کد خبر: 965486
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: مراکز خرید و فروش دام از سوی سازمان دامپزشکی مشخص شده و مردم می‌توانند خرید‌های خود را از این محل‌ها انجام دهند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری عفونتی است که از طریق حیوانات به‌خصوص دام‌ها یی مانند گاو و گوسفند و بز ممکن است به انسان انتقال پیدا کند. این بیماری تقریبا در اکثر استان‌های کشور مشاهده شده، ولی در استان سیستان و بلوچستان، استان گیلان و خراسان رضوی بیشتر از جا‌های دیگر مشاهده شده است.

وی گفت: در تهران هم موارد این بیماری در گذشته مشاهده شده است و اصولا هرجایی که دام باشد این بیماری ممکن است که وجود داشته باشد. متاسفانه دام مبتلا به بیماری علامت ظاهری ندارد که بتوان به راحتی آن را تشخیص داد.

گویا گفت: این موضوع باعث می‌شود در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی به این بیماری مبتلا شوند؛ خطر ابتلا در افرادی که کار نگهداری دام را برعهده دارند از طریق کنه‌ای که روی بدن دام است ممکن است انتقال پیدا کند. همچنین ممکن است افراد در زمان ذبح کردن دام به این بیماری مبتلا شوند لذا رعایت نکات بهداشت به شدت لازم است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در زمان خری دام این است که دام مورد نظر از اماکنی که مورد تایید سازمان دامپزشکی است تهیه شود. توصیه می‌شود ذبح دام توسط افراد تعلیم دیده انجام شود تا رعایت نکات بهداشتی رعایت شود.

گویا توضیح کرد: استفاده از دستکش، لباس و عینک مخصوص در زمان ذبح دام ضروری است.

وی تصریح کرد: مراکز خرید و فروش دام از سوی سازمان دامپزشکی مشخص شده و مردم می‌توانند خرید‌های خود را از این محل‌ها انجام دهند. سلامت دام‌ها در این مراکز کنترل شده و سپس در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار