کد خبر: 965371
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
بعد از گذشت ۲ سال از مشکلات اقتصادی مردم همچنان منتظر بهبود عملکرد مدیران هستند
برخی از نمایندگان ملت عامل اصلی مشکلات کنونی را عملکرد دولتمردان در عرصه‌های مختلف کشور عنوان کرده و معتقدند با تزریق روحیه جهادی در دولت می‌توان شرایط کشور را به شکل محسوسی تغییر داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: قریب دو سال است که مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه را دچار نگرانی و دلهره کرده است که تداوم این وضعیت در عرصه‌های مختلف به چه سرانجامی خواهد رسید، آن هم در حالی که به نظر می‌رسد برخی از مدیران اجرایی اساساً تلاشی درخور برای مرتفع کردن مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی و غیراقتصادی ندارند یا آنکه توانایی لازم برای بهبود اوضاع را ندارند و فاقد کارایی لازم هستند.
منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی عملا بسیاری از اهرم‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون اساسی را برای فشار‌های لازم به دولت در نظر نگرفته‌اند تا وزرای دولت تحت فشار برای تغییر رویکرد در وزارتخانه متبوع خود قرار گرفته و گام‌های اساسی و اجرایی در جهت بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بردارند.
در عین حال برخی از نمایندگان ملت عامل اصلی مشکلات کنونی را عملکرد دولتمردان در عرصه‌های مختلف کشور عنوان کرده و معتقدند با تزریق روحیه جهادی در دولت می‌توان شرایط کشور را به شکل محسوسی تغییر داد. این در شرایطی است که طیف نشانه‌داری که تاکنون عامل اصلی مشکلات کشور را در عناصر به کار گرفته شده در عرصه سیاست خارجه عنوان کرده‌اند و بهبود روابط مستقیم با امریکا را عامل قطعی برای حل مشکلات کشور دانسته‌اند، امروز در تلاش هستند با فرافکنی مشکلات کشور را بر گردن حاکمیت بیندازند و به این وسیله مردم را از آینده نظام و انقلاب دلسرد کنند.
این در شرایطی است که دولت بیشترین اختیارات و گسترده‌ترین ابزار‌های مالی و اقتصادی و زیربنایی را برای تغییر شرایط به نفع مردم دارد، اما تاکنون اقدام قابل توجهی در این جهت صورت نگرفته است.
 
مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوء‌مدیریت‌هاست
محمدحسن فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده در کشور اظهار داشت: سیاست‌های ناکارآمد دولت تأثیر مستقیمی در مشکلات فعلی در حوزه معیشت و اقتصاد کشور داشته است.
وی با اشاره به اینکه ما یک کشور چهار فصل، ثروتمند و غنی داریم و از نظر ذخایر نفتی، گاز و معادنی که در کشور وجود دارد بسیار غنی هستیم، گفت: سوء‌مدیریت‌ها باعث شده که از این ثروت‌ها به نحو احسن استفاده نشود و به تبع آن، مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز برای مردم ایجاد شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر مسئولان ما در دوره‌های مختلف به دغدغه‌های مقام معظم رهبری، به‌خصوص هشدار‌هایی که در رابطه با مسائل اقتصادی در دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دادند، توجه کرده بودند، ما مشکلات کنونی را نداشتیم.
فرهنگی با تأکید بر اینکه بیشتر مشکلات کشور منشأ داخلی دارد و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد، اظهار داشت: متأسفانه، مسئولان همواره مشکلات را به گردن دیگران می‌اندازند و از تأثیر ترامپ و نتانیاهو و آل‌سعود سخن می‌گوییم و آن‌ها را مسبب شرایط فعلی کشور می‌دانیم، در صورتی که دلایل اصلی مشکلات ما داخلی است؛ اگر ثروتی که کشور ما دارد درست استفاده شود، نه تنها کشور خودمان بلکه ۱۰ کشور دیگر را هم می‌توانیم اداره کنیم. وی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها نمی‌تواند نقش مؤثری در شرایط امروز کشور از لحاظ اقتصادی و معیشتی ایفا کند، گفت: مدیریت جهادی مسئولان اقتصادی کشور و استفاده از مدیران جهادی و اهل عمل، راهکار اصلی برون‌رفت از وضع فعلی اقتصادی کشور است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: توجه به سیاست‌های اقتصاد مقـاومتی، مـی‌توانـد در بهبود وضـع معیشتی و اقتصـادی کشـور مؤثــر باشد که بایـد مدنظـر قرار گیـرد.

بیشتر مدیران دولتی به وظایف خود متعهد نیستند
همچنین حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: هیچ گونه کنترلی از سوی دولت روی قیمت کالا‌ها و بازار مشاهده نمی‌شود و دولت با عوامل گران فروشی و احتکار در بازار کاری ندارد.
وی افزود: ما شاهد هستیم که هرازچندگاهی یک کالا کمیاب می‌شود و قیمت آن بالا می‌رود و کنترل جدی که بتواند جلوی این اقدامات را بگیرد و مردم هم ببینند که با متخلفان برخورد می‌شود را شاهد نیستیم. عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: انگیزه کار کردن در بسیاری از مدیران دولتی وجود ندارد و نسبت به وظایفشان متعهد نیستند و این مدیران در حد جنگ اقتصادی که ما امروز در آن قرار داریم نیستند.
ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد: ما امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم که امریکا و لابی صهیونیسم علیه ما به راه انداخته‌اند و ما هم باید با تمام قوا در مقابل آن‌ها بایستیم و از همه امکانات به رونق تولید بپردازیم و از تولید و صنعت داخلی حمایت کنیم که متأسفانه چنین خبر‌هایی نیست.
وی افزود: مسئولان به قدری آرام با موضوعات برخورد می‌کنند که انگار اتفاقی نیفتاده و انگار نه انگار که مردم گرفتارند و بیکاری بیداد می‌کند و انگار نه انگار که فقر مردم را اذیت کرده است و انگار نه انگار که رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید کرده‌اند به فکر معیشت مردم باشید.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: از سه سال قبل بنده و مسئول دفتر بنده و آقای استاندار پیگیر هستیم تا یک پروژه فولاد در شادگان فعال و راه‌اندازی شود و با وجود همه این پیگیری‌ها هنوز مجوزی برای این منظور صادر نشده و این در حالی است که ما باید قدردان سرمایه‌گذاران باشیم و از آن‌ها بخواهیم که با سرمایه‌گذاری به ایجاد اشتغال کمک کنند نه اینکه آن‌ها را تا به این اندازه معطل بگذاریم.
نباید فراموش کرد که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رئیس‌جمهور و وزرای هر دولتی بیشترین اختیارات را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارند و چنانچه مجموعه یک دولت اراده کافی و دغدغه لازم را برای بهبود اوضاع کشور داشته باشد می‌تواند در بازه زمانی چهار یا هشت سال عملکرد محسوس و راهبردی را برای کاهش مشکلات کشور از خود به جای بگذارد، کمااینکه در برخی از دوره‌ها جامعه طعم خدمت خالصانه کارگزاران نظام به خود را لمس کرده است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
....
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
آقای ناصری نژاد کمی هم از ناکارآمدی مسولان اجرایی شهرستان شادگان هم سخن بگوئید .ماننده شورای شهر و شهرداری .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار