کد خبر: 965569
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
قائم مقام شبکه ۳ سیما مطرح کرد
قائم مقام شبکه ۳ سیما با اشاره به رویکرد تازه این شبکه در عرصه مستندسازی تأکید کرد که در این مسیر به دنبال شکستن بت‌های ساخته شده و از برخی شخصیت‌ها هستند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: شبکه ۳ چند ماهی می‌شود که به شبکه اصلی تلویزیون تبدیل شده است؛ از برنامه‌های سرگرمی مثل «عصر جدید» که این شب‌ها در مرحله فینال است و «ستاره‌ساز» که به تازگی پخش آن تمام شده گرفته تا برنامه‌های ترکیبی و گفت‌وگومحور و حتی مسابقات و سریال‌ها. در این میان قرار است روی بخش دیگری هم بیشتر تمرکز شود که حوزه مستند است. در این چند وقت هم مستند‌های مختلف سیاسی- اجتماعی از این شبکه پخش شده است که تازه‌ترین و جنجالی‌ترین آن‌ها مستند «قدیس» بود که پخش آن همزمان با سالروز درگذشت احمد شاملو، سر و صدای زیادی به پا کرد و حواشی جنجالی این مستند تا چند وقت ادامه داشت.

محسن یزدی که پیش از این و در واکنش به انتقادات از مستند «قدیس» صراحتاً از پخش این مستند دفاع و تأکید کرده بود مسیر تولید و پخش آثاری از این دست استمرار خواهد داشت، در گفتگو با مهر به صورت صریح به تشریح این رویکرد در شبکه ۳ سیما پرداخت و گفت: من پنج سال در حوزه هنری با مستندسازان زیادی در ارتباط بودم و با بدنه مستندسازی در کشور آشنا شدم. ظرفیت‌های خوبی در این حوزه وجود دارد که بخشی از آن بچه‌هایی هستند که در حوزه کار‌های انقلابی فعالند و در سطح دیگری هم بچه‌هایی هستند که شاید سلیقه سیاسی‌شان با ما یکی نباشد، اما آن‌ها هم علاقه‌مند به کشورشان هستند، البته کسانی هم هستند ولو اندک ولی برای جشنواره‌های خارجی فیلم می‌سازند و حاضرند آبروی کشور را به یک جایزه بفروشند.

به هرحال پیش از این ما دوره‌ای در کشور داشتیم که جریان مستند حرفه‌ای در دست افراد موسوم به جریان روشنفکری بود و بچه‌های انقلاب در این زمینه ظهور و بروزی نداشتند، البته نمی‌خواهم بگویم این جریان کلاً یکدست بوده و همه‌شان گرایش‌های تند روشنفکری داشتند ولی به هر حال فضای حاکم بر مستند حرفه‌ای، فضای روشنفکری بود.

وی درباره رویکرد این شبکه در مستندسازی عنوان کرد: قطعاً یکی از حوزه‌های ما شکستن بت‌های ساخته شده است. رویکردمان یک کار هیجانی نیست بلکه به چهره‌هایی که منطقه ممنوعه بودند می‌پردازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار