچنان با این عنوان در مدیریت فوتبال حفظ شود. کنار رفتن ساکت از دبیرکلی فدراسیون فوتبال تنها در ظاهر قضیه بود و گفته می‌شود ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تحت نفوذ ساکت است تا همچنان این مدیر اصفهانی، دبیرکل در سایه فدراسیون فوتبال باشد.

سازمان تیم‌های ملی هم از نفوذ ساکت بی‌تأثیر نمانده است، سازمانی که این مدیر سال گذشته به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از ریاست آن کنار رفت. به نوشته خبرگزاری تسنیم، سازمان تیم‌های ملی مدت‌هاست که بعد از رفتن ساکت رئیس ندارد، اما عدم انتخاب رئیس هم با هدف حفظ اختیارات ساکت ادامه پیدا می‌کند، چراکه مربیان تیم‌های ملی بار‌ها در رده‌های مختلف بر این نکته تأکید داشته‌اند که در خصوص اردوها، برنامه‌های آماده‌سازی، انتخاب دستیاران و حتی امضای قرارداد با ساکت دیدار و گفتگو می‌کنند و بر این اساس رئیس حقیقی سازمان تیم‌های ملی هم به صورت غیررسمی، دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال است. ریاست مرکز ملی فوتبال سمتی دیگری است که رسماً و قانوناً در اختیار دبیرکل سابق قرار ندارد، اما عملاً این محمدرضا ساکت است که بر صندلی این مرکز نشسته، مهمانان را به بازدید از بخش‌های مختلف آن دعوت می‌کند و با آن‌ها به طبقات مختلف سر می‌زند.

البته ساکت همزمان به عنوان سرپرست و مدیر تیم ملی فوتبال نیز فعالیت می‌کند. کمیته فنی فوتبال دیگر بخشی است که به‌رغم عدم عضویت ساکت در آن، وی تصمیم‌گیرنده اصلی است. خبرگزاری فارس دیروز در این باره افشا کرد که محمدرضا ساکت در کمیته فنی فوتبال حکمی ندارد، با وجود این علاوه بر حضور در جلسات این کمیته تصمیم‌گیرنده اصلی در خصوص انتخاب و انتصاب مربیان تیم‌های ملی است، به طوری که برخی از مربیان تیم‌های ملی پایه، سرپرستان و مدیران تیم‌ها با تصمیم شخصی و انفرادی او انتخاب شده‌اند و سایر اعضا با این تصمیمات مخالف هستند.

غریبه‌ای که فوتسال را به هم ریخت
عضویت در کمیته فنی فوتسال جدیدترین پست محمدرضا ساکت است، حکمی که با اعتراض فوتسالی‌ها روبه‌رو شد و محمدحسن انصاری‌فرد، رئیس سازمان لیگ فوتسال از این پست کنار رفت. نکته قابل تأمل حضور داوود پرهیزگار یکی از مدیران نزدیک به ساکت در ریاست کمیته فوتسال است که دایره نفوذ ساکت را بیشتر می‌کند. انصاری‌فرد دیروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما، دلایل کنار رفتنش را اینطور توضیح داد: «در آخرین جلسه‌مان گفتند آقای ساکت باید به کمیته فنی بیاید. من هم گفتم کمیته ما افراد متخصص هستند و این موضوع برای من حاشیه می‌شود، اما آقای تاج اصرار داشتند، ولی من ۱۵ تیر به او گفتم اگر ساکت بیاید قطع همکاری می‌کنم. فوتسال مستقل کار می‌کرد و کارش را خوب انجام می‌داد و از زیر سلطه کسانی که مأموریت و مشغله‌های زیادی در فدراسیون دارند، خود را بیرون کشیده بود. نمی‌دانم آقای تاج چه فکری می‌کند که این همه کار را بر دوش کسی می‌گذارد که کارنامه ناموفقی دارد. اصرار اینکه همه جا باید ایشان باشد، برای چیست؟»

علاوه بر انصاری‌فرد، وحید شمسایی نیز در اعتراض به حضور ساکت از حضور در کمیته فنی فوتسال انصراف داد تا عملاً تاج با انتصاب ساکت، فوتسال را وارد حاشیه کند. شمسایی در این رابطه به خبرگزاری ایسنا گفت: «من نیز از کمیته فنی می‌روم، چون تنها به خاطر حضور این عزیزان آمده بودم. مثل برخی نیستم که هیچ جایگاهی در فوتسال نداشتند، اما وقتی با کسی آمدند، بعد از رفتن رئیس همچنان مانده‌اند. من از این اخلاق‌ها ندارم. ایشان با این همه پست و مقام، مدل آمدنشان به کمیته فنی فوتسال عجیب بود. آمدنشان مبارک باشد؛ به هر حال زورشان در فدراسیون زیاد است و امیدوارم با این زور زیادشان، فوتسال پیشرفت کند.»

واکنش تاج به استعفای انصاری‌فرد که گفته است «درباره موضوع فوتسال هم در هیئت رئیسه تصمیم‌گیری خواهد شد» نشان می‌دهد که تاج حتی به قیمت دلسرد کردن اهالی فوتسال، همچنان می‌خواهد به یار غارش بیشتر از این میدان بدهد!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شکرالله هراتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
خواندن این مطالب چقدر درد اور است ریشه امثال تاج و ساکت باید از ورزش کنده بشه مردم از اینها متنفرند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار