کد خبر: 965816
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
اندر روایت برخی تیپ‌های شخصیتی
تیپ شخصیتی هر طرف که باد بیاد: این‌ها با همه هستند و به هیچ‌کس وفا نمی‌کنند. در مقابل با شما هستند و کمترین لحظه‌ای که نبود حضورتان مسجل شود، در کنار اینکه فراموشتان می‌کنند، شما را تکذیب هم می‌کنند.
مجید محمد*
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: شخصیت‌های افراد از نظر علمی قابل بحث و بررسی است، تا جایی که دانشمندان بر این اساس ارزیابی‌هایی انجام داده و به نتایجی جالب دست پیدا کرده و تیپ‌های مختلفی را کشف کرده‌اند، اما تیپ‌هایی که بنده کشف کرده‌ام، جالب‌تر است. از شما دعوت می‌کنم ویژگی تیپ‌هایی را که بنده کشف کرده‌ام، بخوانید و با افراد مختلف آشنا شوید.

۱- تیپ شخصیتی خیره: از صبح می‌رود روی نیمکت همیشگی‌اش در پارک دانشجو، می‌نشیند و فقط آسمان را نگاه می‌کند. حتی قیل و قال کلاغ‌ها هم او را از تفکرش رها نمی‌کند. بعد از او سؤال می‌کنند: کجا رو نگاه می‌کنی؟ می‌گوید: ما دل شدگانیم!
۲- تیپ شخصیتی من هنرمند هستم: کلاه کج تکاوری می‌گذارد. فرقی نمی‌کند پر یا خالی، گوشه لبش پیپ می‌گذارد. حتماً جلیقه می‌پوشد حالا متقارن باشد یا نه مهم نیست، سبیل‌هایش را بلند می‌کند و می‌گوید: ما پیروان خط جلالیم. مردم هم می‌گویند: احسنت... بیگ لایک!
۳- تیپ شخصیتی من اداره‌ای هستم: همیشه یک کیف در دست دارد و یک خودکار استفاده نشده در جیب پیراهن خود. کیفش را بگردی جز ساندویچ کالباس و یک مشت کاغذ باطله چیزی نیست، شغلش را هم پیگیر شوی، اصلاً اداره‌ای نیست!
۴- تیپ شخصیتی از من بترسید من یک کاره‌ای هستم: همیشه یک هدفون در گوش خود می‌گذارد، عینک دودی می‌زند و هر که از او سؤال می‌کند: کجا کار می‌کنید؟ می‌گوید من از بچه‌های بالا هستم!
۵- تیپ شخصیتی به من نگاه کن می‌فهمی شغلم چیه: سرو‌صورت سیاه و روغنی و همیشه لباس‌های یکسره می‌پوشد. آدم شک می‌کند خلبانی ا‌ست که موتورش را تعمیر کرده! یا تعمیرکار هواپیماست. یک عده پیراهن‌های آستین کوتاه سفید، قرمز می‌پوشند، از روبه‌رو معلوم است آشپز هستند، چون چرب و زردچوبه‌ای است، اما از پشت نوشته نوشابه فلان، باز آدم شک می‌کند آشپز نوشابه‌سازی است یا کارگر نوشابه‌سازی که تازه غذا خورده!
۶- تیپ شخصیتی من از تو بیشتر می‌دونم: اغلب عینک می‌زنند و همیشه در مقابل حرف‌هایت که هر چند درست هم باشد سرشان را پایین می‌آورند و از بالای عینک نگاهت می‌کنند و می‌گویند: نه این‌طور نیست.
۷- تیپ شخصیتی برای من این کار‌ها افت دارد: در مهمانی نشسته‌اند. یک نفر حرف‌های خنده‌دار می‌زند، جوری که واقعاً به‌خاطر اجرای خوب و لحن ایشان تا ۱۰ خانه آن طرف‌تر هر که بشنود می‌خندد، آن وقت ایشان خود را به زور نگه داشته که مبادا بخندد و از کلاس و شأنش کم بشود. فقط هر از گاهی یک لبخندی نثار جمع می‌کند یا در سمیناری دعوت شده است. مجری شخصی را فراخوانده تا به استیج برود، بدیهی است جمعیت او را با صلوات یا تشویق بدرقه کنند، ایشان برای اینکه به همه بفهماند کیست یا دست نمی‌زند یا بزند هم با دو انگشت به کف دستش می‌کوبد.
۸- تیپ شخصیتی من بدنساز‌ترین آدم شهرم: این دسته از افراد همیشه با نفس‌های حبس شده زندگی می‌کنند چراکه وقتی نفس‌ها را در سینه حبس کنیم از درون باد کرده و بزرگ‌تر نشان داده می‌شویم و خلاصه این دسته افراد همیشه دست‌ها را مشت می‌کنند و عضلات بازو را درگیر نگه می‌دارند.
۹- تیپ شخصیتی من نیاز به توجه دارم: اغلب همیشه غمگین هستند، به دوردست‌ها خیره می‌شوند، هر از گاهی به روبه‌رو نگاه کوتاهی کرده و با یک لبخند زمین را نگاه می‌کنند. بیشتر مشکی می‌پوشند، به صورت نامنظم ریش‌هایشان را بلند کرده، حتی آنکارد نمی‌کنند، همیشه حرف از رفتن و مرگ می‌زنند و خدا نکند یک خانمی از سر دلسوزی به ایشان توجهی کند، ۱۸۰ درجه تغییر و در کل همه چیز را فراموش می‌کنند.
۱۰- تیپ شخصیتی آنچه من می‌گویم درست است: اصلاً نمی‌گذارند شما حرف بزنید. در یک مکالمه بین شما و ایشان، تمام حرف‌هایش را می‌زند و مجال نمی‌دهد سکوتت را بشکنی و در نهایت جوری استادانه جمع‌بندی می‌کند که می‌مانی...
۱۱- تیپ شخصیتی من اومدم بهتون گیر بدم: غالباً کت به تن دارند البته ناهمخوان با دیگر لباس‌ها، خودکار به دست و یک پوشه قرمز زیر بغل. ابتدا خیلی از نزدیک پلاک آبی منزل یا مغازه‌تان را نگاه کرده، بعد به عدد آن خیره می‌شوند تا توجه شما را جلب کنند و باقی ماجرا را هم که همه از بر هستند...
۱۲- تیپ شخصیتی «لمپن» و «من همه را زده‌ام»: در تمام عکس‌هایی که از این دسته آدم‌ها گرفته شده بدون کوچک‌ترین لبخندی به دوربین اخم کرده‌اند. همیشه هنگام نگاه کردن به دیگران چشم‌هایشان را زل کرده و بالا پایین یا چپ چپ نگاه می‌کنند. تلفظشان هم جالب است. در گفتن جان خودم! حرف «ج» را چیزی توأم با «ز» تلفظ می‌کنند. جوری که انگار گربه به آن‌ها چنگ زده و در اقصی نقاط صورتشان جای خراش است، افتخار هم می‌کنند! کسی هم نیست بگوید آیا کتک خوردن نشانه امتیاز است؟ به همه می‌گویند «داداش.» نوکر همه هستند و قسم راستشان هم مولاست.
۱۳- تیپ شخصیتی هر طرف که باد بیاد: این‌ها با همه هستند و به هیچ‌کس وفا نمی‌کنند. در مقابل با شما هستند و کمترین لحظه‌ای که نبود حضورتان مسجل شود، در کنار اینکه فراموشتان می‌کنند، شما را تکذیب هم می‌کنند.
۱۴- تیپ شخصیتی من از تو زرنگ‌تر هستم: این‌ها هرچه بگویی می‌گویند: می‌دونم، هر جا را آدرس بدهی می‌گویند: بلدم، از فیلم بگویی می‌گویند دیدم و... خلاصه هر چه بگویی برای اینکه کم نیاورد جوابی دارد بدهد. تمام زرنگی این‌ها هم در این است که تمام شهر را می‌گردند تا چیزی را مفت خریداری کنند و هر که بپرسد چند خریدی حتی راستش را هم نمی‌گویند و باز ارزان‌تر قیمت می‌دهند! خب اگر قرار به دروغ بود این همه تلاش؟!...
۱۵- تیپ شخصیتی من از همه مؤدب‌تر هستم: خانه‌اش را اگر دوربین بگذارند همه خواهند دید جز لیچار و فحش حرف دیگری در زبانش نیست، بعد به ما که می‌رسد می‌گوید درود بیکران جناب مجیدخان، امروزت چه رنگی است؟! امیدوارم همواره موفق و پیروز باشی!
۱۶- تیپ شخصیتی من باکلاس‌تر هستم: با این‌ها کافی است به رستوران بروید تا با انواع و اقسام رفتار‌های عجیب روبه‌رو شوید. پیتزا را با کارد و چنگال می‌خورد، همیشه مقداری نوشابه را ته لیوان نگه می‌دارد، بعد یکدفعه یادش می‌رود و از نقش خود بیرون زده بسته سس قرمز را با دندان پاره کرده و همه را با فشار روی میز و پیتزا و شلوارش خالی می‌کند! بابا خودت باش...
باور کنیم اگر آنچه برای عقل ما یک باید محسوب می‌شود، انجام بدهیم برای تمام ممکنات و کائنات کافی است. این همه نیاز به تظاهر و نقش بازی کردن نیست. درثانی اینکه خود واقعی‌مان را نشان بدهیم چه ایرادی دارد؟ هر انسانی دارای مجموع رفتار‌هایی است که بستگی به خلقیات و درونیاتش دارد، در نتیجه مجموع این رفتار‌ها می‌شود یک شخصیت.
سعی کنیم آنی باشیم که بیانگر کمالات ماست...

*مددکار اجتماعی و خانواده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار