کد خبر: 965504
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تهیه و ذبح دام برای عید قربان را از جایگاه‌های مشخص شده شهرداری خرید و ذبح کنید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: برومند فر گفت: سازمان دامپزشکی با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور طی برنامه ریزی‌های بعمل آورده مبادرت به تعیین جایگاه خرید و ذبح دام زنده زیر نظر کاشناسان بهداشت و برای تسهیل در امور ذبح دام عید سعید قربان نموده است.

وی افزود: از نظر بهداشتی هرگونه کشتار و ذبح دام در خارج از کشتارگاه ممنوع است و می‌تواند تهدیدی برای سلامت افراد جامعه محسوب شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی با هشدار به وجود تب کریمه کنگو در بین برخی از دام‌ها افزود: این بیماری برای انسان‌ها بسیار خطرناک است که فقط توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی قابل تشخیص است و اگر فردی بنا به هر دلیلی موفق به خرید و یا ذبح در کشتارگاه نشد، باید کلیه مراحل خرید و ذبح را با دستکش انجام داده و گوشت را در کیسه‌ها و ظروف محفوظ به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و دور از مواد غذایی دیگر نگهداری کند.

وی ادامه داد: طبق آمار سال گذشته حدود ۲۲۰ هزار راس دام از مراکز عرضه دام خریداری شد که از این تعداد فقط ۱۱۰ هزار راس زیر نظر بازرسان این سازمان ذبح و بازرسی شدند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار