کد خبر: 965855
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از شیوه اجرای طرح ترافیک جدید تهران گفت: معتقدم دراین طرح مردم بدهکار می‌شوند و با توجه به هزینه‌های زیادی که از مردم دریافت می‌شود این طرح کار ساز نیست و برای مصلحت شهر تهران نیز خوب نیست.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح دیروز با تأکید بر اینکه توسعه انضباط ترافیکی در کشور یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راهور است، گفت: ما بنا داریم تا با کمک رسانه‌ها و همکارانمان توسعه انضباط ترافیکی را آغاز کنیم. این طرح از مهرماه آغاز خواهد شد و توجه به عابران پیاده، خطوط عابر پیاده، توقف قبل از خطوط عابر و... از جمله آن‌هاست.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در چهار‌ماه امسال ۶ هزار و ۵۳۴‌نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، افزود: متأسفانه در دوسال گذشته افزایش میزان تصادفات را شاهد بودیم و روند کاهش تصادف نیز متوقف شده است به طوریکه روزانه ۴۶‌نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که نشان می‌دهد در هر ساعت دو نفر فوت می‌کنند و شش تا هفت نفر هم مجروح می‌شوند که باید گفت شهرداری و وزارتخانه‌های راه و بهداشت در فوت این افراد، مسئول هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۴۹‌درصد دوربین‌های سطح جاده معیوب هستند، ادامه داد: قرار بود ۲ هزار دروبین جدید تا خردادماه امسال از سوی وزارت راه در جاده‌ها نصب شود که هنوز عملی نشده است و امیدواریم به زودی انجام شود.

وی درباره طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت: بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو در تهران تردد می‌کند. در گذشته طرح زوج و فرد برای این خودرو‌ها وجود داشت که حالا این طرح به نام طرح کاهش تغییر نام داده است. ما نتایج بررسی‌های خود از این طرح را به زودی با امضای فرمانده ناجا به شهردار تهران ارائه خواهیم داد تا ببینیم که این طرح چقدر مؤثر و کارساز بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه گفت: به نظر خودم این طرح کارساز نیست؛ چراکه مضاف بر اینکه مردم را بدهکار می‌کند با توجه به هزینه‌های زیادی که از مردم دریافت می‌شود برای مصلحت شهر تهران نیز خوب نیست. در این طرح مردم یک و نیم روز می‌توانند وارد یک محدوده شوند و سپس اگر پول داشته باشند و پول بدهند می‌توانند باز هم وارد شوند.

سردار هادیانفر درباره مشکلات ترافیکی تهران گفت: در برخی از مناطق تهران منازل مسکونی به مراکز تجاری تبدیل و موجب ترافیک و توقف‌های دوبله خودرو‌ها شده‌است که لازم است خبرنگاران از شهردار تهران سؤال کنند که چرا در برخی مناطق از جمله پاسداران و مرزداران خانه‌ها تبدیل به مراکز تجاری و رستوران و آموزشگاه شده‌است و توقف خودرو‌ها موجب آزار و اذیت مردم می‌شود؟

از سال‌۹۹ پراید نباید شماره‌گذاری شود
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اظهاراتش در مورد شماره‌گذاری پراید و اینکه به نظر می‌رسد ممکن است روند تولید این خودرو در سال آینده متوقف نشود، گفت: ما پای حرفمان ایستاده‌ایم و در این زمینه نامه رسمی داده‌ایم و حتی ابلاغ کرده‌ایم که از سال‌۹۹ پراید نباید شماره‌گذاری شود و چرخه تولیدش متوقف شود. ما مستندات مربوطه را هم به خودروسازان و هم وزیر صنعت دادیم.

ستاد‌های ترخیص تعطیل می‌شود
رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنانش به جابه‌جایی خودرو‌های متخلف با جرثقیل اشاره کرد و گفت: وقتی خودرویی با جرثقیل جابه‌جا می‌شود به راننده و مالک خودرو شوک زیادی وارد می‌شود. ما نمی‌خواهیم مردم اذیت شوند، اما اگر تخلفی هم می‌کنند باید با تخلف‌شان برخورد شود؛ چراکه آن تخلف باعث آزار مردم دیگر می‌شود، بنابراین قفل چرخ جایگزین جرثقیل خواهد شد. در مورد ستاد‌های ترخیص نیز معتقدم که تعطیل شدن ستاد‌های ترخیص هم به سود پلیس است و هم به سود مردم. ما به دنبال این هستیم که این ستاد‌ها را تعطیل کنیم و به جای آن با استفاده از اینترنت و خدمات غیرحضوری مربوط به ترخیص انجام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار