کد خبر: 965617
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران درباره ثبت نام موبایل با استفاده از پاسپورت و جعل هویت به مسافران ایرانی هشدار داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: پس از اعلام رجیستری گوشی‌های موبایل و افزایش قیمت گوشی‌های موبایل در بازار ایران، اعلام شده تا هر کسی که اقدام به خریداری گوشی موبایل می‌کند، باید قبل از آن، گوشی را به نام خود بزند.

کسانی که در سه ماه اخیر سفر خارجی داشته اند پاسپورت خود را در اختیار فروشندگان سودجوی موبایل قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند با استفاده از هویت فرد دارای پاسپورت گوشی را به نام مسافر بزنند و اعلام کنند که وی به تازگی از کشور خارجی این دستگاه را به ایران آورده است و به نام خود می‌کند. پس از آن انتقال مالکیت انجام می‌گیرد.

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران به خبرنگار مهر گفت: سوءاستفاده از پاسپورت برای خرید و فروش موبایل اتفاق جدید است امروز مشخص شده با پاسپورت می‌توان موبایل خرید فردا یک اقدام دیگری انجام می‌شود.

وی افزود: ممکن است سودجویان اصل پاسپورت را شبیه سازی کنند هر پاسپورت متعلق به یک شخص است که اطلاعات شخصی اش در آن نوشته شده بنابراین کسی نباید آن را حتی برای چند ساعت در اختیار داشته باشد. در صورت سوءاستفاده از پاسپورت، افراد در هنگام سفر نیز دچار مشکل می‌شوند.

در این ارتباط، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: ممکن است افراد سودجو از گذرنامه تحت این عنوان سوءاستفاده کنند که شخص را یک یا دو روز از کشور خارج کنند و سپس با استفاده از اطلاعات پاسپورت، گوشی مسافری را ثبت کنند. مساله‌ای که وجود دارد این است که فرآیند رجیستری به نحوی چیده شده است که باید با انتقال مالکیت این اتفاق بیفتد؛ به این معنا که رجیستری باید روی بستر سیم کارت، اپراتور و ... انجام شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار