کد خبر: 965594
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
نقد و نظر
همیشه اصرار زیاد بر یک موضوع بدون هیچ پیش‌درآمد خاصی، نتیجه عکس می‌دهد و مخاطب شک می‌کند اگر ریگی در کفش نیست، این همه اصرار چیست.
همیشه اصرار زیاد بر یک موضوع بدون هیچ پیش‌درآمد خاصی، نتیجه عکس می‌دهد و مخاطب شک می‌کند اگر ریگی در کفش نیست، این همه اصرار چیست. ماجرا‌ها در مورد دستگیری نوشین جعفری، عکاس و خبرنگار سابق روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد هم اینگونه پیش رفت. به محض نشر غیررسمی خبر دستگیری او موجی از حمایت‌های اغراق شده از او به راه افتاد. از کاربران توئیتر تا خبرنگاران اصلاح‌طلب تا بازیگران سینما تا کارمندان ایرانی و ضدانقلاب وزارت خارجه امریکا همچون احمد باطبی تا رسانه‌های ضدانقلاب همه به میدان آمدند تا بگویند او چقدر مهربان و لطیف و عاشق عکاسی بوده و جز عکاسی کار دیگری نمی‌کرده است و این سؤالات ساده با جواب بدیهی را ایجاد کنند که آیا نمی‌شود یک عکاس مهربان، برانداز باشد؟ و آیا قرار است از فعالیت براندازانه یک فرد همه اطرافیان او مطلع باشند؟! این در حالی است که منابع رسمی در مورد چرایی و چگونگی بازداشت او تاکنون سکوت کرده‌اند و خبری در این زمینه نداریم. اصرار دارند او یک عکاس معمولی است، ولی رسانه‌ای که خانواده نوشین جعفری برای انتشار برگه صورت جلسه اقلام ضبط شده توسط ضابط قضایی انتخاب کرده‌اند، کانال آمدنیوز است! صورت جلسه‌ای که در دو نسخه تنظیم می‌شود؛ یک نسخه دست مأموران، یک نسخه تحویل خانواده و با دقت در تصویر منتشره روشن می‌شود که عکس نسخه رونوشت کاربنی است؛ یعنی سندی که تحویل خانواده شده است. اما خبرنگاران اصلاح طلب دستگاه قضایی و ضابطان قضایی را به دروغ متهم کردند که خلاف قانون، اقدام به انتشار لیست اقلام توقیف شده همراه متهم کرده‌اند! حجم بالای هارد‌های توقیفی همراه او از دید مخاطبان توئیتر دور نمی‌ماند و اینکه در این همه حافظه کامپیوتری او چه چیز را ذخیره می‌کرده است؛ حدود ۱۸ ترابایت! خانواده‌اش البته می‌گویند نمی‌دانند این عکس چطور گرفته شده و به دست آمدنیوز رسیده است و این حجم بالای هارد را هم برای یک عکاس طبیعی می‌دانند.
یک اکانت فیک در توئیتر خبر می‌دهد که نوشین جعفری ادمین اصلی یکی از اکانت‌های معروف و هتاک توئیتر به نام «یار دبستانی» است و این سرآغاز بحث‌های جالبی می‌شود. چه آنکه این اکانت نه صرفاً برانداز و نه حتی هتاک نسبت به مسئولان ایرانی، بلکه به دفعات به مقدسات مردم مسلمان ایران توهین کرده است و اگر چنین خبری راست باشد، اتهام او سب النبی خواهد بود که مجازات سنگینی دارد. حامیان نوشین جعفری این خبر را پرونده‌سازی برای او می‌دانند، اما شواهدی وجود دارد که شک را برمی‌انگیزد. عکس پروفایل اکانت مذکور تصویر دختری است که صاحب اکانت گفته من نیستم، اما شبیه من است و البته او بسیار شبیه نوشین جعفری است. از سویی بررسی یکی دیگر از کاربران توئیتر نشان می‌دهد قبل از ورود او به روزنامه اعتماد، وبلاگی با نام «یاردبستانی» وجود داشته که ابتدا نویسنده آن با نام مستعار می‌نوشته و سپس با حذف وبلاگ به دلیل فیلترینگ، با همان آدرس و نام یار دبستانی وبلاگ جدیدی می‌زند و این بار با نام نوشین جعفری در آن می‌نویسد. در وبلاگ اول مطالب زیادی درباره اعدام منافقین در دهه ۶۰ و بیانیه‌های «کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر» که اسم نوشین جعفری هم در میان آنهاست و بیانیه‌های حزب پان ایرانیست (که پدر نوشین جعفری قائم مقام آن است)، عکس و بیانیه رضا پهلوی، سایت‌های رضا و فرح پهلوی و حزب پان ایرانیست و احمد باطبی و ... در پیوند‌های وبلاگ وجود دارد. در وبلاگ جدید هم نوشین جعفری پست‌های زیادی درباره زندانیان سیاسی مثل احمد باطبی و حزب پان ایرانیست دارد و در پیوند‌های وبلاگ هم به آدرس سایت‌های مرتبط با حزب پان ایرانیست ارجاع می‌دهد. در آستانه انتخابات مجلس ۸۶ وبلاگ او از فضای تند براندازی فاصله گرفته و اصلاح طلب می‌شود و تشویق به حضور در انتخابات می‌کند! بعدتر همین وبلاگ هم حذف و او خبرنگار روزنامه اعتماد می‌شود. بهمن ۸۸ هم یک ماه بازداشت و بعد از آن عکاس‌تر و هنری‌تر می‌شود! احمد باطبی نیز ادعا کرده که با پدر وی مدتی هم‌بند بوده است. شاید یک اتفاق است که نام وبلاگ او با محتوای براندازی با نام اکانت هتاک و برانداز یار دبستانی یکی است، اما معمولاً دنیای سیاست از این اتفاق‌های معمولی ندارد!
اکانت شخصی نوشین جعفری در اینستاگرام هم که به نام خود اوست، تصویر سرو مشروب در ماه رمضان دارد و تعامل مجازی با اکانت‌های معروف ضد دین را هم دارد. این نکته هم جالب توجه است که همزمان با دستگیری نوشین جعفری، دو اکانت مستعار و معروف توئیتر که علیه دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران با هتاکی فعال بودند، از توئیتر خداحافظی کردند. بازیگرانی هم که امروز حامی نوشین جعفری هستند، پیش از این مورد حمایت اکانت یار دبستانی بوده‌اند. اکانتی که همچنان فعال است و این عجیب نیست؛ چون توسط چند ادمین اداره می‌شود یا می‌تواند پسورد آن دست فرد دیگری هم بوده باشد تا با دستگیری ادمین، او بتواند مدیریت اکانت را دست گرفته و از فرد دستگیر شده رفع اتهام شود!
فی الحال همه چیز حول شک‌ها و گمانه‌ها و رمزگشایی‌ها می‌چرخد تا إن‌شاءالله به زودی نهاد بازداشت کننده او احساس نیاز به دادن اطلاعات را تشخیص دهد و اطلاعاتی در مورد اتهامات وی به افکار عمومی بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار