کد خبر: 965313
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
قطـعــاً میــان هواپیما‌های دست دوم اروپایی و هواپیما‌های روسی، اولویت خرید با هواپیما‌های دست دوم است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به رویکرد سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور گفت: در دهه اخیر و با اجرای توافق هسته‌ای، فضا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و خرید هواپیما‌های جدید فراهم شد و وزارت راه و شهرسازی از فرصت مربوطه برای تأمین هواپیما به خوبی استفاده کرد. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بعد از بازگشت تحریم‌ها و رویکرد امریکا و اروپا، امروز شرایط برای خرید هواپیما‌های جدید وجود ندارد، از این رو بهترین راهکار برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی کشور، خرید هواپیما‌های دست دوم است.
وی تصریح کرد:در شرایط کنونی سازمان هواپیمایی و به تبع آن ایرلاین‌ها به دنبال خرید هواپیما‌های دست دوم برای بهبود وضعیت ناوگان هستند. دست دوم بودن هواپیما به معنای فرسوده بودن آن نیست، بلکه میانگین عمر هواپیما باید بین ۵ تا ۱۰ سال باشد، از این رو می‌توان با خرید اینگونه هواپیماها، بخشی از کمبود‌های مربوطه را مرتفع کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، پیشنهادات دیگری نیز وجود دارد که خرید هواپیما‌های روسی یکی از گزینه‌ها است، اما به نظر من میان هواپیما‌های دست دوم اروپایی و هواپیما‌های روسی، اولویت خرید با هواپیما‌های دست دوم است. عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بر اساس آمار‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی کشور فرسوده است که این آمار‌ها نشان‌دهنده ضرورت نوسازی این ناوگان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار