کد خبر: 965234
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود از کُندی شرکت های دولتی در ترخیص کالاهای اساسی و دپو در انبارهای بندر امام انتقاد کرد.
سرویس اقتصادی جوان‌آ‌نلاین: عبدالناصر همتی روز پنج شنبه ۱۷ مرداد از نحوه ورود و ترخیص کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد و در جریان نحوه واردات این نوع کالا‌ها و امور گمرکی آن قرار گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی پس از این بازدید، در پست اینستاگرامی خود جزئیات نحوه واردات، دپو و ترخیص کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) را تشریح کرد که به شرح زیر است:

امروز ۵ شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ برای بازدید از نحوه ورود و ترخیص کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی (ره) و ارزیابی نحوه عملکرد بخش‌های مختلف بندر، گمرک، وارد کنندگان، حمل و نقل و ... و همچنین بررسی دلایل کندی رفع تعهد ارزی وارد کنندگان عازم ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) شدند.

حجم عظیمی از نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی در انبار‌های بندر انباشته شده است. میزان کالا‌های موجود بیش از سه میلیون تن بود که ۹۰ درصد بیش از میزان آن در زمان مشابه سال گذشته است.

تخصیص و تأمین کافی و به موقع ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی موجب افزایش ۶۹ درصدی واردات شده است. لیکن کندی شرکت‌های وارد کننده عمدتا دولتی در تعیین تکلیف با گمرک و حمل به موقع به مراکز مقصد در داخل کشور موجب بالا رفتن میزان دپوی واردات شده است.

به نظر می‌رسد مراکز مسئول برای واردات بایستی با برنامه دقیق نسبت به درخواست تخصیص و تأمین ارز اقدام کنند تا بتوانند در موعد مقرر تعهد ارزی خود را رفع کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار