کد خبر: 965525
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
«جروزالیم پست» مطرح کرد:
رده‌بندی توان نظامی کشور‌های جهان نشان می‌دهد که ایران بالاتر از رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
به گزارش جوان‌آ‌نلاین، جروزالیم پست نوشت: رده‌بندی توان نظامی کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که ایران برای دومین سال پیاپی سه پله بالاتر از اسرائیل قرار گرفته است.

بر اساس رده‌بندی «گلوبال فایرپاور»، آمریکا، روسیه، چین، هند و فرانسه جایگاه نخست تا پنجم را حفظ کرده و ترکیه به جایگاه نهم ارتقاء یافته است و مصر نیز در ردیف دوازدهم قرار دارد.

رتبه ایران در این گزارش چهاردهم اعلام شده است، حال آنکه اسرائیل بعد از پاکستان و اندونزی، قدرت نظامی هفدهم جهان معرفی شده است.

روزنامه اسرائیلی «جروزالم‌پست» در این زمینه نوشت: امسال دومین سال پی در پی است که ایران در رده‌بندی «گلوبال فایرپاور» در جایگاهی برتر از اسرائیل قرار گرفته و رتبه امسال اسرائیل در قیاس با پارسال، یک درجه نیز نزول کرده است.

بودجه نظامی اسرائیل در سال ۲۰۱۹، نوزده میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

بر اساس گزارش گلوبال فایرپاور، نیروی هوایی اسرائیل ۵۹۵ هواپیما دارد؛ ۲۵۳ فروند جنگنده و ۲۵۳ فروند دیگر هواپیمای دارای توان تهاجمی، ۱۵۳ فروند هواپیمای آموزشی، و ۱۴۶ فروند بالگرد که ۴۸ فروند آن تهاجمی است.

بر همین اساس، رژیم صهیونیستی ۲۷۶۰ تانک دارد؛ شمار خودرو‌های زرهی‌اش ۶۵۴۱ دستگاه است؛ ۶۵ شناور نیروی دریایی دارد که شامل شش فروند زیردریایی است.

برخی گزارش‌های رسانه‌های غربی مدعی است زیردریایی‌های اسرائیل که ساخت آلمان است، توان هسته‌ای نظامی دارند.

«گلوبال فایرپاور» بر اساس ۵۵ مؤلفه، قدرت نیرو‌های مسلح یک کشور را می‌سنجد؛ از جمله تجهیزات فن‌آوری پیشرفته، جزییات توان نظامی نیرو‌های هوایی، زمینی، دریایی و سایر امکانات نظامی و دفاعی و نیز امکانات اقتصادی، ثبات مالی و منابع طبیعی. اما با لحاظ شدن جمعیت و مساحت کشورها، امکان رقابت کشور‌های کوچک با کشور‌های بزرگ در این رده‌بندی فراهم شده است.

برخی کارشناسان نظامی معتقدند رتبه‌بندی «گلوبال فایرپاور» یا توان آتشبار کشور‌های مختلف، اگر چه اطلاعات خوبی درباره توان نظامی کشور ارائه می‌دهد، اما به تنهایی قابل استناد نیست و نمی‌توان بر اساس این رده‌بندی، سرنوشت جنگ‌های احتمالی بین کشور‌های جهان را پیش‌بینی کرد.

نکته قابل توجه در این رده بندی آن است که عربستان سعودی با وجود صرف هزینه‌های سرم سام آور برای خرید پیشرفته‌ترین جنگ افزارها، در فهرست «گلوبال فایرپاور»، بعد از تایوان، ویتنام و لهستان در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفته است.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
0
0
همه چی رو برای ایران کمتر حساب کردن
هرمس حکیم
|
Turkmenistan
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
این چرندیات را باور نکنید . یک امیر جوان بی تجربه و نادان مثل بن سلمان این خزعبلات را باور کرد و آبرو خود و کشور و ارتشش را به علاوه صدها میلیارد دلار از ذخایر ارزشمند ارزی و اعتماد مردم ووو را به باد داد . چون دیده بود در سال 90 رتبه عربستان از نظر جینز دیفنس مثلا زیر بیستم است و یمن بالای 60 است با تفاخر و تکبر به یمن حمله کرد که ظرف حداکثر 7 روز , کل یمن را هاپولی کند . نتیجه اش این شد که پس از چند ماه با رتبه های بالا و پایین جدول جینز دیفنس یعنی مصر پاکستان سودان امارات و .. ائتلاف تشکیل داد که اینبار دیگر ظرف مدت کوتاهی کار را یکسره کند خلاصه در حال حاضر پس از چند سال چند کشور دارای رتبه بالاتر از یمن نتوانسته اند از پس یک گروه چریکی بدون نیروی هوایی و دریایی بنام حوثی ها که اصلا جایی حتی در ته جدول گلوبال فایر پاور ندارند بر بیایند تازه کمکهای پیدا و پنهان اسرائیل و امریکا را هم به عربستان نادیده می گیریم . این یعنی اینکه رتبه بندی واقعی این است : رتبه اول ارتش های جهان ایران . رتبه دوم سوریه . رتبه سوم حزب الله لبنان . رتبه چهارم حوثی های یمن . رتبه پنجم روسیه . رتبه ششم کره شمالی . رتبه هفتم آمریکا . رتبه هشتم هندوستان . رتبه نهم چین . رتبه دهم پاکستان . رتبه یازدهم ترکیه . کل اتحادیه اروپا شامل انگلیس حقیر و فرانسه و آلمان و .. دوازدهم . رتبه سیزدهم کره جنوبی . رتبه چهاردهم اسرائیل . رتبه پانزدهم مصر . رتبه شانزدهم آفریقای جنوبی . رتبه هفدهم برزیل . رتبه هجدهم اوکراین . رتبه نوزدهم آرژانتین و رتبه بییستم هم ونزوئلا هستند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار