کد خبر: 965209
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
وزارت خارجه سوریه مخالفت قاطعانه خود را با توافق اعلام شده از سوی آمریکا و ترکیه پیرامون ایجاد منطقه به اصطلاح امن در شمال سوریه اعلام کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک منبع در وزارت خارجه سوریه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، این توافق، تجاوز آشکار به حاکمیت و یکپارچگی سوریه و نقض آشکار اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد که این توافق، به وضوح، مشارکت آمریکا و ترکیه را در تجاوز به خاک سوریه نشان داد. این تجاوز، به نفع رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیلی و تمایلات توسعه‌طلبانه ترکیه و بیانگر عوام‌فریبی و نیرنگ حاکم بر سیاست‌های نظام ترکیه است.

این منبع از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواست تا تجاوز آشکار آمریکا و ترکیه را که موجب تشدید خطرناک اوضاع شده و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان و تمام تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سوریه است را محکوم کنند.

وی گفت: برخی طرف‌های سوری از میان شهروندان کرد که خود ابرازی در این طرح متجاوزانه آمریکا و ترکیه قرار دادند، مسئولیت تاریخی این وضعیت را به عهده دارند و وقت آن رسیده که محاسبات خود را بازنگری کنند و به آغوش میهن باز گردند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار