کد خبر: 965319
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
حکم هیئت منصفه که به دولت آمریکا اجازه مصادره برج منهتن بنیاد علوی را می‌داد، رد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دادگاه تجدید نظر فدرال اعلام کرد که حکم هیئت منصفه که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا بنیاد علوی در برج منهتن نیویورک را مصادره کند، رد شد.

رویترز نوشت که رد شدن این حکم، شکستی برای وزارت دادگستری آمریکا به شمار می‌آید که امیدوار بود با فروش این ساختمان ۳۶ طبقه‌ای در خیابان پنجم منهتن نیویورک، مبلغی حدود ۱ میلیارد دلار به دست بیاورد تا میان قربانیان بمب‌گذاری‌هایی که مدعی است ایران در آن دست داشته توزیع کند.

اعضای هیئت منصفه در ژوئن ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیده بودند که بنیاد غیرانتفاعی علوی که ۶۰ درصد از مالکیت این ساختمان را در اختیار دارد تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران در سال ۱۹۹۵ را نقض کرده است، چون این بنیاد می‌دانسته که شرکت آسا که مالک ۴۰ درصد دیگر این برج است وابسته به بانک ملی ایران است که از دیدگاه آمریکا در مالکیت دولت ایران قرار دارد. (جزئیات بیشتر)

«ریچارد واسلی» قاضی دادگاه استیناف روز جمعه به این نتیجه رسید که «کاترین فارست» قاضی دادگاه بدوی مرتکب اشتباه شده است.

کاترین فارست مدعی شده که بنیاد علوی که سهامدار عمده برج منهتن است اطلاع داشته که دیگر سهامداران این برح شرکت‌های وابسته به بانک ملی بوده‌اند.

فارست مدعی بود که مدارک غیر قابل انکاری وجود دارد که شرکت آسا از شرکت‌های وابسته به بانک ملی ایران است.

بنیاد علوی، سازمانی مستقل، غیرانتقاعی و خیریه است که اهداف خود را تبلیغ فرهنگ اسلامی و زبان، ادبیات و تمدن فارسی از طریق کمک‌های مالی خیریه و انسان‌دوستانه در قالب برنامه‌های آموزشی، مذهبی و فرهنگی در آمریکا اعلام کرده است. در طول دهه‌‎های گذشته، بنیاد علوی علاوه بر فعالیت در زمینۀ اشاعۀ فرهنگ ایرانی-اسلامی در آمریکا، میلیون‌ها دلار نیز به مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های خیریه در این کشور کمک کرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار